Hvor lang tid tok det etter fødsel..

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
før melken kom igang?

Jeg har ikke født enda da, men hver gang, så har det iallefall tatt etpar dager før melken har komt igang. Så regner ikke med det blir annerledes denne gangen.

Her kom den på dag 5. Og fremdeles tok det noen dager før vi kunne snakke litt mengde. Måtte pumpe siden snuppa ikke klarer å ta pupp (prematur)
Tok nok lang tid før melka kom da rier startet spontant, fikk morkakeløsning og resulterte i hastekeisersnitt..

Med frøkna så hadde jeg melk morningen etter hun ble født (født på ettermiddagen men pga operasjon og oppvåkning hos meg fikk vi ikke prøvd amming før på natta og da var jeg i narkose og morfinrus så husker ikke stort). Og melkespruten stod ut av collegegenseren litt ut på dagen...

Nå har jeg ikke født ennå så kan ikke svare for denne gangen ennå...

Etter ca 1 1/2 døgn merket jeg at jeg begynte å kjenne litt spreng, så det gikk ganske raskt denne gangen.
Med forrigemann tok det et par dager mer, mener jeg.

Ca 1,5 døgn etter fødselen :) ingen erstatning før dette, babyene har et lite lager som de tærer på frem til råmelka blir erstattet med ordentlig melk.

Har begynt å komme mer ordentlig melk nå i dag på dag 4 :) fikk ikke noe annet på sykehuset, har bare lagt henne til når hun ber om det selv:)

Back
Topp