Hvor lang permisjon?

Linus84

Flørter med forumet
Hvor lang permisjon velger dere? Hvilken dato skal du etter planen på jobb igjen?
Og gir dere informasjon på forhånd om ferie i permsøknaden eller tar dere det etter hvert?

Vi skal ta 100% lønn siden vi taper penger på å ha 80%. Med ferie så skal jeg etter min utregning begynne på jobb andre uka på november. Planen er da evt at jeg går hjemme uten lønn til 1 januar sånn at mannen kan ta sine 10 uker mens jeg jobber for fult. Etterpå skal jeg jobbe 60-70 prosent å heller heve kontantstøtte istede for barnehage. Har 90 % stilling så fant ut at med kontantstøtta så så fikk jeg utbetalt så å si det samme. Mannen er brannmann å jobber turnus så vi får det til å gå opp slik at en kan være hjemme. I tilegg har min mor sagt at hun kan passe en dag i uka.

Vi skal ta 100% lønn siden vi taper penger på å ha 80%. Med ferie så skal jeg etter min utregning begynne på jobb andre uka på november. Planen er da evt at jeg går hjemme uten lønn til 1 januar sånn at mannen kan ta sine 10 uker mens jeg jobber for fult. Etterpå skal jeg jobbe 60-70 prosent å heller heve kontantstøtte istede for barnehage. Har 90 % stilling så fant ut at med kontantstøtta så så fikk jeg utbetalt så å si det samme. Mannen er brannmann å jobber turnus så vi får det til å gå opp slik at en kan være hjemme. I tilegg har min mor sagt at hun kan passe en dag i uka.
Tar du 39 uker perm da? Og når går du ut i perm? Jeg skal etter planen gå ut i midten av desember og tilbake på jobb i midten av september neste år, (hvis vi legger til ferie blir det senere) men syns det virker så knapt med tid!

Jeg tar også 100% dekning over kortere tid siden det totalt sett gir størst utbetaling [emoji106][emoji4]

Her ble det 80% :) Mannen tjener over 6 G så taper lite på det, siden jeg skal ha alt unntatt pappapermen :)

80% permisjon og 100% lønn. Skal ha 4 uker ferie midt i og det må jeg si ifra om når jeg sender inn søknaden om permisjon på jobben [emoji5] Går alt etter planen så er det jobb fra november igjen[emoji108]

100% for det lønner seg for oss. Jeg tar hele fellesperioden pluss 7 ukers ferie og 2 uker avspasering. Samboeren tar 10 uker, 7 uker ferie og 4 uker avspasering. Vi skal ha noe som overlapper hverandre slik at vi får en periode sammen og. Hvis vi ikke får barnehageplass fra januar 2019 (skal være god dekning her og løpende opptak), har samboeren lyst å ta ulønnet permisjon til det er på plass [emoji4]

For oss lønner det seg med 80% dekning. Skal utsette permisjon i alle skoleferiene så jeg ikke kommer tilbake på jobb før uke ni 2019 og da skal jeg jobbe i tolv uker før jeg skal ha en måned med kontantstøtte. Så da klarer vi å få barnehagestart i august 2019 :)

Tar du 39 uker perm da? Og når går du ut i perm? Jeg skal etter planen gå ut i midten av desember og tilbake på jobb i midten av september neste år, (hvis vi legger til ferie blir det senere) men syns det virker så knapt med tid!
Ja, jeg har ikke termin før 26 januar så går ikke ut i permisjon før 5 januar. Åsså plusser jeg på 5 ukers ferie på de 39 ukene.

80% lønn. Velger det for å kunne holde jenta lengst mulig hjemme. Sant at vi hadde tapt på å ha tatt 100% lønn. Siden mannen får 100% fra sin arbeidsgiver uansett hvordan permisjon han velger.

Jeg er tilbake på jobb i starten på desember[emoji4]

Her blir det 100% lønn, og deretter perm u/lønn. Pluss ferie. Regner med å enten starte jobb Jan eller feb 19. Deretter jobbe halvt og ha kontantstøtte for å ha hu lengst mulig hjemme. Tenker barnehage august 19, men om økonomien tillater det så skal vi ha hu hjemme til 2 år :)

80%. Jeg skal tilbake i midten av august 2018. Så skal faren ha perm frem til midten av januar 2019, og så skal jeg ha de siste ukene (kanskje gradert).

Vi tar 80% dekning. Går ut i permisjon ca 20 desember og tar 47 sammenhengende uker og tilbake i jobb i november 2018, så tar far sine 10 uker før jeg tar to uker til i januar/februar 2019. Har gitt beskjed i permisjonssøknaden om at evt ferie vil bli vurdert overført fra 2018 til 2019 at det vil bli vurdert koblet på permisjonen :)
Velger 80% utelukkende for å være lengst mulig hjemme. Økonomisk så får det bare gå :p

Vi skal ha 100% lønn, men jeg skal bare ha 60% permisjon. Så sånn sett så får vi dratt ut permisjonen. Men mannen skal ha mer permisjon denne gangen her enn de to tidligere gangene. Jeg har ikke regnet på hvor lang permisjon vi kan få da

100% lønn her.
Termin 3. Januar og permisjonsslutt 12. September. Tar 4 uker ferie etter det :)

Jeg har også termin 3januar og jeg har nettopp sitti med arbeidsgiver og fylt ut papriene de skal ha. Og der kom vi frem til at jeg skal begynne igjen 22.november[emoji15] Skal også ha 100% lønn. Har vi regna feil da eller?[emoji31]

Jeg har også termin 3januar og jeg har nettopp sitti med arbeidsgiver og fylt ut papriene de skal ha. Og der kom vi frem til at jeg skal begynne igjen 22.november[emoji15] Skal også ha 100% lønn. Har vi regna feil da eller?[emoji31]

Hmm ja.. sikker på at det ikke er 80% lønn? :) da får jeg også 22. November :)

Du kan legge det inn når du skal søke hos nav. Så regner nav.no det ut for deg.

Husket dere på at minst 3 uker av fellesperioden brukes før fødselen?

Du kan legge det inn når du skal søke hos nav. Så regner nav.no det ut for deg.

Husket dere på at minst 3 uker av fellesperioden brukes før fødselen?

Det er lagt inn 80% lønn da:) 59 uker. Får opp permisjon til og med 21. November jeg også, når jeg endrer til det.

Back
Topp