Hvor lang tid bruker dere..

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
på husvask/rydding gjennomsnittlig i løpet av ei uke?

Da tenker jeg på støvsuging, vaske gulv, tørke støv og alt av småvask her og der 

Legg gjerne til om dere har mange barn som roter/søler og dyr som gjør ting værre 

Tipper rundt 10 timer. Går nok en time hver dag sånn gjennomsnittlig, og tar litt ekstra en gang eller to. Har katt, toåring og baby. Og ikke minst et mannfolk som slenger fra seg overalt.

nå har jeg ikke ett eksakt timeantall, men det er mange timer, selv om det nå bare er meg og småen på snart 2 år!

Det er to mnd siden jeg flyttet og jeg har litt lite oppbevaringplass, så det hoper seg opp i ett kjør :/

Det varierer.. Kanskje 1-2 timer hver dag..

gjennomsnitt 1 timer hver dag, noen dager mer og noen dager mindre.. 

i gjennom snitt tenker jeg ca 30-90 min om dagen:) noen dager mer og en gang iblandt ingenting, det er meg, sambo og gutten vår på 20 mndr som bor her, ingen dyr.

vi venter på barnehageplass etter å ha flyttet til ny kommune så jeg går hjemme med han for øyeblikket og da har det blitt så jeg gjør nesten alt, sambo stort sett ingenting av husarbeid, han jobber skift, men er god på å rote hehe

Myshild Bergsprekken skrev:
gjennomsnitt 1 timer hver dag, noen dager mer og noen dager mindre.. 

Samme her!
Helgevasken tar gjerne 2-3 timer for da skal sengene byttes på og.
Jeg, mannen, to barn (snart 3 år og 5 mnd) og Zita (chihuahua'n vår).

sånn 3-4 timer hver dag.

Det er mini og jeg bare, og jeg bruker nok ikke mer enn 30 min pr dag, tror jeg. 
Leiligheten er på 55 kvm, så det er begrenset hvor lang tid det tar å vaske og rydde her.

Tror jeg bruker mer tid på å mase på at mini skal rydde etter seg, faktisk :p

tja, en times tid hver dag blir det nokk ja når oppvask, klesvask og generell rydding må gjøres. helge vasken med støvsuging og vask av bad tar nokk litt lengre tid (skjer som regel på fredager)...  sengeskift og gulvvask skjer bare hver 14 dag her, er ikke så veldig hysterisk renslig her, men har ikke hybelkaniner eller rot flytende :) 

foreløbig er det bare meg og samboer som bor her i huset, men jeg har en leieboer i magen som vi satser på kommer ut i verden før jul :) 

|Frosken| skrev:
Tipper rundt 10 timer. Går nok en time hver dag sånn gjennomsnittlig, og tar litt ekstra en gang eller to. Har katt, toåring og baby. Og ikke minst et mannfolk som slenger fra seg overalt.

Samme her, men jeg har hund, ikke katt :)

har vel aldri tenkt over antall timer..
men tipper 2.5 til 3 timer daglig.

Vi er 7, snart 8 i familien (kjæresten til eldste flytter hit i slutten av aug) og i tillegg til 5 barn har vi 2 huskyer og en kanin.
Vi har vaskelister, så tenker egentlig ikke over hvor mye tid som går bort..alt gjøres til faste tider.

Utenom kommer daglig reingjøring av hundegård o.l

Vi mopper/støvsuger daglig, noen ganger flere ganger per dag (røyteperioder hos hundene, osv. Valpen liker å rive i stykker papirlapper, så det blir litt å suge opp noen ganger!).
Vasker klær 1-2 ganger i uka (vasker klær helt til skittentøyskurven er tom de gangene vi vasker. Skippertaksmetoden!), vasker gulvene 1 gang i uka (med mindre det er tydelig skittent, da). Rydder opp etter oss hele tiden. Tørker støv når overflatene ikke er brune mer :-)

Det er jeg, samboeren min, 2 hunder og en katt som bor her. 

Hvor mange timer dette blir har jeg ingen anelse om. Noen dager 10 min, andre dager over 1 time. Det kommer helt an på hva vi har gjort som krever rydding og vasking. Hvis vi jobber lenge samtidig en dag, så er hundene hos mamma og pappa, og katten er alltid ute når vi ikke er hjemme. Da blir jo huset omtrent ikke brukt den dagen, så det er lite å ordne opp i, liksom. Mens andre dager er vi hjemme og inne alle 5, da blir det jo mer.

Bruker ca en halvtime hver kveld på å smårydde litt. Så bruker jeg vel en times tid på støvsuge, vaske gulv, bad og tørke støv og det gjør jeg et par ganger i uken. Så kanskje 6 timer i uka... Jeg har 2 langhårete katter men har ganske liten leilighet. Ungen får ikke lov å rote og grise unødvendig mye, spiser kun ved kjøkkenbordet og sånn

aner ikke for rydder og rydder men det blir aldri ryddig.
men har 3 barn og en stor hund selv og så passer jeg 3 unger ++ daglig så det kan jo ha litt å si (unger fra 1år til 6,5år)

Jeg synes vi har det ganske reint og ryddig jeg. Men vi bruker overhode ikke så mye tid som dere skriver her. Om vi skal ta med oppvasken og klesvasken så kanskje ett par timer i uka? Nå vet jeg ikke om min samboer bruker mye tid, han er gjør jo det meste. Men jeg bruker ikke mye tid iallefall:) Hihi

Jøss... enten har eg eit veldig grisete hus, eller så har dåke det!:P Haha:P Eg bruker  eit par timar i veka, og føler igrunn at det kun er det som trengs!:)

Hadde aldri orka å vaske ein time kvar dag...! :P Eller 10 timar iløpet av ei veke!! :P

Går fort nesten et par timer om dagen nå som jeg er hjemme i permisjon. :)

Har hund, katt, to ildere, en snart 3 åring og en 1 åring ;) + en mann og meg selv :P

Back
Topp