Hvor lang dupp?

Sannheten

Forumet er livet
Etter at Saga gikk fra 4-5 oppvåkninger på natta til 1-2 kan det virke som at dagduppen hennes er litt for lang, hun bruker mye lenger tid på å sovne, vi legger henne som vanlig 1830, men det er sjeldent hun sover før 20. Hvor lenge sover deres barn på dagtid og på natta?

Etter at Saga gikk fra 4-5 oppvåkninger på natta til 1-2 kan det virke som at dagduppen hennes er litt for lang, hun bruker mye lenger tid på å sovne, vi legger henne som vanlig 1830, men det er sjeldent hun sover før 20. Hvor lenge sover deres barn på dagtid og på natta?
Dagtid: 30 minutter til 3 timer :-p
Natt: sovner mellom kl 19 og 20 (oftest nærmere 19 enn 20!). Våkner 1-2 ganger på natt og bysses eller ammes i søvn. Og så tar han morgen en gang mellom 6 og 8!
Jeg synes ikke 20 er så sent å legge seg om totalen av søvn er bra nok egentlig.

Hun sover sålenge hun vil, i barnehagen sover hun gjennomsnittlig 1,5 time mens hjemme rundt 2 timer. Men når hun er hjemme så kan hun fint sove to ganger løpet av dagen, 1,5 time tidlig på dagen og 1,5 time fra ca 15-16.30 :)
Når hun sover en dupp tar hun kveld 18.30-19.00 og når hun sover to ganger blir klokka 20-.20.30 før hun legges.
...jeg er litt imot å vekke så små barn på dagtid når de hviler, og tror i grunnen at inntrykk før leggetid kan ha mer å si for innsovningen enn hvor lang dupp ungen har hatt på dagen ;) Hermine kan ikke få se på tv siste time før leggetid, oppdaga plutselig at hun kan bruke 1,5 time på å roe seg ned og sovne om hun ser på tv ved kveldsmaten, mens om tvn slåes av tidligere så kan hun sovne på 5 min :)

Her også sover hun fra 30min-3 timer på dagen, enten i en dubb eller fordelt på to. Er hun trøtt så skal hun få hvile seg og dagsovingen hjelper på nattesøvnen. Hun sovner som regel mellom 18.30-20. Bruker som regel litt tid på å roe seg, men i går sovna hun som en stein (fullførte ikke flaska en gang) :) Hun har vært en del syk i det siste og jeg tror hun er litt urolig av den grunn, så hun våkner stort sett i 04-tida og greier ikke å finne roen i egen seng.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Last edited:
Her også sover hun fra 30min-3 timer på dagen, enten i en dubb eller fordelt på to. Er hun trøtt så skal hun få hvile seg og dagsovingen hjelper på nattesøvnen. Hun sovner som regel mellom 18.30-20. Bruker som regel litt tid på å roe seg, men i går sovna hun som en stein (fullførte ikke flaska en gang) :) Hun har vært en del syk i det siste og jeg tror hun er litt urolig av den grunn, så hun våkner stort sett i 04-tida og greier ikke å finne roen i egen seng.

Men da er det ekstra kos og snorke mellom mammsen og pappsen ;)

Men da er det ekstra kos og snorke mellom mammsen og pappsen ;)
Ja, det er der hun ender opp!:p Jeg skulle likevel ønska at hun ikke sparka og kløyp meg i puppen hele tida! Får sjeldent sove når hun ligger ved siden av meg..:p

Her svinger dagduppen veldig, men alt fra 15 min til 2 timer kan hun sove. Legger henne senere nå, ca 18.30, hun sovner med en gang og våkner rundt 06.00-06.30. Siden hun ikke har blitt overtrøtt som hun pleier når vi la henne senere tar jeg det som et tegn på at hun trenger litt mindre søvn enn før. Tenker vi begynner å ta kveldsmaten 18.30 til slutt, men vi tar det steg for steg.

Her svinger dagduppen veldig, men alt fra 15 min til 2 timer kan hun sove. Legger henne senere nå, ca 18.30, hun sovner med en gang og våkner rundt 06.00-06.30. Siden hun ikke har blitt overtrøtt som hun pleier når vi la henne senere tar jeg det som et tegn på at hun trenger litt mindre søvn enn før. Tenker vi begynner å ta kveldsmaten 18.30 til slutt, men vi tar det steg for steg.
deilig med litt lengre ettermiddag da, større frihet til å finne på ting ;)

deilig med litt lengre ettermiddag da, større frihet til å finne på ting ;)
Det er sant, vi har måtte avstå fra en del ærender på ettermiddagen.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Hvis hun våkner 6,blir det 2 dupper.
1 dupp : 30 min til 2,5 time.
3 dupp : 30 min. Kan fint sove til kl 17, for så å sove igjen kl 18.30-19.
Sover som regel til 6-7 :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Back
Topp