Hvor lang tid svar på NIPT?

Hermine84

Glad i forumet
Mailykken 2025
Er det noen som har fått svar på NIPT her nå? Hvor lang tid har det tatt?
Har ikke TUL før 13+2 og begynte plutselig å tenke på om det tar lang tid?
Kan det gå to uker liksom?
Jeg vil vente til etter TUL med å si det til ungene men vurderer å vente til nipt svaret bare i tilfelle… men to uker til kan bli veldig lenge å skjule det.

Tok NIPT onsdag 9/10 (10+6 uker på vei) og fikk svar 7 dager etter, altså onsdag 16/10 hos en privat klinikk. Hadde tidlig ultralyd samme dag som NIPT-testen ble tatt, og ble betrygget da anatomien på fosteret så normalt ut. Heldigvis ingen genetiske avvik i følge NIPT-svaret også :) Er i dag 13+3:Heartred

Tok det offentlige (Ahus) og fikk høre at svaret tatt maks to uker, men om jeg ikke har hørt noe innen en uke så kan jeg slappe av, for de ringer vanligvis ennen en uke hvis prøvene viser noen feil.

Dere som har fått svar: fikk dere på Helsenorge.no?

Nå tok jeg privat og fikk svar gjennom eddalabs, men syns jeg har lest at offentlig får svar gjennom Helsenorge :think005

Dere som har fått svar: fikk dere på Helsenorge.no?
Jeg tror det varierer etter hvor du tar den. Jeg tok på sykehus mandag denne uken, og hun sa det kom svar i post i løpet av to uker om alt er ok. Ellers ringer de. Veldig gammeldags å sende i post i 2024 synes jeg. Etter litt googling ser jeg at flere finner svaret under Pasientjournal på helsenorge, selv de som får svar i posten. Driver selv og sjekker der nå for å se om noe dukker opp. Kommer visst ikke melding om det.

Jeg ser nå at jeg fikk svar fra sykehuset på NIPT på fredag på pasientjournal på Helsenorge. Fikk ingen varsel om det. Så om man venter på svar er det sikkert lurt å logge inn å sjekke.
Det er visst kun de som er under Helse Vest som får svar under prøvesvar.

Jeg ser nå at jeg fikk svar fra sykehuset på NIPT på fredag på pasientjournal på Helsenorge. Fikk ingen varsel om det. Så om man venter på svar er det sikkert lurt å logge inn å sjekke.
Det er visst kun de som er under Helse Vest som får svar under prøvesvar.
Hvilken dag tok du prøven og hvilken dato ble det lagt i Pasientjournal? Jeg venter i spenning her nå!

Tok NIPT onsdag 9/10 (10+6 uker på vei) og fikk svar 7 dager etter, altså onsdag 16/10 hos en privat klinikk. Hadde tidlig ultralyd samme dag som NIPT-testen ble tatt, og ble betrygget da anatomien på fosteret så normalt ut. Heldigvis ingen genetiske avvik i følge NIPT-svaret også :) Er i dag 13+3:Heartred
Hvilken klinikk?

Da var svaret her:) Tok nøyaktig en uke. Fikk svaret inne på pasientjournal på Helse-Norge.

Vi får svar via brev eller tlf. Vestre Viken sykehus, kan ta 10-16 dager.. Tiden går treigt nå.. :nailbiting: Synes det er rart at bare helse vest får svar via helse Norge. Gikk inn å sjekket.

Vi fikk svar via helsenorge, og hører til i helse Sør-Øst. Svaret kom ikke under prøvesvar, men lå som dokument fra sykehuset Tok nøyaktig 1 uke.

Jeg ringte avdelingen etter presis en uke og fikk muntlig svar at det er lav risiko. Brevet kommer i posten sa dem.

Back
Topp