victoria27
Andre møte med forumet
Vi har såvidt begynt å snakke om
Permisjon. Er så usikker på om vi skal ta 47 eller 57 uker.vil jo ha så lang tid som mulig hjemme med den lille. Har dere tenkt på hva dere skal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sniker bare inn et ørlite PS angåendes permisjon.. Sist tok jeg 100% lønn siden det lønner seg med noen tusen å ta 100% istedenfor 80 % ihht utbetalingene, også tok jeg 10 uker ulønna etterpå.. ( så jeg fikk permisjonslengde tilsvarendes 80% om dere skjønner).. Men det jeg ikke visste da, er at man mister alt av rettigheter gjennom nav når man går hjemme i ulønna permisjon, så om jeg hadde falt og skadet meg, hadde jeg ikke fått sykepenger etc.. Det er et veldig stort obs å tenke på.. Nå har ikke jeg sjekka opp dette personlig, men svigerbroderen er en leder i NAV, så han burde vite hva han snakker om.. Bare et lite PS:)Hemmelighetimagen skrev:
lennypenny skrev:
Sniker bare inn et ørlite PS angåendes permisjon.. Sist tok jeg 100% lønn siden det lønner seg med noen tusen å ta 100% istedenfor 80 % ihht utbetalingene, også tok jeg 10 uker ulønna etterpå.. ( så jeg fikk permisjonslengde tilsvarendes 80% om dere skjønner).. Men det jeg ikke visste da, er at man mister alt av rettigheter gjennom nav når man går hjemme i ulønna permisjon, så om jeg hadde falt og skadet meg, hadde jeg ikke fått sykepenger etc.. Det er et veldig stort obs å tenke på.. Nå har ikke jeg sjekka opp dette personlig, men svigerbroderen er en leder i NAV, så han burde vite hva han snakker om.. Bare et lite PS:)Hemmelighetimagen skrev:
Takk for tips :)
Hvor mange tusen gj.snittlig vil man tjene da?
Har akkurat hatt 80%lønn, ikke sykt mye penger,men ok... Hvor mye mer kan jeg liksom forvente meg denne gangen da i forhold? Om du vet det:)
Det er ulikt fra person til person. Hvis du bruker kalkulatoren på nav.no sin side så ser du forskjellen for deg. De som tjener 6G mener jeg kan tjene ca 20 000-22 000 tilsammen på de månedene. Det jeg tror Hemmelighetimagen ønsket med innlegget var at vi må legge merke til rettighetene vi mister når vi tar permisjon uten lønn, eks sykepenger.
I ditt tilfelle vil du få 80% lønn av de 80% du har i dag eller hvis du velger 100% lønn så vil du få det samme som du har i dag. Det er pga at du ikke går ut i jobb før ny permisjon starter.