Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: bondekone
ORIGINAL: cathrine1hehe[:D]tror nok jeg slo deg[:D] ble satt igang med da riene startet 18.45 så gikk det en time så var ho ute 19.45. På papiret står det 1 time
tror jeg slår tiden til dere alle.
fra første ri startet til elias var ute tok det 3 timer[:D] s---- så vondt, så takk gud for at det gikk så fort.
ORIGINAL: @mandasMammaJa hadde åpning når riene virkelig startet hadde jeg 6 cm, hadde da hatt ballong, en modningstab morgen og den modningstab jeg fikk på kveld startet fødselen.
ORIGINAL: cathrine1hehe[:D]tror nok jeg slo deg[:D] ble satt igang med da riene startet 18.45 så gikk det en time så var ho ute 19.45. På papiret står det 1 time
tror jeg slår tiden til dere alle.
fra første ri startet til elias var ute tok det 3 timer[:D] s---- så vondt, så takk gud for at det gikk så fort.
Håper du hadde litt åpning da de satt deg i gang?????
Eller så du ha hatt vannvittig hissige rier?
Jeg hadde en som var dobbelt så høy som det skjema demmes, plutselig hadde 6-7 cm åpning.
Å det var ikke godt, trodde ryggen skulle falle av og kastet opp som en gris jeg[:'(]
vær være da jeg var satt på drøp med Dennis[:'(]det var helt jævli hadde ingen åpning og hadde rier så og si kontinuelig og følte ingenting skjedde
Sånn som meg nesten det bare at jeg hadde litt åpning, men ville ikke åpne meg mere og riene kom tette som hagl.. Noen av de må ha hvert grusomt vonde for jeg har jo fortrengt deler av fødselen litt føre jeg fikk epiduralen og dryppet..
jeg var livredd denne gangen for det satt så godt hva som skjedde med Dennis, siden jeg aldri fikk full åpning med ham direkte og måtte ha hjelp for å få presset ham ut, selv om jeg hadde drøp på full guffe
ORIGINAL: knerthenslik var det med meg angående den første jordmoren som ikke ville høre på meg, da jeg fikk den andre jordmoren pga vaktskifte så ble det fort i sakkene, da ble lege og anestien tilkaldt(men var for sendt å sette noe smertestilende)
Sånn som meg nesten det bare at jeg hadde litt åpning, men ville ikke åpne meg mere og riene kom tette som hagl.. Noen av de må ha hvert grusomt vonde for jeg har jo fortrengt deler av fødselen litt føre jeg fikk epiduralen og dryppet..
jeg var livredd denne gangen for det satt så godt hva som skjedde med Dennis, siden jeg aldri fikk full åpning med ham direkte og måtte ha hjelp for å få presset ham ut, selv om jeg hadde drøp på full guffe
fødselen hennes har satt seg så godt at jeg klarte ikke engang å snakke om den på sykehuset eller se jm som var der under fødselen så jeg skjønner det utrolig godt.. Blir nesten kvalm av å tenke på det, men vist jeg skal komme over det så må jeg liksom snakke om det for å komme videre å..
Ha finni ut selv at det var viktig å prate om det og legen var alle tiders han kom å pratet med meg på barsel og han ringte når jeg kom hjem, og nå når jeg gikk gravid så tok han meg inn til samtalle for å prate om fødselen forjegang og hva de kunne gjøre anderledes denne gangen i forhold til forjegang
det må jo ha hvert en super lege da
Jeg har jo bestemt meg for at det ikke blir flere enn jenta mi.., og folk skjønner tydeligvis ikke at en fødsel kan sette så dype spor og at det er negativt..
ja er enig med deg der at er mange som ikke forstår det at en kan virkelig bli skremt, du skulle bare sett meg da jeg oppdaget at jeg var gravid igjen,var glad på en måtte men hadde helt hetta på en annen måtte var skikkelig redd for selve fødselen,men etter samtaler med legen som lovet at hvis jeg fant ut midt under fødselen at jeg ikke taklet det så skulle jeg få ks denne gangen. Så var jeg så heldig å få en jm som virkelig kunne jobben sin denne gangen og som jeg følte meg tryg på siden jeg hadde pratet mye med henne når vi var på ul.
Synes det er viktig at de som er rundt en prøver å forstå den som har blitt skremt istede for å se dumt på en, De vet ikke i det helle tatt hvordan fødselen til andre har foregått.