Hvor lang tid tar leggingen?

De kveldene jeg treffer perfekt mtp "søvntog" går det kjapt, 5 min kanskje? Legger han mellom 19 og 20. Ammer litt på senga hvis det er en stund siden sist, hvis det ikke er mer enn en time siden bare legges han ned. Ligger ved siden av han og holder hånda, stryker, hvisker rolig. Han liker godt å legges, smiler og titter rundt seg og på uroen over senga. Armene spreller litt, så blir bevegelsene gradvis tyngre og øynene tunge, og så sovner han. Noen ganger har han luft som må ut, da må jeg holde ham opp litt, kanskje gå litt rundt hvis han er urolig. På det lengste har det vel tatt ca en time. Da har jeg bomma litt ift forrige dupp. Hender jeg sovner sjøl og under legginga. Han sover til mellom 24 og 3 før første amming, så går det mellom 3-5 timer til neste amming. Våkner og klar for dagen mellom 05.30-08.00 avh av når han sovna på kvelden.
 
I går la jeg han våken 20:00 og han sovnet etter 5minutter av seg selv.
I kveld ligger jeg enda og ammer. Klokka er snart 23:00 og har ammet han 4 ganger alt og skiftet 3 bæsjebleier siden leggingen begynte 21:00... natt og dag!
 
Tar som regel et par timer i hvert fall. Begynner rundt kl 20, og hun sovner rundt kl 22. Da har vi vært gjennom mating og bleieskift og litt byssing. Prøver å legge henne før hun sovner helt, så hun lærer å sovne i senga. Hun må være trøtt nok da, ellers blir det bare hyling ;)
 
Idag la jeg vår ca kl 23. Hun sovnet på brystet mitt i stuen ca kl 18.30. la henne over i nestet. hun våknet ca kl 22.30. fikk mat, ny bleie og pysjen på. la henne i sengen og hun sovnet ila 40 minutter ca :) deilig!
 
Det varierer veldig. Men begynner som regel leggingen kl 18. Tar da på henne pysj og ammer henne viss ikke jeg allerede har gjort det (spørs litt hvordan matingen sammenfaller med leggetiden). Hun blir sint viss jeg tilbyr mat når hun ikke er sulten. Deretter demper jeg lyset i stuen og bærer henne inn på det helt mørke soverommet og legger henne i sengen. Viss hun ikke er overtrøtt sovner hun av seg selv, men må gjerne ha smokken noen ganger. Viss hun er overtrøtt holder jeg hendene hennes, stryker på hodet hennes og trøster så godt jeg kan uten å plukke henne opp. Så lenge hun "bare" er overtrøtt roer hun seg best når hun får ligge og blir mer urolig om jeg bærer på henne. Hun sovner som regel (går inn i dyp søvn) mellom 18:30-19:00, men jeg trenger ikke å være på rommet hele tiden. Hun småsover og våkner for å få smokken.

Glemte å si at hun er 2,5 måneder, men har gjort dette fra 5-6 ukers alderen. Før det hadde hun ingen døgnrytme i det hele tatt.
 
Oh shit, er vi de eneste som ikke har noen rutiner? Han sovner når han sovner, jeg pleier bare å ta på nattdrakten når det begynner å bli sent, og så legger jeg meg også når han sovner! Er vel det som er leggerutinen vår da, haha.... Vi sovner for natten en gang mellom 20:00 og 02:00 :p
 
Oh shit, er vi de eneste som ikke har noen rutiner? Han sovner når han sovner, jeg pleier bare å ta på nattdrakten når det begynner å bli sent, og så legger jeg meg også når han sovner! Er vel det som er leggerutinen vår da, haha.... Vi sovner for natten en gang mellom 20:00 og 02:00 :p

Nei, du er ikke alene :)
 
Trodde vi hadde fått en rutine, men i kveld er det hyl og vræl og vil ikke ligge i slyngevugga (som har vært ess-kortet vårt lenge) eller noenting annet. Rimelig rådløse her nå... Kan dette være en 3 mndkrisegreie??
 
Her får lille siste flakse i sengen ca 22:30 og sovner 23:00. Hvis lyset er på og hun ser oss blir hun helt vill og leggingen tar lengre tid. Hun er egentlig klar til å legge seg etter måltidet i 20:00 tiden, men er ikke trøtt nok til å legge seg for natten og sover da dårligere hvis hun legges alene på rommet så her sover hun i sofaen med oss før siste måltid :) til gjengjeld sover hun til kl 09:00 neste dag og da må jeg vekke henne ❤️

Vi har nesten likedan her. Hun er stuptrøtt mellom 19-20, men ikke trøtt nok til at hun sovner for natten. Tar en halvtimes dupp og så holder vi på til halv elleve eller noe. Hører mannen synge nattasang på repeat nå for å få henne til å sovne:p
 
Fått han i seng rundt 20 4 kvelder på rad nå og sovner på et lite minutt, de to siste nettene sover 10 timer uten avbrudd :O håper dette er en rutine han vil holde på!
 
Back
Topp