Hvor lang permisjon skal dere ha?

Her blir det ikke permisjon utenom rett rundt fødselen . Mest pga at jeg er student og ikke gidder og ta opp skoleåret igjen senere :P

Vi skal ha 100 %, og jeg skal være hjemme i litt over et år. Begynner i jobb rett etter nyttår. Tar ferie og ulønnet permisjon før far skal ha sine 12 uker etter meg.

Vi har valgt 80% lønn. Jeg skal ha ferie i 6 uker etter min permisjon, så skal ikke tilbake på jobb før jula 2013. Mannens permisjon varer ut januar 2014.

Hei jenter, her mååå dere hjelpe meg. Skjønner ingenting. Valgte selv og ha 80 % lønn, vil jo være hjemme me ungen lengst mulig.
Men når begynner de i barnehagen? Altså hvilke måned i året? For syns mora mi sa at alle barn begynte i barnehagen 1 september. Men hva gjør man da ifra januar til september?! :P *førstegangsgravidselfølgelig*

100 % utbetalin å ulønna perm, så ska værra heim 1 år :)

Hei jenter, her mååå dere hjelpe meg. Skjønner ingenting. Valgte selv og ha 80 % lønn, vil jo være hjemme me ungen lengst mulig.
Men når begynner de i barnehagen? Altså hvilke måned i året? For syns mora mi sa at alle barn begynte i barnehagen 1 september. Men hva gjør man da ifra januar til september?! :p *førstegangsgravidselfølgelig*

Barnehageåret starter i august. Dermed tas nye unger opp fra august/september. I noen byer har man også inntak fra januar. Er det god barnehagedekning, eller at noen barnehager får en ledig plass hvis noen slutter, kan du jo være heldig å få plass utenom ved barnehageårets start. Men det vanligste er til høsten. Her forbereder vi oss på det "verste" altså at en av oss må ta ulønnet permisjon fra permisjon er over i januar 2014 og fram til høsten 2014.

Her tar vi 80% lønn. Pappa'n jobber offshore så han tar perm i friperiodene og da har jeg ulønnet permisjon. Tar imot kontantstøtte med åpne armer frem til august 2014 og da er det studiestart og barnehagestart.

100% her, permisjonen går ut i august :) men regner med å være hjemme med lille ett år til!

Her blir det ikke permisjon utenom rett rundt fødselen . Mest pga at jeg er student og ikke gidder og ta opp skoleåret igjen senere :p
Å, så godt å se at det er flere enn meg!:) Har følt så på dette en stund nå..:) Hvor mange uker tenker du å være hjemme?!

Men når begynner de i barnehagen? Altså hvilke måned i året? For syns mora mi sa at alle barn begynte i barnehagen 1 september. Men hva gjør man da ifra januar til september?! :p *førstegangsgravidselfølgelig*
Det er vanlig med oppstart i august/september:)

Har jo ikke krav på barnehageplass før august 2014, så vi kommer til å ta 100 % permisjon for å være hjemme lengst mulig, så bruker vi ferie og ulønnet permisjon (eventuelt kvelds- eller nattejobbing i noen måneder) om vi ikke får plass i januar og må vente til august.. Skal nok få det til på et vis, men kan bli trangt økonomisk om vi ikke får barnehageplass i januar...

Back
Topp