Hvor lang perm skal dere ha??

blingz

Betatt av forumet
Sitter her med søknaden for fødselspenger..
Hadde egentlig bestemt meg for å ta 54 uker med 80% lønn,
og da skal sambo ha 6 av de ukene,
men nå ble jeg usikker.Man får jo mere betalt hvis man velger
44 uker,men synes d blir litt kort, da må jeg jo begynne å
jobbe igjen i mai allerede. Og så er d mulig at sambo vil ha
lengre perm. Hvor lenge skal dere ha perm og evnt hvor
mye av den skal samboeren deres ha??[:o]

Jeg skal ta 54 uker, sambo har lyst på de 6 ukene, men det er spørs om han får de. Jeg har ikke noen jobb å komme tilbake til og er heller ikke student. 

Hvorfor skulle han ikke få de? Det er vel uavhengigav om du har jobb eller er student![;)]
ORIGINAL: E.R.A.

Jeg skal ta 54 uker, sambo har lyst på de 6 ukene, men det er spørs om han får de. Jeg har ikke noen jobb å komme tilbake til og er heller ikke student. 

Vi tar ut 54 uker, Mannen min tar ut 6 uker. Vi har begge ferie til overs og skal ta ut den i hverandres permisjon, dermed får vi 12 uker sammen foruten de 2 ukene han får rett etter fødselen. Da skal vi være i Sverige ei stund slik at besteforeldrene der får bli kjent med den lille over en litt lengre periode! Vi klarer akkurat å strekke permisjonen til sangthans 2008, og da er det skoleferie (jeg er lærer). Dermed får jeg være hjemme fra 12 juni 2007 til ca. 20,august 2008. Er så fornøyd at[:D].

Går ut i permisjon 1. juli 07 og begynner på jobb igjen 28. juli 08. Tar ferie mens mannen tar sine 6 ukers fedrekvote, og så har kan rett på to ukers betalt fri i forbindelse med fødselen. Han har en jobb med mye fri på sommeren, så da tar han barnehageinnkjøring (litt underlig å tenke på).

Vi hadde bestemt oss for 44 uka me full lønn å så sku han få de 6 siste mens æ muligens tar litt oppspara ferie samtidig... får se, trur d bi sånn..

ORIGINAL: Mavi

ORIGINAL: E.R.A.

Hvis ikke han tar de mister dere de bare, du kan ikke ta over fedrekvoten, den er bare hans. [:)]

Misforstod vi alt igjen[&:]? Synes JM mente at jeg måtte være i jobb eller student, hvis ikke så går de over til meg, for da har han ikke rett på de. Sikkert vi som misforstod.

Skal og ha 54 uker m 80% og tar ut ferien min når han skal ha perm[:)] så da begunner jeg å jobbe ei eller to uker ut i august 2008

Jo, jeg er i jobb nå, og har opptjent til perm.penger. Det er vel der vi misforstod.[;)], 1000 takk.

blir vel 54 her å,og sambo vil ha 6..

Blir 80% på meg!
Tar nok ferie i pappapermisjonen, så vi kan ta en sydentur sammen.
Deretter regner jeg med å ta et års ekstra permisjon....

Dette blir nok siste barnet, og med to små og en mann
som er mer borte enn hjemme, blir det nok best sånn![:)]

Ønsker ikke å redusere stillingen min,(jobber 100%++) da jeg er redd
for å miste gode betingelser jeg nå har....
Strekker jeg permisjonen, kan det til og med være
de tilbyr meg enda mer for å komme tilbake...[:D][:D][:D]

54 her å med 80% lønn...vil ikke sende nurket i barnehagen så tidlig...

Jeg jobber jo ikke (er student, ferdig i desember) så jeg satser på å få jobb
i august et sted når ungen er 1+ og barnehage året begynner..

Back
Topp