Hvor lang tid brukte dere?

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
På å bli gravide? Og kom spiren av seg selv eller trengte dere noe hjelp? :)

7 måneder:) kom av seg selv :)

Det tok jammen meg 4,5 år! (Sjokk for oss som brukte 3 mnd på førstemann). Etter 4 SA og 1 exu og opptil 2 år sammenhengende uten positiv test så satt denne spiren på første forsøk med prøverørs (ivf)

Førstemann på 4 år var ikke planlagt. Nr to satt på første forsøk men endte i MA. Ble gravid 2. pp etter MA :) føler meg veldig heldig. Tungt å se alle som sliter sånn her inne

Her har vi brukt 2,5 år. Det har vært 2 år uten en eneste positiv test før august 2014. Etter august 2014 har jeg hatt 2 MAer. Jeg er gravid for tredje gang nå. For oss kom denne lange prøvetiden som et stort sjokk da snuppa vår satt den første måneden uten prevensjon den gangen hun ble laget.

Spirene har blitt unnfanget uten medisinsk hjelp.

Vi brukte 2år og 3mnd.. Førstemann satt på 5 forsøk, så vi var heller ikke forberedt på lang prøvetid på nr 2! Fant ut at gubben har få svømmere og fikk time på Riksen samme uka som testen på mirakuløst vist var positiv:) Nå håper jeg bare at dette går bra på tross av litt beige utflod siste dagene!!

Vi prøvde først 5-6 måneder, men graviditeten endte mee exu. Jeg begynnte på p-piller igjen, og da jeg på nytt slutta satt spiren på første forsøk. Rakk ikke å få mensen etter pilleslutt engang, så håper spiren klamrer seg fast denne gangen :)

Første forsøk, og da hadde vi ikke kost oss på flere måneder. Rett og slett flaks. Håper bare lille bøllefrø blir <3

Brukte 7 måneder med 1sa og 1ma i mellom. Håper det går bra denne gangen :)

Vi har brukt 5,5 år, hvorav 4 år er med assistert befruktning. Vi var ikke blant dem som lykkes på de 3 offentlige forsøkene, og valgte å prøve videre i Danmark. Dette var det siste forsøket vårt, iallfall med mine egg - så at vi faktisk lyktes nå er bare helt fantastisk<3

Første tog 5 år og hadde fått time å alt til Haugesund men plutselig så var eg 12 uke når me sko vert der, nå så ble første positive testen når hun var 16 mnd siden eg fant ut at de var vert fall ikke vits å begynne på prevensjon etter den første fødselen. Så de blir 2 år og to dager i mellom vist ul terminen ikke flytte på seg.

Vi har også ei jente fra 2011 - og der ble det full klaff første syklus! Forsøkte på nytt i 2013 men ingenting skjedde... Fant ut at jeg hadde/har PCO og null EL våren 2014, og tok 4 runder med hormoner/pergotime ila året. Ga opp til nyttår, sluttet å prøve - og nå i mars skjedde det tydeligvis noe likevel. Rundet 8 uker nå - så får bare krysse fingrene :)

Første forsøk.
Ble gravid samme uken som jeg fikk nedslående resultater på AMH prøve, som viste <1,1. Det skulle jo egentlig ikke være mulig å bli naturlig gravid med sånne resultater.

Jeg har vært uforskamma heldig med tre graviditeter uten egentlig å prøve. Jeg har nok vært hyperfruktbar etter prevensjonsslutt. Første kom til etter slurv med p-piller da.

Synest det er urettferdig at det som er så lett for enkelte er vanskelig for andre. Jeg har lært å moderere hva jeg sier når temaet kommer opp da jeg brant meg en gang. Visste ikke at svigerinna mi hadde vært prøver kjempelenge sist jeg var gravid og sa "din tur neste nå" eller noe i den dur. Har beklaga meg i ettertid og hatt utrolig dårlig samvittighet.

Back
Topp