Hvor lang arbeidsdag har du?

Pallar

Elsker forumet
Det virker som om de fleste foreldre takler livet med små barn fint, til tross for hverdagsstress med levering av barn, jobbe, hente, middag, sengetid, husabeid.
Sånn er i allefall hverdagen hos oss. Men jeg er langt i fra førnøyd med tilværelsen.Alt er bare stress, stress, stress. Samtidlig føler jeg at de fleste takler det mye bedre enn meg.

Jeg har en samboer sjelden er hjemme i ukedagene. Selv er jeg på jobb 8 timer hver dag, og har ansvaret både for henting og levering, middag, legging og husarbeid. Jeg bruker ca 1 t og 30 minutt i kjøring hver dag begge veier. Jeg er ikke fornøyd med tilværelsen. Gleder meg til ett års permisjon med forhåpentligvis en posjon mindre stress.
Er dere fornøyd med hverdagen deres? Og hvor lang arbeidsdag har du?

Jeg har 9 timers arbeidsdag i gjennomsnitt etter arbeidsavtalen, men jobber noe mer.

Heldigvis er bare ca 32 timer i uka bundet på arbeidsplass, så jeg kan jobbe noen timer hjemme om kvelden om jeg ikke kan være 9 timer på jobb. Noe jeg ikke kan, da jeg har 30min kjørevei hver vei og har ansvar for henting, bringing, handling og vanligvis barnas ettermiddagsaktiviteter. Min mann reiser mye i jobben, og når han er hjemme jobber han 10-timers dager. Og vi har 1 bil...:-D ikke lett å få hverdagen til å gå opp!!!

Jeg jobber 7 timer hver dag, fordelt på fire forskjellige vakter:

6.45-13.45
7.30-14.30
9-16
9.30-16.30

Synes egentlig det er veldig greit, da jeg enten er tidlig ferdig eller har lange morgener sammen med gutten. Mannen jobber heller aldri lenger enn til klokka 15, så vi deler på henting/bringing, middagslaging og det meste annet.

Jeg er veldig fornøyd med hverdagene våres, vi er heldige på en måte for min sønn må ikke i barnehagen hverdag, mulig det er litt overlapping på et par timer i blant.
Vi er to i turnus å jobber motsatt av hverandre som regel.
Eneste jeg ikke er fornøyd med er helgene våre, der vi jobber motsatte helger av hverandre. Og i blant savner jeg kjæresten min :)
Så nå nyter jeg permisjonstiden min :)

Jeg har 9 timers arbeidsdag i gjennomsnitt etter arbeidsavtalen, men jobber noe mer.

Heldigvis er bare ca 32 timer i uka bundet på arbeidsplass, så jeg kan jobbe noen timer hjemme om kvelden om jeg ikke kan være 9 timer på jobb. Noe jeg ikke kan, da jeg har 30min kjørevei hver vei og har ansvar for henting, bringing, handling og vanligvis barnas ettermiddagsaktiviteter. Min mann reiser mye i jobben, og når han er hjemme jobber han 10-timers dager. Og vi har 1 bil...:-D ikke lett å få hverdagen til å gå opp!!!

Men hvordan får du det til å gå opp? En uke i mnd jobber jeg også 9-timer dager. Og med mannen borte, er jeg avhengig av besteforeldre som henter pga stengetid i bhg den uken.

Er du fornøyd med tilværelsen, eller blir du fort sliten og lei?

Jeg er veldig fornøyd med hverdagene våres, vi er heldige på en måte for min sønn må ikke i barnehagen hverdag, mulig det er litt overlapping på et par timer i blant.
Vi er to i turnus å jobber motsatt av hverandre som regel.
Eneste jeg ikke er fornøyd med er helgene våre, der vi jobber motsatte helger av hverandre. Og i blant savner jeg kjæresten min :)
Så nå nyter jeg permisjonstiden min :)

Oy.. hehe, skjønner det er meget gunstig for barnet deres, men når får du og mannen sett hverandre da? Skjønner godt du nyter permisjonstiden da ja :)

Jobber 7.5 time hver dag....!
Og det er NOK spør du meg..!
er alene i tillegg så det er hektisk nok i hverdagen...!

Jeg jobber kun 12 timer i uka, går på aap. Sambo 8-14 timer om dagen, gjennomsnittlig 40 timer i uka(men veksler mellom natt, dag og kveld).
Hadde fått helt greit tidsmessig selv om jeg hadde jobbet 8 timer om dagen, for da hadde den ene av oss levert og sen andre henta. Her deles det på alt

Jobber todelt turnus. Enten 7.30-15.00 eller 14.30-21.45. Går i 6-ukers turnus, og jobber 29 vakter fordelt på formiddag, ettermiddag og helg. Er heldig med det at vi bor nærme min jobb og barnehage, så det tar 1 minutt å gå fra barnehagen og inn i garderoben ca. Min samboer har vert arbeidsledig lenge, men jobber som vikar og da må han dra kl 6 og er hjemme ca 15.30 eller litt seinere. Jeg har ikke lappen elllr bil, så det blir mye gåing på meg og ungene da.
Heldigvis så er det korte avstander, og den tiden vi bruker på å gå i barnehage/skole og hjem igjen er helt fantastisk. Vi går sammen og løser verdensproblemer og diskuterer livets store mysterium. Herlige minutter! (Har ei på 4 år og en på 6 år.)
Jeg er fornøyd med min situasjon mtp jobb og sånt, men skulle ønske min samboer fikk noe mer permanent på jobbfronten. :flower

Oy.. hehe, skjønner det er meget gunstig for barnet deres, men når får du og mannen sett hverandre da? Skjønner godt du nyter permisjonstiden da ja :)

Vi ser hverandre om han har en fridag og jeg skal på natt, eller motsatt da, så hender det i blant at vi har fridag midt i uken sammen.
Veldig gunstig for barna da, men vi får jo aldri gjort noe sammen bortsett fra ferie osv.
Vi har snakket om å endre dette, men vi har jo ingen til å passe de små annhver helg.
Så det blir slik som dette i en periode i livet vårt tror jeg :)

Jobber turnus med dag-, kvelds- og nattevakter..:)
Mannen jobber 08-16..
Helt supert egentlig! Har jeg fri eller begynner sent, så tar jeg gutta. Ellers er det mannen som tar de..
Trives veldig godt med denne løsningen! :)

Mandag: 7.30-13.15
Tirsdag og onsdag. 8.30- 15.00.
Torsdag: Fri
Fredag 10.00-16.30.

Bruker 40- 60 min i kjøring hver dag. Alt etter hvor lang tid det tar med henting og levering.

Mannen min jobber borte i 5-6 uker, og da gjør jeg alt selv. Er han hjemme, har jeg det veldig rolig :)

Føler at hverdagen fungerer veldig fint :)

8 - 15.30 og hver 4. uke 7 - 14-30

Ingen helger eller kvelds/ nattevakter, ingen mulighet til hjemmekontor.
Vi kjører hjemmefra 07.10, leverer i barnehage, han kjører meg på jobb for så å kjøre til sin jobb. Han henter i barnehage ca 16 - 16.30 og jeg går eller tar bussen hjem.

Men hvordan får du det til å gå opp? En uke i mnd jobber jeg også 9-timer dager. Og med mannen borte, er jeg avhengig av besteforeldre som henter pga stengetid i bhg den uken.

Er du fornøyd med tilværelsen, eller blir du fort sliten og lei?

Går opp vha av sene kvelder og netter samt mye helgejobbing...som de fleste andre lærere jeg kjenner.

Det er vanskelig å få til å gå opp, spesielt i eksamens- og terminsluttperioder. Da har jeg langt flere timer jeg må jobbe. Men jeg elsker jobben-og er tilfreds med tilværelsen. Det eneste jeg ønsker å endre er at jeg hadde lavere arbeidsbyrde, slik at jeg kunne føle at jeg faktisk hadde tid nok til å følge opp alle elever på en god måte innenfor 45 timer i uka. Nå er det tiden som styrer hvor god jobb jeg kan gjøre.

Så lenge barna mine er våkne, prioriterer jeg dem- med unntak av helger i pressperioder, da må pappaen ta de noe alene.

Nå som jeg har perm fra min stilling og bare går dagtid jobber jeg 8-15.30 og 8-16.15, vi har muligheten til å flexe litt mellom 7.30-17 om det skulle være noe men må være der mellom 9-15 om man ikke løser dette internt på gruppa. Jeg nyter de dagene jeg slipper å hente/levere i barnehagen for da går jeg direkte mellom hjem/jobb. Er alene med frøkna så er jo bare de dagene hu er hos faren jeg har den luksusen. Trives godt med det, men må si jeg savner litt det å gå natt/turnus for følte jeg hadde mer tid te jentungen da.

Åy! Mange flinke folk her.
Mannen min jobber masse. Jobber 3 min unna, så kan komme hjem når det trengs. Han pleier å reise på jobb mellom 7 og halv 9 (avhengi av om han skal kjøre ungene på skole/bhg) Og komme hjem mellom 4-5. Reiser tilbake på jobb mellom 6-8 igjen forså å komme hjem i 11-12 tiden.
Er ikke sånn hele året, men store deler. Jeg driver for meg selv, og det er veldig lite jeg trenger jobbe, for å få nok inntekt. Vi har valgt å prioritere ungene frem for penger de første årene, og heller jobbe mer når de begynner på skole alle mann.
For oss fungerer dette veldig bra. Vi har masse tid sammen. Jeg får gjort husarbeid, middag, handlet før de kommer hjem fra skole/bhg. Mannen er nok den som er mest fornøyd med løsningen. Han trives godt med rent og pent hjem, og fornøyde unger:)

Jeg jobber 70 %. Også har jeg en arbeidsdag på 7.5 timer, er på jobb i forskjellige vakter mellom 0645-1630.
De dagene jeg starter tidlig eller slutter sent er barnehagen stengt, så da er det mannen som henter og leverer.

Vi bruker begge en halv time fra vi kjører fra hjemme til vi kommer på jobb, når vi har vært innom og levert begge ungene. Det samme med henting. :)

Ja, det blir jo litt sen middag av og til, men de dagene er det rolig start på dagen med frokost hjemme. :)

Mannen jobber 8 timers dager. Også er vi så heldige å ha besteforeldre som hjelper til hvis det trengs. :)

Er hjemme nå,men driver og søker jobber og skal søke meg på skolen til høsten :) Jeg gjør alt på dagen når ungene er på skole og i barnehage så slapper jeg av med dem på ettermiddagen..Jeg har jo "jobb" 24/7 som mamma ;) er alene med dem i tillegg så her er det bare meg som gjør alt..

Jeg er student, så har veldig fleksibel arbeidsdag. Blir som regel 8 - 14 eller 10 - 16. Da har vi god tid om morgenen, og jenta vår har korte dager i barnehagen :) Vi bytter på henting/levering og middagslaging!

Vet ikke om jeg kvalifiserer til å svare i denne tråden som ikke har full stilling og heller ikke barnehagebarn enda, men arbeidstidene mine varierer hvertfall mellom disse fem;
- 07.00-15.00
- 07.30 - 15.00
- 07.30-13.30
- 14.45-22.30
- 15.00-22.00

Back
Topp