Hvor lang fødsel ved igangsettelse?

Stabæksvensken

Flørter med forumet
Lurer på hva dere har av erfaringer med igangsettelse og hvor lang tid det tok før man kom i aktiv fødsel og hvor lang tid det tok totalt til ungen var ute.

Jeg ble satt igang med nr to. Fikk først ballong som satt i et døgn og så piller i et døgn. Tok ca 48 timer fra start til aktiv fødsel, og deretter litt over to timer til ungen var ute.

Ser ut som det blir igangsettelse med nr tre også, og lurer derfor på om jeg kan forvente meg samme tidsforløpet. Eller om folk har andre erfaringer?

Synes også at riene etter igangsettelse var mye verre enn rier ved fødsel som startet av seg selv, er det en vanlig erfaring?
 
Jeg har bare vært gjennom én fødsel tidligere, og det var igangsetting pga overtid. Fikk ballongkateter.
Tok 59 timer fra start til slutt :bag:

Aktiv fødsel (regner det fra jeg var 4 cm og de tok vannet) 9 timer.
Men hvis jeg skal regne fra «bare» 4 cm, så var det 15 timer.

Opplevde riene som svært heftige, men jeg har ingenting å sammenligne med. Håper på spontan fødsel denne gangen, og håper den er litt «snillere» :p
 
Sniker fra mai :)
Jeg ble satt igang med nr 2 og nå nr 4.

(Med nr 2 var det 14 dager på overtid.)
Ble strippet/tøyd til 2-3cm så de kunne ta vannet. Baby var ute 50min etter.. Intens og vond fødsel, men alt gikk veldig fint ;)

Med nr 4 nå 14.mai, ble jeg strippet to dager over termin, ingen effekt.. Så igjen etter noen timer. Da gikk vannet, og riene startet etter kort tid. Frøkna kom som en rakett etter 1t aktiv fødsel ;)

Nå skal det sies at de to andre fødslene mine også var veldig raske da.. Og har aldri rukket å få noe smertelindring..
 
Jeg ble satt igang dette svangerskapet. Andregangsfødende.
Fikk ballong søndag kveld.. datt ut etter 10 timer. To dager med piller, ingen effekt. Hviledøgn hjemme. Og da begybte riene. Hun var ute torsdag kveld :) fra aktiv fødsel tok det vel 4,5 t :) så var bare det å få det i gang. Mye mer intenst enn sist ja! Riene var mye verre .. fikk drypp i tillegg da.
Så 4 døgn.
 
Sniker fra mai

Ballong tirsdag 20.00, falt ut på natta kl 02.00
Hormontabletter dagen etterpå, skjedde lite
Torsdag tok de vannet kl 08.00, ble satt på drypp 11.00 og han var ute 13.11 :)
 
To vidt forskjellige opplevelser her. Med første fikk jeg ballong mandag kl 0900 of ble liggende på sykehuset for oppfølging, men ingenting skjedde før de tok vannet fredag kl 0900. Da var baby ute kl 2200, men de siste 4 timene var med full åpning og dabbende pressrier.

Denne gangen fikk jeg ballong søndag kl 1100, og fikk dra hjem samme dag. Mandag ble det innleggelse og tabletter, men ingen fremgang da heller. Tirsdag ble det bestemt å ta vannet kl 1500, og ved 19-tiden var det 4 cm og aktiv fødsel. Fikk da epidural, og sovnet av en liten halvtime mens jordmor gikk til lunsj. Da hun kom tilbake var det brått full åpning, og litt etter kom pressriene på rekke og rad. Det gikk så fort at vi ikke rakk å få tak i noen barnepleier engang! 1 time 22 min aktiv fødsel, 14 minutter pressrier :)
 
To vidt forskjellige opplevelser her. Med første fikk jeg ballong mandag kl 0900 of ble liggende på sykehuset for oppfølging, men ingenting skjedde før de tok vannet fredag kl 0900. Da var baby ute kl 2200, men de siste 4 timene var med full åpning og dabbende pressrier.

Denne gangen fikk jeg ballong søndag kl 1100, og fikk dra hjem samme dag. Mandag ble det innleggelse og tabletter, men ingen fremgang da heller. Tirsdag ble det bestemt å ta vannet kl 1500, og ved 19-tiden var det 4 cm og aktiv fødsel. Fikk da epidural, og sovnet av en liten halvtime mens jordmor gikk til lunsj. Da hun kom tilbake var det brått full åpning, og litt etter kom pressriene på rekke og rad. Det gikk så fort at vi ikke rakk å få tak i noen barnepleier engang! 1 time 22 min aktiv fødsel, 14 minutter pressrier :)
Har sett for meg at det kommer til å ta ca like lang tid denne gangen som forrige, blir spennende å se om det blir likt eller to forskjellig opplevelser slik du hadde.
 
Forrige gang ble jeg satt i gang med ballong i 16/17 tiden. Den falt ut etter noen timer, og klokken 7 dagen etter var hun ute :) Har ikke noe å sammenligne med enda, men opplevde det som trygt og under kontroll hele tiden så jeg er ikke bekymret for å bli igangsatt igjen :)
 
Forrige gang ble jeg satt i gang med ballong i 16/17 tiden. Den falt ut etter noen timer, og klokken 7 dagen etter var hun ute :) Har ikke noe å sammenligne med enda, men opplevde det som trygt og under kontroll hele tiden så jeg er ikke bekymret for å bli igangsatt igjen :)
Jeg heller ikke bekymret, men har liksom tenkt hele veien at det blir likt som forrige gang jeg ble satt igang, men det trenger jo egentlig ikke å bli det.
 
Sniker. Igangsatt et par dager før termin med nr 3. Fikk cytotek litt over 20, smårier rundt 22. Tok seg opp. 00.10 fortsatt 2, kaaanskje 3, cm åpning. 00.20 fikk jeg trykketrang. Kom meg ned til føden, rakk å være der i ti minutter. Tror hun kom etter fire press. Sykt intenst der og da, og raskere enn med de to første, men vet ikke om det skyldes igangsetting eller bare at det var tredjemann.
 
Back
Topp