Hvor lang tid hver amming

Bubs

Flørter med forumet
Stjerneskuddene 2024
Hei!
Har en nyfødt på 5 dager som jeg fullammer. Hun sovner ofte ved brystet ved amming og jeg må vekke henne for å få til amming. Ammer ca hver 2-3t. Vanskelig å vite om hun får i seg nok. Men jeg tar tiden på effektiv amming som ofte er på 10-20min. Hun ligge mye lengre på brystet, men dette er tiden hun faktisk dier. Hva er deres erfaring på hvor lang tid brukes på hver amming?
 
I begynnelsen bruker de gjerne lang tid... og det er også vanlig at de bruker pupp til å sove og få den nærheten de trenger. Jeg ammet alt fra 30-60 minutter annenhver time på dagtid, så var det ofte en lang økt på 2-3 timer hver kveld før leggetid, så ammet vi 30-45 min hver tredje time om natten. Dette var slik de første 6 ukene.
Deretter begynte babyen å sove helt uten pupp fra kl 00 til kl 06, og den lange økten på kvelden ble betydelig kortere.
Etter at babyen fylta ca 3 måneder ble det bare amming i 20-30 min hver tredje time. Sånn cirka. Så det blir lettere. ❤️

Tips: Du kan veie babyen din i helsestasjonen for å sjekke at hun spiser nok. :)
 
Back
Topp