Hvor lang fødsel?

Med første mann gikk jeg et par timer hjemme med rier(som jeg var usikker på om var rier da). Dro til sykehuset når det begynte å bli smertefullt, 30 min etter ankomst var hun ute☺️
Med nr 2 var vi ca 12 timer på sykehuset med rier, lang og strevsom fødsel.
 
40 min aktiv fødsel står det på skjemaet mitt..dvs fra 5cm til hun var ute..Ble satt igang så sikkert derfor det gikk så fort, veldig intenst når det blir sånn..
 
Aktiv fødsel tok ca 7 timer, så ganske raskt :)
Men fødselen startet med rier to døgn tidligere, og hadde full styrke og kun tre minutters mellomrom i nesten 40 timer, så ble litt slitsomt.
 
Femten timer og tre minutter fra første rie til fødsel. :)
 
15 timer fra vannet gikk. Fin fødsel, syns det gikk fort :)
 
Nr 1: 7-8 timer
Nr 2: 11 timer

Er spent på hvor lenge fødselen vil ta med nr 3
 
26 timer fra jeg kjente det til hun var ute.
Men 12 timer fra 4 cm til hun var ute.
 
Første rie fredag i 18 tiden, mini ble født mandag kl.10... Var en laaaaang og slitsom helg!
 
Er vel aktiv fødsel en lurer på..
her tok det 3,5 time fra første skikkelige rie til han var ute. :)
Godt det bare er ca.30 min kjøring til sykehuset :p
 
Fra første tegn til ungen var ute tok det 18 timer. :) svake rier over halvparten av tida, så det føltes ikke så lenge ut.
 
2 døgn fra vannet gikk. 44 timer fra første rie. 15 timer aktiv fødsel. Fæle rier pga igangsettelse. Håper å slippe det denne gangen.
 
Jeg måtte settes i gang og den varte i ca 6 timer med konstante topp rier siden kroppen min tydeligvis ikke skjønner dette med rier :( det var legens ord... ;) så blir keisersnitt denne gangen :)
 
Back
Topp