Hvor lang tid bruker vaskemaskinen din på en 60-vask?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Klassisk bomull 60 grader (undertøy og håndklær i dette tilfelle)

Jeg satte på en vask hos svigermor og innser hvorfor mannen sier vi ikke kommet oss noen plass når vi vasker klær.

Maskina sier finfint den skal bruke 4:45 på jobben.

Nesten 5 timer? Ikke valgt noe forvask eller ekstra skylling eller noe. Bare 60 grader bomull.

Jeg husker ikke helt min egen, men det er under 3 i alle fall. 2 timer og ukjent minutter. Tror det er ca 2,5 time.

Litt avhengig hvor full den er, men ca 2,5 time.
Relativt ny maskin.
Den forrige vi hadde, som var en mye billigere modell, brukte godt over 3 timer på en full maskin. Men ikke så mye som den du beskriver :p

Kort 2 timer og 25 min og langt program rett under 3 timer :)

Høres mer ut som det min maskin gjør (og den er ikke ny, min maskin er 12 år gammel) svigermor sin der ny ut den, men enten har jeg valgt noe helt feil, eller så er det noe rart.

Hun er selvsagt på jobb og jeg skulle bare kjøre en vask med undertøy siden jeg har sagt til familien at de pakker til 10 dager så vasker vi. Og nå er vi på dag 8 eller noe sånn av ferien. (selv pakker jeg undertøy til hele ferien. Jeg skal ikke ha at svigermor står og bretter mine truser. Nemlig)

Jaja. Vi får se hva som skjer.

Den nedjusterte heldigvis tiden underveis og har 40 min igjen.

Det hørtes uvanlig lenge ut. Vår er 2.50 ordinær, mens jeg kan korte den ned til 1.50 eller 1 enkelt om det er liten vask.

Lengste programmet på vår er 2 timer 56 minutter på 60° men så justerer den etter vekt og blir alltid noe kortere :)

På 60° er lengste 2,5 time og vanlig jeg bruker på 60° er på 1 time.

1t 20 min. Det er på program «blandet». På program «bomull» bruker den godt over 2 timer, men bruker kun det programmet hvis jeg vil kjøre en 90graders vask - som jeg gjør innimellom :)

1t 4 min.

Standardprogram med full maskin tar 3 timer og 5 min. Kan også korte ned det programmet til 2 t 30 min og 1 t 30 min. Men så veier maskina klærne også, og korter ned om det ikke er fullt så mye klær.

Har en 9 kg vaskemaskin, den veier klærne, rundt 1t og 40min bruket den på en 60g vask. Men stapper jeh den veldig full, spretter tiden opp i nesten 4t. En vanlig 1t og 40 min vask består av to dynetrekk i 200x220, 3 putetrekk og gjerne noe mere småtteri. Dvs går veldig mye inn i den.

På campingen nå sa den 3,5 time, men justerte seg etterhvert til 2.

Den andre var en time kortere.

Ca det samme på de vi har hjemme. Og der tar den minste og nyeste lengst tid.

2 timer og noe. Men den gamle på hytta fra en tid jeg ikke aner bruker kortere tid og vasker like godt.

2:30 eller litt mer tror jeg, på "vanlig program". Kan ta over 4t på "eco" og litt over timen på kort..
Dette etter normalen da, programmet kan justere seg litt underveis.

Back
Topp