Hvor lang tid bruker dere på legging?

Agnete

Forumet er livet
Jeg lest den tråden om legging og for meg virket det som det tar timesvis hos noen, men samtaler, boklesing og ligge på armen.
Her går leggingen fort, de kan drøye litt, men jeg bruker maks 15-20 minutter på tre barn. Så hvor lang tid bruker dere?

Nå som det har løsnet litt og han skjønner at han kan sovne av seg selv så får han en flaske melk, sier god natt og går ut. Kanskje 5-10 min inne på rommet hans totalt. Så skravler han litt og sovner. (1,5 år)
Før det kunne det fint ta 3-4 timer hver kveld fordi han bare hylskreik uansett hva jeg gjorde.

Sitter inne hos toåringen i ca 5 minutter og synger 3-4 sanger. Så går jeg ut. Må inn igjen i snitt 2 ganger for å vise at jeg er i nærheten og legge på dyne.. Han sovner på 10-30 min alt etter som, men ligger som regel fint og rolig i senga.. :)

Nå bruker jeg max 10 minutter.

Yngste kunne jeg bruke opptil 4 timer på før derimot når det hele var en kamp da. Da gråt jeg mer enn hu gitt.

Jeg bruker ca 20 minutter på 3åringen. Da inkludert tannpuss, badstell, lese en bok og synge en nattasang :)

Det varierer, noen dager 20 min og norn dager 5 min.
For oss er det en sv de koseligste stundene i løpet sv dagen så vi setter av den tiden som trengs

Femåringen leser og synger vi for, så er det natta. Han sovner stort sett med en gang. Han på 16 mnd koser litt på fanget i stua mens han har på seg nattposen sin, så legges han i senga si rundt 18.30. Pleier å sovne innen kort tid.

Treåringen, begynner jeg.vel med snart. Kveldmat og en tur på badet. Hun kan bruke lang tid på å spise noen dager, men badet går ganske fort.
Så er det nattakos fra søsken og far og inn i senga. Jeg synger to sanger (eller for tiden, bæ bæ lille lam to ganger...) og legger meg på senga mi til hun sover. Hun ligger altså på vårt rom.
Reelt sovner hun fort men jeg har sikkert behybt å se noe på Netflix så jeg ligger litt for lenge.

Om ikke mannen er hjemme fra butikkene enda har jeg nok gitt de to eldste på 8 og 10 beskjed om å spise kveldmat mens jeg legger yngste og gå på badet en etter en. Men om faren ikke er hjemme enda bruker de fort en eeeeeeevighet på den kveldsmatrn derfor lager jeg den til så de begybber når jeg går på badet med yngste. Og om mannen kommer føest eller jeg står opp først så jager vi dem videre for de har glemt det ut
Stellet på badet trenger ikke ta lang tid og de puttes i seng med en kos og en sang for mellomste og kos for eldste så sover de selv.

Men altså, kveldsmaten kan ta lang tid...

Her legger vi annethvert barn, så det varierer litt hvor lang tid vi bruker.

Men med å gå på badet, lese og synge tar det vel 45 min med yngste, er litt medisiner og mye floker i håret som tar tid, og innimellom må hun bæsje :p
Enkelte ganger kan det ta opptil en time også, kommer an på hvor mye hun har å snakke om etter dagen.

Eldste er raskere på badet, og så leser vi en halvtime, evt litt mer hvis det er veldig spennende eller noen sider igjen av boka. Ikke så mye synging for han heller.

Men vi tenker at det er viktig å bruke litt tid på å avslutte en dag.

1 barn, 4 år. 5 minutter på badet, 10 minutter på å lese eventyr og vanligvis sovnet iløpet av 10-15 min etter det.

Sitter på rommet med de i 15-20 minutter, da er det litt boklesing og synging. De sovner som regel innen 0-20 minutter etter at jeg går ut :)

10 min med eldste.

1 - 2 timer med minste.

Toåringen sovner stort sett fem-ti minutter etter at vi har lest nok. Guttene på fem og sju leser vi stort sett en felles bok eller blad for, og så følger vi hver vårt barn i seng. Ved sengekanten går det rundt fem minutter, kanskje litt lenger hvis det er noe spesielt de vil prate om.

Jeg lest den tråden om legging og for meg virket det som det tar timesvis hos noen, men samtaler, boklesing og ligge på armen.
Her går leggingen fort, de kan drøye litt, men jeg bruker maks 15-20 minutter på tre barn. Så hvor lang tid bruker dere?

Hvor gamle er barna dine. Det er jo ganske essensielt når det kommer til hvor lang tid legginga tar ;)

Alt for lang tid:yuck: Dette gjelder 1 åringen...
De to eldste på 5,5 år og 4 år ca 5-10 min..

De er fra tre år og oppover, har aldri brukt lenger tid på legging uansett alder ;)

Heldig du da. Har ikke vært så raskt gjort i perioder med utviklingstrinn osv her ;)
Nå er vi nede på rundt 30 min og han er 1 år.
Hvordan legger du siden det alltid har gått så raskt, finnes det et magisk triks jeg ikke vet om :rolleyes:

Back
Topp