Hvor lang tid tar det før en senebetennelse er over?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg var hos legen på mandag.. fikk påvist senebetennelse i håndleddet.. hadde spredd seg litt oppover armen..

Fikk Voltaren

På lørdag så glemte jeg å ta tablettene.. litt utpå kvelden kjente jeg smertene igjen.. hadde da ikke merket smertene på torsdagen..

Og kjenner ikke noe til smerter i dag heller..

Hvor lang tid tar en sånn betennelse på å bli bra? Skal jeg holde armen i ro lenge etter at Voltaren kuren er over? Den er ferdig i dag..

Har planer om å gå på jobb i morgen.. men mamma mener at jeg bør holde meg hjemme litt til.. pga at hun tror det tar lengre tid enn 1 uke på å gå over.. og at det er Voltaren som gjør at jeg ikke kjenner noe særlig til smertene..

Jeg sitter med data på jobben.. så mye musebruk:)

problemet er jo at det ofte er tilbakevennende. Så hvis det er noe du bruker mye i jobben f.eks, vil du mest sannsynlig få det igjen. 
jeg ville gått på jobb i morgen, om du har vært relativt bra siden torsdag. Så må du jo bare kjenne etter hvordan det går..

jeg har nå vært gjennom en ganske lang periode med senebetennelse for første gang i mitt liv, skikkelig dritt når henda blir ubrukelige ja :/ men jeg har ikke tatt noe mot det da, for det tar bare bort symptomene og ikke årsaken fikk jeg høre, du vil fortsatt ha senebetennelse, men ikke plagene. For meg virker det litt dumt for da er det jo også vanskeligere å ta hensyn til det. Vet jo at det demper betennelsen, men kan jo bare blusse mer opp om man slutter med medisinen. 
Jeg fikk høre at det bare var å ta tida til hjelp, ta hensyn, men for all del ikke slutt å bruke henda, det var visst veldig dumt, bare pass opp for bevegelser som er veldig typiske og får det til å blusse opp.
Nå har jeg blitt bra, men har hatt plager i 2-3mnd.

Takk for svar:)

Ja.. smertene var så og si borte på torsdag.. men fikk smerter tilbake på lørdagskvelden.. siden jeg ikke hadde tatt noen smertestillende den dagen.. Så begynte pån igjen i går kveld;)

En på jobben har slitt med det lenge.. og det er min værste frykt! Men hos henne så har det gått langt.. helt opp til skuldene eller noe sånt.. Gir seg ikke heller..

er så redd for å få det sånn..

og sikkert riktig som du sier tezzie.. at det sikkert ikke er så lurt å bruke noe.. men jeg var nødt.. smerten var ikke til å holde ut..

ja sjønner godt at du måtte ta noe mot det da ja.
Kan forresten virkelig anbefalen en Arnica-gel som kan kjøpes på helsekost, funka bra for meg. Også kjøpte jeg støtte skinner på apoteket for å avlaste håndledda, på det verste sov jeg med de på hele natta, lurt å ha sånne!

Back
Topp