Hvor lang er junibarna nå? *inspirert*

Thejohan

Glad i forumet
Sist vi målte Amanda (midten av mars) så var hun 98 cm. Og i følge det skjemaet så ligger langt over gjennomsnittet (ligger på 95).

Hvor lange er barna deres?

I følge tabellen jeg har, så er 97cm gjennomsnittet for 3åringer, både jenter og gutter.
Normalt er mellom 90 og 104 for jenter og 90 og 105 for gutter.
Gjennomsnittsvekten er litt høyere for gutter, med ca 1/2kg

Anyways, Niklas er en liten kropp på 90-91cmemoticon

*Smula* skrev:
I følge tabellen jeg har, så er 97cm gjennomsnittet for 3åringer, både jenter og gutter.
Normalt er mellom 90 og 104 for jenter og 90 og 105 for gutter.
Gjennomsnittsvekten er litt høyere for gutter, med ca 1/2kg

Anyways, Niklas er en liten kropp på 90-91cmemoticon

Det skjemaet jeg ser på, er det samme skjemaet som HS bruker. Og det er hun som har påpekt at Amanda ligger så langt over gjennomsnittet...? Skit samma! :D

Jeg tror nok du har rett.. Har og de skjemaene som HS bruker, og de ser egentlig mer riktig ut enn denne tabellen jeg har i boka!

Og jeg synes Amanda ser lang ut jeg. spesielt i beina! Men nå har jo jenter lengre bein enn gutter da, og så er guttene lengre i overkroppen enn jenter.

Hvor mye veier hun nå?
Herregud, de blir så store... Er jo ikke SÅ lenge siden de var små bylter som bare lå på ryggen og bablet...
emoticon

Sist jeg målte Nora var hun ca 91 cm. Gu så fort tiden går.

*Smula* skrev:
Jeg tror nok du har rett.. Har og de skjemaene som HS bruker, og de ser egentlig mer riktig ut enn denne tabellen jeg har i boka!

Og jeg synes Amanda ser lang ut jeg. spesielt i beina! Men nå har jo jenter lengre bein enn gutter da, og så er guttene lengre i overkroppen enn jenter.

Hvor mye veier hun nå?
Herregud, de blir så store... Er jo ikke SÅ lenge siden de var små bylter som bare lå på ryggen og bablet...
emoticon

Vi veide henne for 1 uke siden, og da veide hun 15.8 kilo :)

I Know!! Tiden flyr.. Snart er de 3 (!!!!) år!!

Husker alle sa til meg at tiden kom til å gå så fort når man får barn, og jeg trodde de nesten ikke.. Men jeg skjønner greia nå, for å si det sånn.. Alena er 13 mnd!

Snuppa er 98 cm og snart 15 kg :)

Julie er 98 cm. lang jente!

Hvilke skjema er det dere ser på?? jeg lurer veldig på om hun fortsatt følger kurven sin, men mulig jeg må på helsestasjonen for å finne ut av det?

skravla skrev:
Julie er 98 cm. lang jente!

Hvilke skjema er det dere ser på?? jeg lurer veldig på om hun fortsatt følger kurven sin, men mulig jeg må på helsestasjonen for å finne ut av det?

Jeg fikk med skjema hjem fra HS, så det er der jeg ser det.
Lasse har forresten også lastet ned en app til iPaden som jeg legger inn målene til jentene på, og det er samme kurven som HS bruker.

Snuppa her er akkuart 1 meter nå. Målt for 2 mnd sisen da vi bestilte pass :)

Vi er litt bekymra for vekt og vekst, så vi målte nettopp på helsestasjonen.

Hun er 93 cm lang og veier 12,5 kilo.

Lita og slank. emoticon

Eivind er 100cm og ca 16 kg.

Back
Topp