Hvor kjenner dere hikking?

Kalinnea

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Marsboerne 2023
Hvor i magen kjenner dere hikking, og har dere fått bekreftet hvilken vei babyen ligger i det siste?

Jeg lurer fordi da jeg var på kontroll for et par uker siden spurte jm meg om jeg kjente hikking i nedre del av magen. For siden jenta mi da lå med hodet ned, er det der jeg skal kjenne de bevegelsene.

Men i går og i dag har jeg kjent hikking bare i toppen av magen, og jeg mener å huske at det som regel er det jeg har kjent tidligere også. Så da begynner jeg å lure på om hun kan ha snudd seg inni der muligens.
 
De gangene jeg har kjent hikking, har det vært nede ved skambeinet ca. Jeg har ikke fått bekreftet noe leie enda, men tipper han ligger mye med hodet ned.

Vet ikke hvor langt du er på vei, men det er vel vanlig at de kan snu litt på seg enda (jeg er 34+1). Er jo ikke sikkert at babyen din har snudd seg med hodet opp, men ligger litt annerledes/høyere i magen når du kjenner hikke lengre opp?
 
Jeg synes ikke jeg kjenner så mye hikke egentlig, men kjenner det litt alle steder.
Var på kontroll på tirsdag. Da mente jordmor at baby lå med hodet opp, men på kvelden kjente jeg (det jeg tror var) hikke nede. Så her snur hun seg mye fremdeles. Er 33+4 nå.
 
Langt nede, langt oppe, til høyre, til venstre. Her skifter han stilling mye virker det som :wideyed: han hikker veldig mye og ofte så det skjer mye inni der iløpet av dagen. Jeg har morkaka bak så ser og kjenner veldig mye. Uke 34 imorgen.
 
De gangene jeg har kjent hikking, har det vært nede ved skambeinet ca. Jeg har ikke fått bekreftet noe leie enda, men tipper han ligger mye med hodet ned.

Vet ikke hvor langt du er på vei, men det er vel vanlig at de kan snu litt på seg enda (jeg er 34+1). Er jo ikke sikkert at babyen din har snudd seg med hodet opp, men ligger litt annerledes/høyere i magen når du kjenner hikke lengre opp?

Glemte å legge ved at jeg er 35+4 i dag, og da jeg var på UL i uke 32 sa legen at hun ikke kom til å snu seg mer. Men ja, det kan jo hende hun bare ligger høyt. Men jeg kjenner null hikking lenger ned, kun helt oppe ved ribbeina.

Har ny kontroll på onsdag, så da finner jeg jo ut hvilken vei hun ligger akkurat da, ihvertfall :)
 
Langt nede, langt oppe, til høyre, til venstre. Her skifter han stilling mye virker det som :wideyed: han hikker veldig mye og ofte så det skjer mye inni der iløpet av dagen. Jeg har morkaka bak så ser og kjenner veldig mye. Uke 34 imorgen.

Jeg har morkaka foran denne gangen, men gud som det er livlig inni der allikevel :laughing002 Sikker på at jenta mi har snudd seg rundt flere ganger, kan kjenne henne sparke og herje rundt hele tiden. Så det blir spennende å se om hun fester seg snart eller ikke. Jeg er 35+4 i dag, så hun har jo litt tid på seg enda.
 
Jeg synes ikke jeg kjenner så mye hikke egentlig, men kjenner det litt alle steder.
Var på kontroll på tirsdag. Da mente jordmor at baby lå med hodet opp, men på kvelden kjente jeg (det jeg tror var) hikke nede. Så her snur hun seg mye fremdeles. Er 33+4 nå.

Ja, de har vel litt tumleplass enda inni der ^^
 
Som regel langt nede, og ofte føler jeg det bakover mot endetarmen :hilarious: Men det er av og til at det føles ut som at det er i øvre del av magen. Hodet ned siden uke 28, vet ikke om han har turnet og snudd seg mellom hver kontroll da :p
 
Mest nede i magen mot skambenet, men også litt lenger opp innimellom. Men nå kjennes det ut som hun har hodet ned hele tiden, men at hun har det langt oppe fra bekkenet innimellom. Så fortsatt god plass der inne. Nå er det ikke lenger spark over alt, men en rumpe som presser seg utover over hele magen:hilarious: ganske morsomt å se på. 33+1.
 
Jeg har morkaka foran denne gangen, men gud som det er livlig inni der allikevel :laughing002 Sikker på at jenta mi har snudd seg rundt flere ganger, kan kjenne henne sparke og herje rundt hele tiden. Så det blir spennende å se om hun fester seg snart eller ikke. Jeg er 35+4 i dag, så hun har jo litt tid på seg enda.

Jeg hadde nesten ikke noe følelse av bevegelse med jentene mine. Magen kunne bli veldig skeiv eller hele magen hikket rytmisk liksom men denne krabaten er som han ligger kun i en ballong inni meg :hilarious: kjenner og ser han megagodt og fra veldig tidlig også. Aner dog ikkr hva som er hva bortsett fra når hodet stakk opp mellom ribbeina. Det må være det mest tydelige siden det er så hardt.
 
Jeg kjenner faktisk ikke noe mer hikking.. Kjente det mye før uke 30, men nå er det bare andre bevegelser:)
 
Her har hodet festet seg, trodde ikke det skulle skje når det ikke er førstemann, men men... så han ligger definitivt med hodet ned og kjenner hikking både nede og oppe i magen.
 
I starten kjente jeg bare hikke nede ved symfysen, men nå hopper også rumpa hans ved hvert hikk, og den ligger under ribbeina mine på høyre side som regel
 
Venstre eller høyre side av bekkenet. Ingen sunket frøken men hun ligger værtfall riktig med hodet ned :D hikker hver dag
 
Sniker.

Han ligger med hodet ned og jeg kjenner hikking ved blæra mi og noen ganger ned mot endetarmen :p
 
Min ligger med hodet ned, hikkingen kjenner jeg i nedre del av magen
 
Back
Topp