Hvor lang tid tar det før man får svar på henvisning til tul?

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
jeg bad om henvisning til fosterdiagnostikk da jeg var hos legen forrige mandag. Når bør jeg høre noe fra sykehuset? Regner med timen blir rundt uke 12, men for planleggingens skyld er det jo greit å vite om litt på forhånd...

Du kan sjekke statusen på henvisningen på helsenorge.no. Kan jo være du har fått tildelt time, men brevet har ikke kommet i posten enda.
Hvis det tar lang tid kan du ringe direkte til stedet du er henvist til, så tipper jeg de finner en time til deg :)

Helsenorge har bare henvisningstatus for helse nord og helse vest:wtf:
Jeg vurderer å ringe dem, men om det pleier å ta lang tid så er det jo ikke nødvendig å mase heller.

Henvisninger til OUS i alle fall kunne du sjekke en plass, men nå husker jeg ikke i farten hvor det var.

Edit: minjournal.no :)

Jeg fikk time til tul på St. Olavs på Helsenorge.no to timer etter legetime..

Jeg fikk time til tul på St. Olavs på Helsenorge.no to timer etter legetime..

Samme her. Ble henvist forrige uke til TUL uke 12, og timen kom på helsenorge først, og jeg mottok brev i posten mandag :)

Helsenorge har bare henvisningstatus for helse nord og helse vest:wtf:
Jeg vurderer å ringe dem, men om det pleier å ta lang tid så er det jo ikke nødvendig å mase heller.

Som de over har sagt så tok det bare et par timer så kom timen på helsenorge. Et par dager etter i posten. Dette var i Bergen da, så vet ikke hvor du holder til. Hadde det vært meg hadde jeg ringt og spurt :happy:

Sniker

Kanskje en uke pr post

Jeg blir å kontakte legen min snart. Skal be om tul så fort det lar seg gjøre. Jeg ønsker også ekstra oppfølging dette svangerskapet pga MA i påsken i år. Jeg tar ikke nei som svar.

Jeg ringer alltid en dag eller to etter at henvisningen er sendt, samme hva den er for.

Da får jeg alltid rask time fordi noen alltid avbestiller og de booker meg inn mens jeg snakker med de i tlf.

Så - jeg ville ringt :)

Back
Topp