Hvor lang er en turban?

skytte76

Gift med forumet
Det har jeg egentlig lurt på en liten stund. Spesielt etter disse besøkene vi har hatt på legevakta disse helgene. Begge gangene har vi fått samme lege, tror han er indisk, og en veldig hyggelig mann med humor[;)] Lurte på å spørre han idag om hvor lang den var, men fant liksom ikke helt motet[&:][:)]

Den er mellom 4 og 7 meter.

OK. Kommer det an på mengden med hår som gjemmer seg under der eller har det ingenting å si? Bare lurer altså og har vel alltid gjort det[:)] 

ORIGINAL: skytte76

OK. Kommer det an på mengden med hår som gjemmer seg under der eller har det ingenting å si? Bare lurer altså og har vel alltid gjort det[:)] 

Jeg vet ikke. Jeg fant det bare på Google. Tror det er snakk om "smak og behag". Jeg trodde turbanen måtte være seks meter, men der tok jeg feil, gitt.

Mange muslimer bærer og turban, men ikke på samme måten, da. Mannen min har to, men de er bare to meter, eller noe. Ellers så bruker mange sånne "palestinaskjerf" som turban også, bretter de som trekant, og så ruller de til en pølse.

Hihi - det har jeg aldri lurt på. Men kjekt å vite [:)]

ORIGINAL: Molsy

Mye rart man skal lure på[;)][:D] Har vel egentlig lurt på det siden den ser så "stor" ut i forhold til hodet på mange hvis du skjønner hva jeg mener? Er den 4-6-11 eller 15 meter liksom og hvor mye hår er det egentlig plass til i en turban[:)] Takk for svar Meya[:)] Han hadde ihvertfall en "klassisk" turban og ikke noe palestinaskjerf.

Mye rart man skal lure på[;)][:D] Har vel egentlig lurt på det siden den ser så "stor" ut i forhold til hodet på mange hvis du skjønner hva jeg mener? Er den 4-6-11 eller 15 meter liksom og hvor mye hår er det egentlig plass til i en turban[:)] Takk for svar Meya[:)] Han hadde ihvertfall en "klassisk" turban og ikke noe palestinaskjerf.

Han var sikkert sikh, muslimer bruker skjelden turban på jobb og sånn. Det er ikke påbudt, det er bare en måte å dekke hodet på, mens for sikher er det påbudt, så han legen er nok sikh, ja.

De klipper vel ikke håret, i det hele tatt, tror jeg... Har jeg hørt, i alle fall. Tror jeg må ha skulket sikh-timene på religionsvitenskap, fordi jeg husker ikke mye om de...

ORIGINAL: *Meya*

Han var sikkert sikh, muslimer bruker skjelden turban på jobb og sånn. Det er ikke påbudt, det er bare en måte å dekke hodet på, mens for sikher er det påbudt, så han legen er nok sikh, ja.

De klipper vel ikke håret, i det hele tatt, tror jeg... Har jeg hørt, i alle fall. Tror jeg må ha skulket sikh-timene på religionsvitenskap, fordi jeg husker ikke mye om de...

Mener også å ha lest noe om at det er noen som ikke klipper håret, men har aldri hengt meg opp i det før nå. Merkelig[8|][:D] Humor hadde han ihvertfall og veldig lett å prate med. Han hadde også turbanen på seg begge gangene[:)]

ORIGINAL: monica

[:D][:D]hehe... tenk hva legen hadde sagt hvis du hadde spurt

Var vel en grunn til at jeg lot være[:D] Pleier ikke å være tilbakeholden med hva jeg sier ellers, men med religion jeg ikke kjenner så godt til holder jeg meg litt i bakgrunnen istedet for å tråkke i salaten[;)] Dreit meg nemlig ut på det i Egypt på bryllupsreisen[&:]

Back
Topp