Hvor lang tid svar på NIPT?

Vi får svar via brev eller tlf. Vestre Viken sykehus, kan ta 10-16 dager.. Tiden går treigt nå.. :nailbiting: Synes det er rart at bare helse vest får svar via helse Norge. Gikk inn å sjekket.
Jeg har vært på Bærum, Vestre Viken og fikk svar via helsenorge. Tok en uke :hilarious: Må logge inn på pasientjournal så ligger brevet der.

Jeg har vært på Bærum, Vestre Viken og fikk svar via helsenorge. Tok en uke :hilarious: Må logge inn på pasientjournal så ligger brevet der.
Åååh så flott! I dag har det akkurat gått 1 uke. Så kanskje svaret kommer i dag :nailbiting: Når har du termin? :Heartpink

Fikk svar etter 4 dager. Svaret lå på Helsenorge under pasientjournal. Fikk ingen varsel om at svaret var komt.

Åååh så flott! I dag har det akkurat gått 1 uke. Så kanskje svaret kommer i dag :nailbiting: Når har du termin? :Heartpink
Min ble tatt i Drammen. Etter 7 dager ringte jeg avdelingen og fikk resultat på tlf, og beskjed om at brevet er på vei til postkassa. Fremdeles ikke fått brevet, 12 dager etter NIPT. Ingenting på helsenorge. Du kan kanskje ringe dem idag, så får du svar. :cat:

Min ble tatt i Drammen. Etter 7 dager ringte jeg avdelingen og fikk resultat på tlf, og beskjed om at brevet er på vei til postkassa. Fremdeles ikke fått brevet, 12 dager etter NIPT. Ingenting på helsenorge. Du kan kanskje ringe dem idag, så får du svar. :cat:
De sa 10-16 dager.. Så må nok bare vente til slutten av uken før jeg purrer opp. Skal inn å sjekke helsenorge igjen nå. Har jo bare gått 1 uke. 12 dager med helg. :dead:

Sendte en purre mail i dag :hilarious: så de ringte meg opp. De skulle sende brevet i posten i dag. Men fikk svaret over tlf. :Heartpink Gikk inn på helsenorge for å se om brevet lå in pasientjournalen, det gjorde det ikke.. Så vestre Viken får du ikke resultat over helsenorge... Synes det er veldig rart at de ikke klarer å få bedre system og journal håndtering for oss gravide.:facepalm:

Sendte en purre mail i dag :hilarious: så de ringte meg opp. De skulle sende brevet i posten i dag. Men fikk svaret over tlf. :Heartpink Gikk inn på helsenorge for å se om brevet lå in pasientjournalen, det gjorde det ikke.. Så vestre Viken får du ikke resultat over helsenorge... Synes det er veldig rart at de ikke klarer å få bedre system og journal håndtering for oss gravide.:facepalm:
Synes det er kjempe rart når jeg fikk det over pasientjournal. Kom i tillegg i posten. Men godt du endelig fikk svaret og at det var postitivt :Heartpink Det er så deilig, så kan man virkelig slappe av:)

De sa 2 uker til meg også, men helsepersonell pleier å ha full forståelse på når pasient ringer noen dager på forhånd.
Noen funksjoner lar seg ikke sende dokumenter til helsenorge, forstår jeg. Som feks vanlige blodprøvesvar. Men du kan be dem om å sende på posten. Ellers så sender dem de til fastlegen og brukeren kan be fastlegen om å sende videre til brukeren. Enig med deg - vi trenger et bedre system, men det er mange utfordringer knyttet til det, som det skjer med felles pasientjournal i noen andre sykehus.

Back
Topp