Hvor lang tid kan det ta før man får sykepenger?

*Meya*

Elsker forumet

Jeg overskred arbeidsgiverperioden med en uke, og venter på sykepenger for en uke pluss to uker med 50% sykemelding. 

Den 8 mars fikk jeg sykemeldingen i retur fra NAV fordi jeg hadde glemt å krysse av for at jeg ikke skulle til utlandet i perioden. Det papiret hadde NAV fått fra arb.giveren min den 28.02 da, så det tok de åtte dager å få den til meg i posten.

Så dagen etter gikk jeg ned på NAV og leverte papiret med kryss. Spurte om jeg kunne regne med å få penger den 23.03 nå siden de bare har en utbetalingsdato i måneden og ikke tre som før.

Neida, jeg kommer til å havne nederst i køen sa hun , fordi det var mitt eget slurv som medførte at alt ikke var riktig... Så må jeg vente til april da? Gaaah, det var ikke i planene... 

Hehe ok.

Det står at det skal være på konto innen utgangen av måneden. Trodde det var måneden man var sykemeldt i, men jeg overskred arb.giver perioden i februar... Gah, må nok ringe i morgen, ellers blir det mer patting på labben her. Jeeeez... Tvinger meg selv til å gå i alle fall to uker full tid nå kun på grunn av dette. 

Jeg hadde MASSE kluss med mine sykmeldinger nå før jeg gikk ut i permisjon. En gang pga glemt kryss, som deg, et par NAV feil, og treighet fra arbeidsgiver. Jeg ringte nesten hver dag for å høre om alt var i orden og for å passe på at saken ble behandlet. Og jeg fikk flere ganger bekreftet at pengene ble utbetalt så fort alt var i orden og saken var behandlet uavhengig av utbetalingsdatoer ettersom det var penger på etterskudd. Så mine sykepenger for januar og februar kom på helt andre datoer enn den faste utbetalingsdatoen.

Ingen som det går fint for med sykepenger? Hadde sånn innmari uflaks i sommer, måtte vente nesten to måneder, så jeg forventer vel kanskje ikke så mye nå. Får ta en ringerunde i morgen... 

*Meya* skrev:

Hehe ok.

Det står at det skal være på konto innen utgangen av måneden. Trodde det var måneden man var sykemeldt i, men jeg overskred arb.giver perioden i februar... Gah, må nok ringe i morgen, ellers blir det mer patting på labben her. Jeeeez... Tvinger meg selv til å gå i alle fall to uker full tid nå kun på grunn av dette. 

Sykepenger i Mars utbetales den 27. (Det blir da sykepenger for Februar mnd)

Da jeg var sykemeldt fra 1. juni, så kom pengene i juli en gang. (Første utbetaling, skjønte ting tar litt ekstra tid da)

Men jeg var mye sykemeldt i fjor, og det var mye tull med sykemeldingene mine (jeg flytta midt i alt sammen så ting låste seg litt og masse sånt, de ordna ordentlig opp hver gang dog) så jeg ringte hver gang for å passe på litt selv, men de ordna det alltid med en gang og pengene kom utenom utbetalingsdatoene de fleste gangene. Var ikke noe kø eller lignende.

Lush skrev:

*Meya* skrev:

Hehe ok.

Sto 23. på NAV da, men greit :) Den som lever får se hehe. 

*Meya* skrev:

Lush skrev:

*Meya* skrev:

Hehe ok.

Sto 23. på NAV da, men greit :) Den som lever får se hehe. 

Du har rett! Så det på Nav, men dama på Nav sa 27 Mars til meg.
Men hun var jo som tatt ut av Nav serien på Tv Norge. Hun må ha vært den mest ubruklige jeg har snakka med der noen gang.
Jeg leverte foreldrepenger inntektsopplysningene personlig for sjefen, for han har aldri fylt det ut før, spurte om det så riktig ut, eller om noe var kryssa feil. "Det vet vel ikke vi"... Øh. Ok.

Back
Topp