Hvor kjenner dere....

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvor kjenner dere kroppsdelene og bevegelsene?

Jeg ble nesten litt overlykkelig her, da jeg kjente en fot på siden!
Tenkte at nå er hodet ned igjen.... :-) Men kan jo nå ha snudd seg med rompen ned, og føttene på siden istedet. For er fortsatt en lang kroppsdel på skrå mot høyre side.
Kjenner nå "spark"? både på venstre siden og ved navlen, så forstår ingenting.... :/

Høyre side fra navlen og opp.. og innimellom spenner han fra så jeg kjenner rumpa/ryggen mot venstre side.. han er festet, så vært slik en stund nå..

Kjenner dult og bevegelse i hele magen, så det er vanskelig å si hva som er hvor til en hver tid. Men kjenner i hvertfall føttene hans laaaangt ut i sidene noen ganger. Kjenner innvendige spark nede, samtlige som du kan se de utenfra rundt navlen. Han er en veldig aktiv krabat denne lillegutten <3

Høyre side fra navlen og opp.. og innimellom spenner han fra så jeg kjenner rumpa/ryggen mot venstre side.. han er festet, så vært slik en stund nå..
Kan du kjenne at det er rompe og rygg?
Og kjenner du da hendene nede?
Eller kun føtter på høyre side?

Kan du kjenne at det er rompe og rygg?
Og kjenner du da hendene nede?
Eller kun føtter på høyre side?
Vet at det er rumpe og rygg siden jordmor har sagt det.. kjenner ikke noe særlig til hendene tror jeg.. på høyre side kan jeg kjenne at det er føttene.. ganske hardt og lite og spist som glir over eller dulter skikkelig.. jeg kan presse inn og få respons / kjenne hvor han har beina.. på motsatt side er det mer et press jeg kjenner (gjerne samtidig som han sparker fra på høyre side)..hvis jeg presser inn med hånda på venstre side er det noe fast og stor flate, og rumpa er litt stor og rund liksom og ligger helt oppunder ribbeina..

Kjenner dult og bevegelse i hele magen, så det er vanskelig å si hva som er hvor til en hver tid. Men kjenner i hvertfall føttene hans laaaangt ut i sidene noen ganger. Kjenner innvendige spark nede, samtlige som du kan se de utenfra rundt navlen. Han er en veldig aktiv krabat denne lillegutten <3
Takk for svar! :-)
Er hodet ned og festet?

Blir så usikker på hender/føtter.
Vet jo hvordan baby lå igår, og kjenner jo ryggen tydelig på skrå fortsatt. Men bevegelsene har blitt mer tydelige igjen, men liksom overalt...

Takk for svar! :-)
Er hodet ned og festet?

Blir så usikker på hender/føtter.
Vet jo hvordan baby lå igår, og kjenner jo ryggen tydelig på skrå fortsatt. Men bevegelsene har blitt mer tydelige igjen, men liksom overalt...

Ja, det er ikke så godt å vite..

Hodet er ned, men var ikke festet på forrige kontroll for litt over en uke siden. Men tror han ligger likt nå som da, med ryggen på venstre side :-)

Ja, det er ikke så godt å vite..

Hodet er ned, men var ikke festet på forrige kontroll for litt over en uke siden. Men tror han ligger likt nå som da, med ryggen på venstre side :)
Min lå også med ryggen på venstre side da hodet var ned!
Men på vekstkontroll og fortsatt er ryggen på høyre side.

Vanskelig å kjenne hva som er hva, ja! :-)

Men de snur jo seg ganske mye om ikke de er festet. Her var jeg sikker på at ryggen var på venstre siden, jordmor fant da ikke hjertelyd og prøvde på høyere side. Der var ryggen og det stemte bra for kjente mye spark på venstre side. Noen dager senere var jeg på ny kontroll og da lå babyen på høyere side.
Jordmor sa at jeg vill kjenne det om barnet tok en helomvending inne i der, men der var ikke rart at jeg kjente at hun i blant lå på skrå, hode ned, ryggen på venstre eller høyere.
Var en aktivt baby som ikke kom til å feste seg.

her kjenner jeg bevegelse overalt.. eneste jeg vet er at han ligger med hodet ned og romsterer rundt seg selv..
hodet er ikke festet og det kjennes! hodet beveger seg med armene (tror jeg?) ut til sidene titt og ofte..
eneste jeg vet er at han ikke har snudd seg.. for det prøvde han for litt siden å fy satan det var vondt!! fikk heldigvis dytta han på plass igjen før han tok en helomvending hehe

nåå venter jeg bare på hikkingen.. den hjelper meg å skjønne hva som er hvor - ellers har jeg virkelig ikke oversikt siden han skjeldent ligger i ro i mer enn 40min.. (bortsett fra når jeg sover på nattan.. da merker jeg i allefall ikke bevegelsene)

Kjenner rumpa ovenfor navlen som "skyter" ut hver dag :) og føttene som sparker fra helt oppe ved brystene nesten. En dag her så klødde jeg utenpå magen der jeg kjente foten, og da var det akkurat som hun trakk foten fort til seg, som om jeg skulle ha kilt henne :)

Hvor kjenner dere kroppsdelene og bevegelsene?

Jeg ble nesten litt overlykkelig her, da jeg kjente en fot på siden!
Tenkte at nå er hodet ned igjen.... :) Men kan jo nå ha snudd seg med rompen ned, og føttene på siden istedet. For er fortsatt en lang kroppsdel på skrå mot høyre side.
Kjenner nå "spark"? både på venstre siden og ved navlen, så forstår ingenting.... :/

Min ligger som sagt i sete, med ryggen til høyre og hodet opp under høyre ribbein (bytter på å dytte det helt ut i min høyre side og oppunder ribbeina mine). Han sparker ned i bekkenbunn og ut ved symfysen/lysken, men han romsterer fælt med hendene i navlehøyde. Drar de frem og tilbake fra høyre til venstre side i navleområdet. Antar at det lett kan forveksles med spark. :)

Min ligger som sagt i sete, med ryggen til høyre og hodet opp under høyre ribbein (bytter på å dytte det helt ut i min høyre side og oppunder ribbeina mine). Han sparker ned i bekkenbunn og ut ved symfysen/lysken, men han romsterer fælt med hendene i navlehøyde. Drar de frem og tilbake fra høyre til venstre side i navleområdet. Antar at det lett kan forveksles med spark. :)
Høres ut som våre ligger likt, men min er mer på skrå enn med rompen ned. :-)

Men istad kjente jeg masse spark på høyre side, var kraftigere enn hender og bulet ut.
Men kjenner fortsatt kuler samme steder, så nå er jeg helt forvirret...
Har vanlig jordmor time rett etter påsken, og da skal vi ironisk nok snakke om fødsel. Passer bra nå. Hi hi. ;-)
Så finner vel ikke ut hva som er hva før den timen tror jeg. Men tror han ligger som på ultralyden ennå.

Jeg kjenner godt hva som er hva under der :) hodet ligger godt festet her.
Hun varierer liggestilling en del,men favoritt er nok stumpen på høyre side under ribbene der og kne eller fot ut i venstre siden :) hun beveger seg mye! Og jeg kan stryke hele bene hennes utenpå magen og jeg kan holde tak i foten når hun stikker den ut :D

Jeg kjenner godt hva som er hva under der :) hodet ligger godt festet her.
Hun varierer liggestilling en del,men favoritt er nok stumpen på høyre side under ribbene der og kne eller fot ut i venstre siden :) hun beveger seg mye! Og jeg kan stryke hele bene hennes utenpå magen og jeg kan holde tak i foten når hun stikker den ut :D

Så gøy å vie hva som er hva! :-)
Men hadde du kjent forskjell på hodet og rompe, om hodet ikke var festet?
Begge er jo to harde klumper...
Og hvordan kjenne forskjell på hender og føtter?
Er forresten morkaken din foran eller bak?

Jeg har morkaken foran, så den dekker jo også litt, og jeg er usikker på hvor den ligger...:/
Hadde jeg bare visst hvor hodet var nå...
For jeg kjenner jo to harde klumper på hver side, og om baby fortsatt ligger som på ultralyd er hodet på høyre side
Men klarer ikke kjenne forskjell på hodet og rompen...
Og jeg får ikke tak på hender/føtter før de er vekk igjen. Hi hi! :-)
Ryggen er jo grei nok, men alt det andre...

Noen tips til hvordan vite hva som er hodet og rompe, hender og føtter?

Kan se og tydelig kjenne når han stikker rumpa ut på siden og da blir det som regel noen spark i ribba på andre siden. Og så kjenner jeg det langt nede når han beveger på hendene, det kiler liksom litt. Og ikke minst hodet på blæra når det står på som verst ;)

Så gøy å vie hva som er hva! :-)
Men hadde du kjent forskjell på hodet og rompe, om hodet ikke var festet?
Begge er jo to harde klumper...
Og hvordan kjenne forskjell på hender og føtter?
Er forresten morkaken din foran eller bak?

Jeg har morkaken foran, så den dekker jo også litt, og jeg er usikker på hvor den ligger...:/
Hadde jeg bare visst hvor hodet var nå...
For jeg kjenner jo to harde klumper på hver side, og om baby fortsatt ligger som på ultralyd er hodet på høyre side
Men klarer ikke kjenne forskjell på hodet og rompen...
Og jeg får ikke tak på hender/føtter før de er vekk igjen. Hi hi! :-)
Ryggen er jo grei nok, men alt det andre...

Noen tips til hvordan vite hva som er hodet og rompe, hender og føtter?
Rompen gir ikke etter like mye som hodet. Hvis jeg dytter på rompen så dytter hun tilbake. Spenner ifra med bena :)
Føttene er større og med mer kraft i. Jeg kan kjenne spisst kne og begynnelsen på lårben, også kan jeg kjenne fotsålene og de er større en en baby-hånd :D
Jeg har morkaken foran litt mot venstre. Men den har aldri vært noe hindring for denne ville bærta her.. kjent kraftig utvendig spark fra uke 16 :o

Back
Topp