Hvor lang tid tar legging?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Hvor lang tid bruker barnet på å sovne på kvelden?

Mi bruker stort sett 1-2 timer, selv om hun er trøtt og legges før hun blir overtrøtt. Må gjerne sitte med henne en halvtime-time etter hun har sovna og fordi hun ligger og småvåkner og gråter litt. Er det egentlig normalt å bruke så lang tid på å finne roen?

Vet ikke hva som er normalt, sikkert veldig stort normalvariasjon..

Her bruker vi alt fra 10 min til maks en time. Normalt ca 20 min. Vi sitter ved sengen til hun sovner. Stort sett papsen som legger, han er så flink på det:)
Når hun begynner å bli skikkelig trøtt stryker vi henne på ryggen i 1-2 min og hun sovner veldig greit. Om vi ikke gjør det, tar det betydelig lenger tid før hun sovner.

Hvordan har de vært de første gangene de har blitt lagt I egen seng for å sovne I den? Her har hun sovnet I våres seng etter kos og sang ( ikke det at hun direkte hører sangen) så blir hun bært over I sin egen seng, men nå de siste 5 dagene har hun enten sovnet på armen min eller I vogna etter mye styr så bært opp I sin seng. Så hvordan få ho til å sovne I egen seng?

Ikke mening å kupp tråden din Undomiel :)

På en god dag: 5 min
på en dårlig dag: 4 timer

Varierer veldig, kommer an på hva hun har spist, hva vi har gjort og sånn :) De siste dagene har vi brukt 1-3 t

Alt fra 1-30 min

Ok, skjønner det er store variasjoner ja :D Alt er vel nornalt :) sett i perspektiv så er dem jo små enda :)

På en god dag: 5 min
på en dårlig dag: 4 timer

Varierer veldig, kommer an på hva hun har spist, hva vi har gjort og sånn :) De siste dagene har vi brukt 1-3 t
Ok, så det kan variere såpass mye ja.. Legger dere henne i seng eller hvordan gjør dere det nå?

Stor variasjon fra dag til dag her også. Han legges i egen seng, hvis han ikke er stuptrøtt leser vi litt, så er det nattasangen og klapp på hodet, så går vi ut.

Det har skjedd at han har sovnet selv på første forsøk... Dvs et minutt eller så fra vi er ferdige med "ritualet".

Det har også skjedd at vi må holde på i over en time.

Vanligvis tar det kanskje ca 15 min...

Når han gråter går vi inn, forsøker å roe ham i sengen (klappe på hodet, evt synge, etc). Nytter ikke det, tar vi ham opp, står ved sengen og gynger ham til han er rolig, før han legges ned. Noen ganger sovner han da, andre ganger fortsetter vi videre med "gråte - inn og roe ned - ut av rommet - vent og se".

Hos oss er det sjelden at vi er hos ham helt til han har sovnet fullstendig, det holder at han er rolig. Kan hende at han hadde sovnet raskere hvis vi satt der til han sovnet, men mulig at vi får det lettere i fremtiden ved at han er vant til å sovne uten oss ved sengen.,,

Hun er stort sett veldig enkel ved legging, så ofte er jeg ikke inn igjen etter jeg har lagt henne. Vanligvis 1-15min. :)

Min sønn er 16 mnd gammel, og han kan bruke alt fra 10 min til 1,5 timer.
Det er helt normalt. ;)

Bare smør deg med tålmodighet, kos masse, og tenk på at dette er en brøkdel av livet, og at trygghet er nøkkelen. ;)

Oftest under ett minutt. Noen ganger kan han ligge litt å tulle med kosekluter før han sovner. Maks 5 minutter.:) han har alltid vært ganske enkel.

Det er ganske varierende, men nå den siste tiden er hun ihvertfall veldig propell når hun skal sove ::wacky: opp og ned spreller rundt frem og tilbake.. Så det kan ta litt tid. fra 5 min til en time kanskje;)

Ok, så det kan variere såpass mye ja.. Legger dere henne i seng eller hvordan gjør dere det nå?
Ja, vet aldri hvordan natten/kvelden blir :)

Hun ligger i vugge. Legger henne oppi, og gir smokken/flaske. Ikke noe mer. Skal bytte til sprinkelseng snart, og gjøre om vuggen til barnesofa på rommet til storesøster. Sov i reiseseng på hotellet da vi var i syden, og sov så godt i den så tror det skal gå greit. Hun sover stort sett overalt :p Når hun først sovner, da.

Hos oss varierer det veldig. Hun får grøt og så pupp og ofte sovner hun på puppen. Hvis hun ikke gjør det så bærer vi henne på rommet der vi sitter med henne i en stol til hun har roet seg (vi snakker om dagen og synger nattasang) Da graver hun seg enten inn i halsen og da lar jeg hun sitte der til hun mer eller mindre sover (2-10 min) eller så strekker hun seg mot senga og da legger jeg henne bare og går ut av rommet så sovner hun selv etter hvert.

Vi har hatt perioder der hun har måtte sove hele natta i vår seng, sittet på fanget til hun sovnet, vi har bært på henne til hun sovnet, hun måtte legges i min seng og flyttes når hun hadde sovnet etc. Jeg var superstressa i starten over dette med søvn og var kjemperedd for at hvis vi ikke hadde helt konkret rutine fra hun var 3 mnd så kom vi til å slite i mange år. Helsesøster ba meg slutte å bekymre meg så mye for det som kommer og heller finne ut hva som funker nå og det er vel det beste rådet jeg har fått. Når hun sovnet i vår seng (alene) tenkt jeg mye på hvordan vi skulle få det til når hun begynte å snu seg og krabbe men hun begynte å sove i egen seng leeenge før det ble en problemstilling :p

Kan legge til at vi frem til nå har måttet bære ham i søvn, men alle vaner kan brytes. ;)
Rutiner kommer når barnet er klart. ;)

Kan legge til at vi frem til nå har måttet bære ham i søvn, men alle vaner kan brytes. ;)
Rutiner kommer når barnet er klart. ;)

Kan ta alt fra 1 minutt til 2 timer.. vi sliter litt med å regulere magen her i hus. Sommermage?

Her kan det ta fra 1 min til 2 timer. Må være inne hos han til han sovner og i tillegg gå inn og ut flere ganger da han våkner hver 30/45. min.
Han legges i min seng og flyttes over i sin når han har sovnet.

Legger henne i senga og går ut. Trenger som regel ikke gå inn igjen, isåfall bare for å gi smokken :) Hun sover på alt fra 1min til 30min ca

Back
Topp