Hvor lang pappapermisjon?

Maren

Flørter med forumet
Moderator
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Hvor lenge er pappa hjemme med minsten?

Har rett og slett ikke peiling[8|]

Oooops det ble visst litt feil! Pappa'n skal visst være hjemme de 14 første dagene, og så 5 uker når min permisjon går ut... Er vel dette som er "normalt"? Tror at økonomien styrer mye her...

be pappane om å sjekke på jobben ang lønn...det er noen arbeidsplasser som gir lønn de to første ukene....men desverre ikke mange nok. Håper den nye regjeringa får i gjennom ti uker med pappaperm

Joda, han får visst 14 dager, men er litt heldig der, for det gjelder kun hvis du har vært ansatt i 1 år.... Og det er ikke han da, men det skulle de nok ordne! Kan lønne seg å stå litt på for arbeidsgiver! [:D]

Synes ikke det skal gå noe særlig utover mors permisjon ihvertfall...
Så 5 uker+ to uker ved fødsel synes jeg er topp!
Og de to ukene bør helst være med lønn,er ikke alle som har råd til å ta de uten lønn...

Pappaen var hjemme 3 uker etter fødselen og skal ha sine 4 uker etter at jeg går ut i jobb. Etter det skal jeg ha 4 uker hjemme (ferien fra i år) Gikk glipp av de 3 ukene før fødselen da Frida meldte sin ankomst 4 uker før termin.

Jeg er litt forundret over at pappaene til ungene deres skal være mer hjeme jeg. Hos oss er det en selvfølge at pappaen skal være nesten like lenge hjemme som meg. Planen vår er at jeg er hjemme i 7 mnd, så vi rekker å venne nurket til flasken, og så er pappaen hjemme resten av tiden. Det er vel like mye hans unge, og hans rett til å være mye hjemme. Såfremt pappa vil, selvfølgelig!!!

Er vel litt opp til hver enkelt...Men så lenge en ammer,er det jo greit å slippe å pumpe seg![;)]

Forstod jeg rett nå...har far rett til å være hjemme 14 dager sammen med mor etter fødselen? og da med betalt? Og så kan han ta permisjonstiden etter at mor er ferdig med sine 10 eller 12 mnd?

Far har rett til å være hjemme i to uker etter fødselen,men det er opp til arbeidsgiver å avgjøre om han får betalt. Pappapermen er vel utvidet til 6 uker fra 1. januar 2006 ,hvis jeg ikke husker helt feil..

Er litt usikker på hvordan dette fungerer... Han blir hjemme de første 14 dagene etter fødselen, men hva med de 5 ukene? Er det når jeg jobber?! Er de 14 dagene den eneste permisjonen vi får sammen? hmmm [8|]

tullete regler! pappa kunne like gjerne hatt like mye permisjon som mor mener jeg, kunne delt det 50/50. Det hadde ialle fall pappen her satt pris på! Dessuten er det ikke lett å få barnehageplass til 1 åringer overalt..
desverre har ikke vi råd til dette...

Back
Topp