Hvor lang tid tok din fødsel?

Alvepike

Elsker forumet
Hvor lang tid tok din fødsel?

Min begynte så smått natt til fredag 5 januar klokka halv 4 , klokka halv 7 på morgenen ( samme dag hadde jeg rier med 2-4 minutters mellomrom som var driiiiit vonde. Sarah ble født lørdag 6 jaunar klokka 13:14. Ja, jeg var sliten!!!

kom på sjukehuset uten rier( kun antydninger til menstrasjonssmerter) ca kl 19 og fødte kl 23.35....kan si at vi var litt sjokket da jeg ble lagt inn med 4-5cm åpning uten å ha kjent noen ting...

Fra vannet gikk hjemmet til lille Ida var ute tok det 7 1/2 time...

Så heldige dere , ingen som hadde en kompliksert fødsel??? jeg måtte på drypp og til slutt forløses med sugekopp[:@].

Hei du. Det hørtes tøft ut.
Min startet natt til søndag 21 januar kl. 02.00. Vannet begynte å gå, og vi kjørte til sykehuset sånn i halv 7 tia samme morgen. Klokka ti på 8 var lille Elea ute...Raskt og hardt..

Hei du.
Den startet natt til søndag 21.januar kl.02.00. (vannet begynte å gå). Vi ankom sykehuset kl. ti over 7 samme morgen, og Elea var ute ti på 8. Raskt og hardt.

Min fødsel varte sånn ca i 7 timar...

her tok det ca 5timer fra begynnelse til slutt [:D]

Riene begynte på mandagen og hun er født torsdag 15.20..
Hadde 2 cm åpning 3 uker føre fødselen, men regnet det med åpningen fra dagen føre hu blei født.. (hadde 2 cm og 7 min mellom riene kl 9 dagen føre hu kom)
Det skjemaet som blir fylt ut startet litt føre 12 om natta den dagen hun blei født..
i ettertid fant vi å ut at deler av vannet gikk mandags morgen..

Så egentlig så kunne de ikke svare meg helt på hvor lang tid det tok..

tror jeg slår tiden til dere alle.
fra første ri startet til elias var ute tok det 3 timer[:D] s---- så vondt, så takk gud for at det gikk så fort.

Jeg holdt på i 17 timer fra første rie - til de til slutt tok han med hasteks.
Da hadde de tatt vannet, men ikke satt på drypp selvom vi hadde spurt flere ganger.

fra vann avgang til hun var ute tok det 19 time, men hadde "bare"13 timer med rier

Fra jeg begynnte å lekke fostervann tok det ca 7,5time.. men jeg hadde ikke noe særlig vondt. Fra vi kom på sykehuset til ho var ute så tok det 1time og 10min.

Fra jeg våknet av første rie til hun var ute gikk det 3 timer og 40 min.
Hadde 5 vonde rier, og 3 av de var heeeelt J@vL!g!!! Ikke rar da, når alt skjedde så fort
Drømme fødsel egentlig
Men vannet gikk 2 1/2 døgn før, så ventetiden ble lang alikevel

fødselen min tok 19timer,og etter 19 timer med smerter måtte jeg ta akuttkeisersnitt!!fikk morfin sprøyte for å slappe av,men etter noen timer fant de ikke pulsen til Robin...uff,hadde en veldig tøff fødsel som sitter igjen:( fødet den 27jan.

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: cathrine1

fra første ri startet til elias var ute tok det 3 timer[:D] s---- så vondt, så takk gud for at det gikk så fort.

hehe[:D]tror nok jeg slo deg[:D] ble satt igang med da riene startet 18.45 så gikk det en time så var ho ute 19.45. På papiret står det 1 time

Håper du hadde litt åpning da de satt deg i gang?????
Eller så du ha hatt vannvittig hissige rier?
Jeg hadde en som var dobbelt så høy som det skjema demmes, plutselig hadde 6-7 cm åpning.
Å det var ikke godt, trodde ryggen skulle falle av og kastet opp som en gris jeg[:'(]

ORIGINAL: @mandasMamma

ORIGINAL: cathrine1

hehe[:D]tror nok jeg slo deg[:D] ble satt igang med da riene startet 18.45 så gikk det en time så var ho ute 19.45. På papiret står det 1 time

Håper du hadde litt åpning da de satt deg i gang?????
Eller så du ha hatt vannvittig hissige rier?
Jeg hadde en som var dobbelt så høy som det skjema demmes, plutselig hadde 6-7 cm åpning.
Å det var ikke godt, trodde ryggen skulle falle av og kastet opp som en gris jeg[:'(]
Ja hadde åpning når riene virkelig startet hadde jeg 6 cm, hadde da hatt ballong, en modningstab morgen og den modningstab jeg fikk på kveld startet fødselen.

vær være da jeg var satt på drøp med Dennis[:'(]det var helt jævli hadde ingen åpning og hadde rier så og si kontinuelig og følte ingenting skjedde

Sånn som meg nesten det bare at jeg hadde litt åpning, men ville ikke åpne meg mere og riene kom tette som hagl.. Noen av de må ha hvert grusomt vonde for jeg har jo fortrengt deler av fødselen litt føre jeg fikk epiduralen og dryppet..

Sånn som meg nesten det bare at jeg hadde litt åpning, men ville ikke åpne meg mere og riene kom tette som hagl.. Noen av de må ha hvert grusomt vonde for jeg har jo fortrengt deler av fødselen litt føre jeg fikk epiduralen og dryppet..

jeg var livredd denne gangen for det satt så godt hva som skjedde med Dennis, siden jeg aldri fikk full åpning med ham direkte og måtte ha hjelp for å få presset ham ut, selv om jeg hadde drøp på full guffe

fødselen hennes har satt seg så godt at jeg klarte ikke engang å snakke om den på sykehuset eller se jm som var der under fødselen så jeg skjønner det utrolig godt.. Blir nesten kvalm av å tenke på det, men vist jeg skal komme over det så må jeg liksom snakke om det for å komme videre å..

ORIGINAL: knerthen

Sånn som meg nesten det bare at jeg hadde litt åpning, men ville ikke åpne meg mere og riene kom tette som hagl.. Noen av de må ha hvert grusomt vonde for jeg har jo fortrengt deler av fødselen litt føre jeg fikk epiduralen og dryppet..

jeg var livredd denne gangen for det satt så godt hva som skjedde med Dennis, siden jeg aldri fikk full åpning med ham direkte og måtte ha hjelp for å få presset ham ut, selv om jeg hadde drøp på full guffe

fødselen hennes har satt seg så godt at jeg klarte ikke engang å snakke om den på sykehuset eller se jm som var der under fødselen så jeg skjønner det utrolig godt.. Blir nesten kvalm av å tenke på det, men vist jeg skal komme over det så må jeg liksom snakke om det for å komme videre å..
slik var det med meg angående den første jordmoren som ikke ville høre på meg, da jeg fikk den andre jordmoren pga vaktskifte så ble det fort i sakkene, da ble lege og anestien tilkaldt(men var for sendt å sette noe smertestilende)
Ha finni ut selv at det var viktig å prate om det og legen var alle tiders han kom å pratet med meg på barsel og han ringte når jeg kom hjem, og nå når jeg gikk gravid så tok han meg inn til samtalle for å prate om fødselen forjegang og hva de kunne gjøre anderledes denne gangen i forhold til forjegang

det må jo ha hvert en super lege da[;)]
Jeg har jo bestemt meg for at det ikke blir flere enn jenta mi.., og folk skjønner tydeligvis ikke at en fødsel kan sette så dype spor og at det er negativt..

det må jo ha hvert en super lege da
Jeg har jo bestemt meg for at det ikke blir flere enn jenta mi.., og folk skjønner tydeligvis ikke at en fødsel kan sette så dype spor og at det er negativt..

ja er enig med deg der at er mange som ikke forstår det at en kan virkelig bli skremt, du skulle bare sett meg da jeg oppdaget at jeg var gravid igjen,var glad på en måtte men hadde helt hetta på en annen måtte var skikkelig redd for selve fødselen,men etter samtaler med legen som lovet at hvis jeg fant ut midt under fødselen at jeg ikke taklet det så skulle jeg få ks denne gangen. Så var jeg så heldig å få en jm som virkelig kunne jobben sin denne gangen og som jeg følte meg tryg på siden jeg hadde pratet mye med henne når vi var på ul.

Synes det er viktig at de som er rundt en prøver å forstå den som har blitt skremt istede for å se dumt på en, De vet ikke i det helle tatt hvordan fødselen til andre har foregått.

Jeg skal ikke klage på hu første jm (var vakt skifte 20 min før hu blei født) for hu og jm studenten var super flinke.
Men hu andre forklarte veldig lite, og når jeg måtte kjøres ned på operasjonen så var det ingen som ville fortelle noe om hvor mye jeg revna og det er noe som plager meg mye at ingen vil fortelle meg hvor ille det egentlig er.. og at ingen fortelte meg noe om hvor de gjorde av jenta mi og hva som skjedde med hu mens jeg lå i narkose..

Samtidig at jeg følte ingen tok meg på alvor når jeg tok kontakt med føden føre hu blei født.. det syntes jeg er utrolig dårlig.

Back
Topp