Hvor lang permisjon skal dere ha?

TePa

Elsker forumet
Velger dere 80 % eller 100 % permisjon? Og hvor lenge skal dere ha permisjon?

Her har vi valgt 100 % lønn. Permisjonen går ut 4. november 13 om jeg ikke føder før termin da. Men skal være hjemme til januar 14. Så skal jeg ha ulønnet permisjon når mannen har permsjon så blir litt over ett år på meg.

Gleder meg!

Jeg er forøvrig fortsatt littusikker på hva vi velger, men må jo nesten bestemme oss snart.

Min perm går ut 4. november, mannen skal ha permisjonen delt i 3 x 4 uker inne i der xsmile3

Jeg skal ha 80% lønn og et halvt år ulønnet permisjon etterpå. Mens jeg har ulønnet permisjon skal mannen ta ut sine uker.

80%, og ulønnet frem til forhåpentligvis bhg januar 14. Mannen har ikke mulighet til å være hjemme i 12 uker i strekk. Da går firmaet dunken. Så vi prøver på noen ekstra vakter på meg når det er mulighet for det.

100% og 10 uker ulønnet etterpå. Tilbake i jobb i slutten av November

Hadde bare krav på engangsstønad, så blir hjemme så lenge den holder til livets opphold...

tar 100% lønn, men skal være hjemme over 1 år. skal ikke tilbake i jobb før februar 2014. tar noen månder ulønnet permisjon

Här tar vi 80% lön. Mannen tar sin första perm.månad i juni - då tar jag ut ferie, så vi kan vara i lag. Hela juli har han ferie. Så vi får hela två månader ilag:-D

Jag startar i förste omgång på jobb i oktober, å jobbar fram till jul - då har han ferie igen, och jag tar mina sista veckor av permisjonen - vilket vill säga att jag för fullt går in i jobb först 18.januar!

Vi skal ha 80% lønn, og skal begynne på jobb igjen i begynnelsen av desember. Skal ta 4 uker ferie midt inni permisjonen, da skal gubben ha 4 uker permisjon. Dette for at vi skal kunne reise på ferie utenfor sesongen.
Når jeg er ferdig med "mitt", skal pappan ta sine resterende 8 uker. Så hele permisjon er ferdig i slutten av januar.

Her tjener vi mest på å ta 100%. Han tar ut fedrekvoten, jeg tar resten. Sist gang var det omvendt, så da passer det godt å gjøre det sånn denne gang. Nå er jo jeg student, så planen er at han skal være hjemme med meg til august 2014. Ettter omleggingen av kontantstøtten så blir jo det veldig lønnsomt for vår del, forutsatt at jeg klarer å studere som vanlig ved siden av da.

Vet bare at det blir 100 prosent... men har ikk funnet ut hvordan vi ska fordele det, altså når han skal ha sitt. Jeg er arb.ledig og går på dagpenger og han jobber på plattform....

noen som vet om man kan få dagpenger samtidig som kontantstøtte forresten?

100% her, jeg starter fram til juli.Da har han ferie og tar ut permisjon i ferien,mens jeg tar ferie samtidig. Så får vi se hvordan det blir videre etter det,jeg skal hvertfall ikke tilbake i jobb før ungen er fyllt året.Syns det er greit at ungen bynner i barnehage etter at den har blitt ett år.

Jeg får bare engangsstønaden, og har pr nå ingen jobb å gå ut i, så jeg blir hjemme så lenge det går.
Min kjære jobber skift så jeg får, om det trengs, mulighet til å jobbe annenhver uke.

Her skal jeg bare ha 12 uker, da mannen skal ha resten av permisjonen,dette har vi valgt å gjøre fordi jeg vil ut i jobb (og bli ferdig med lærlingtiden min) rett og slett. Nå hadde ikke mannen permisjon sist, da han nettopp hadde startet i ny jobb, og jeg har ikke vært tilbake i jobb etter førstefødte, sept. 2011.

Sist tok vi 80% siden jeg ikke hadde fast jobb. Denne gangen blir det 100% og 1 år perm, evt lengre om det trengs. Vil ikke ha han i bhg føre han er 1,5 år :)

Her blir det 80% lønn og 5 uker ferie rette etterpå. Dvs at jeg skal tilbake på jobb midten av Januar 2014. Men har jo feriedager tilgode i år og blir det til neste år også, så kanskje jeg tar enda mere ferie. Får se hvor heldige vi er med barnehageplass. Det er vel det det står på for oss.

Back
Topp