Hvor lang permisjon

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
skal du ha? :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Vil gjerne være hjemme til august 2016, meen vet ikke helt enda. Må diskuteres når mannen kommer hjem fra nordsjøen. Sjefen ville ha søknaden første uken i august, og det er jo ikke lenge til! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg skal jobbe 40% på hjemmekontor hele veien, så med 100% lønn, vil jeg ha permisjon fra 11.nov i år til 06.nov neste år. Mannen min er selvstendig og må si fra seg permisjon, så jeg jobber 50% fra 06.nov og 3 mnd.
Så da begynner han i bhgn når han er ett år, og har to mnd innkjøring:) Vi går i liten gårdsbarnehage med 8 barn, så det går nok super fint!

Last edited:
Begynner i jobb i august 15 etter permisjonen. Jeg og sambo deler 50/50 på permisjonen. Jeg er KLAR for jobb etter 9 mnd hjemme (inkl ferie) ;)

Håper på å gå ut i 40% stilling på jobb sånn at vi kan ha gutten vår hjemme til august 2016 :-)

Vil ha 100% utbetalt og det vil vell si 8 mnd? Etter det blir det kontantstøtte, vil helst holde oss unna bhg før lille iallefall er 1,5 år, helst 2 år.. Så heftig sparing pågår :p

Vi har ikke sett på det helt enda, men jeg tror vi går for den lengste pga manglende barnehageplass osv.

Blir nok 100 % lønn i permisjon denne gangen, så håper vi å få plass i barnehage fra desember. Og må finne på noe lurt etter permisjonen er slutt frem til barnehagestart. Storebror er i barnehage der de har opptak 1.august og 15. Desember.

Jeg skal være hjemme til 1.okt tror jeg vi har blitt enige om. Så skal mannen være hjemme fram til vi tar felles ferie sommeren16, til lille begynner i bhg! :) jeg er student så da kan mannen ta så mye :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Eg håper å få begynt på deltidstudie fra aug 15 og ha barna heime :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg skal gå hjemme 100% til januar 2016. Deretter blir det å jobbe feks 50%, og kun kveldstid (3 dager i uken) slik at samboeren kan ha mini på kvelden når jeg er på jobb. Permisjonen min kommer til å gå til slutten av november siden samboeren skal ha sine 10 uker av permisjonen midt inni fellesperioden, der jeg har ubetalt permisjon, før jeg fortsetter med fellesperioden etter disse 10 ukene + ferie.

Håper å vente med bhgstart til august 2016. Men at jeg jobber litt som ringevikar på våren når samboer er hjemme fra nordsjøen..

Sent from my iPad using BV Forum

Perm frem til januar 16. Men h*n skal ikke begynne i barnehage før august 16.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Satser på å være hjemme til august 2016 :) Samboer jobber 4-4 turnus så har mulighet til å ta på meg vikarjobb når han er hjemme, men vet ikke om jeg vil enda :) Må se det ann:)

Tenker 100% og litt ubetalt permisjon. Etter det skjønner jeg ikke helt hva vi skal gjøre rett og slett.. Håper på søskenprioritering da. Her kan det flyttes småbarn over på storbarn hvis det er plass slik at de kan ta inn på småbarn. Krysser fingrene.
Hvis ikke må svigermor gå av med pensjon som 66 åring ;)

Håper på å gå hjemme til august 2016, men må sjekke opp om det er mulig ift til faste utgifter vi har ol

Om vi ser det ikke er mulig har jeg prioritert bhg plass, personalplass som jeg mest sannsynlig kan benytte meg av fra januar 2016

Jente 2010 & 2012 <3

Aldersgrense i bhg vår er 2 år, så må vi ha permisjon med 80% tror jeg, så blir det besteforeldre når jeg kommer tilbake i jobb. Lønnsomt å ta med 100%, men blir 80% :( . Jeg er litt usikker hvordan jeg starter i jobb, hvis førstemann ammet jeg til nesten 2 år døgnet rundt :) Det blir nok vanskelig :)

Vil være lengst mulig hjemme så blir vel 59 uker i 80%? er ikke så inne på det:/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I Oslo er det (omtrent) umulig å få barnehageplass i løpet av året, så vi blir hjemme til høst 2016. Er dog ikke sikkert vi får plass da heller... Sønnen vår som hadde rett til plass i høst, har bare fått tilbud i en familiebarnehage (Dvs dagmamma), og ettersom jeg kjenner ei som kontrollerer slike barnehager i Oslo vet jeg nok til at vi holder oss langt unna det! Greit jeg har satt av et nokså stort beløp på sparekonto :-)

Back
Topp