Hvor kjøper dere ull?

di har gode ull body på apoteke.. trur eg betalte 100 kr eller no sånn for en body. var 30% ganger varmere enn vanlig ull.. kjempe fornøyd:) har di sikkert enda.. var på apotek 1 sist uke:)
 
Har mye ull av forskjellig slag... men opplever at har du skikkelig ull så trenger du ikke mange plaggene. Sjekk merkelappen at det står at det er 100% ull før du kjøper. Da kan du være sikker på at plaggene holder godt på varmen og ikke minst blir skikkelig rene ved vask. De som har bomull i seg blir desverre ikke det.

Kjøper du feks kvalitet slik som nøstebarn så trenger du slett ikke mange plaggene for at snuppa de skal være varmt kledd døgnet rundt hele tiden. Klærne er laget i ubehandlet ull som er selvrensende. Bruk siklesmekker (ull/bomull) og tørk av flekker når uhellet skjer. Når plagget blir "slitent" lar du det puste litt og tar i bruk en annen body. Hvis du feks har 3 bodyer, 2 bukser, og 2 strømpiser og noen sokker så har du i "teorien" alt du trenger! Og 2 pysjer kanskje.. [:)]
På de kalde dagene har barna mine "bodd" i nøstebarn klærne som ei annen her sa. De har to bodyer og en bukse og to strømpiser hver men det har vært nok til godt over 10 dager, selv om de har skapene og skuffene fylt med andre klær og ullklær .. [8D] (det meste er arvet! har bare "sløst på nøstebarn klær som gubben sier..).

Storebror får ofte velge hvilken body/undertrøye han skal bruke og han velger aaalltid den grønne eller blå bodyen fra nøstebarn [:)] De har holdt utrolig lenge og, er godt over 1 år siden de ble kjøpt og han er overalt og griser mye [8D]
 
Vi kjøper ullen vår for det meste på Nameit... Det er de som har de beste strømpisene mener nå jeg [:)]
 
ORIGINAL: mormarion

ellers har du fabrikkutsalget til janus, men det er jo ikke på nett. men der er det billig ull! og signerer fruktfat, sparkjøp sitt tom og trine er bra! Nøstebarn er virkelig min favoritt, men vi har bare et par plagg derfra, ulldresser, ulljakker, ullpysj osv, bodyer og longs kjøper vi billigere siden det blir mer slitt!

Lurer bare på hvor fabrikkutsalget er? [:)]
 
ORIGINAL: Espira

http://lagerutsalget.no/ her er billig ull. du sender mail hva du vil ha så får du faktura med i pakken.


Takk for tips[:)]
 
Må forresten anbefale Sofa strømpebukser! 99,- stykket, med ekstra tynn vrangbord i bena så det ikke blir langbein føtter!! Kjempegreit at foten sitter på, spesielt hos største.. for da faller jo sokkene av og.
 
ORIGINAL: Majemor

ORIGINAL: mormarion

ellers har du fabrikkutsalget til janus, men det er jo ikke på nett. men der er det billig ull! og signerer fruktfat, sparkjøp sitt tom og trine er bra! Nøstebarn er virkelig min favoritt, men vi har bare et par plagg derfra, ulldresser, ulljakker, ullpysj osv, bodyer og longs kjøper vi billigere siden det blir mer slitt!

Lurer bare på hvor fabrikkutsalget er? [:)]

Det er i arna. Også mener jeg at de har et på os også, men det kan hende jeg tuller nå!
 
ORIGINAL: RenathePro

Har mye ull av forskjellig slag... men opplever at har du skikkelig ull så trenger du ikke mange plaggene. Sjekk merkelappen at det står at det er 100% ull før du kjøper. Da kan du være sikker på at plaggene holder godt på varmen og ikke minst blir skikkelig rene ved vask. De som har bomull i seg blir desverre ikke det.

Kjøper du feks kvalitet slik som nøstebarn så trenger du slett ikke mange plaggene for at snuppa de skal være varmt kledd døgnet rundt hele tiden. Klærne er laget i ubehandlet ull som er selvrensende. Bruk siklesmekker (ull/bomull) og tørk av flekker når uhellet skjer. Når plagget blir "slitent" lar du det puste litt og tar i bruk en annen body. Hvis du feks har 3 bodyer, 2 bukser, og 2 strømpiser og noen sokker så har du i "teorien" alt du trenger! Og 2 pysjer kanskje.. [:)]
På de kalde dagene har barna mine "bodd" i nøstebarn klærne som ei annen her sa. De har to bodyer og en bukse og to strømpiser hver men det har vært nok til godt over 10 dager, selv om de har skapene og skuffene fylt med andre klær og ullklær .. [8D] (det meste er arvet! har bare "sløst på nøstebarn klær som gubben sier..).

Storebror får ofte velge hvilken body/undertrøye han skal bruke og han velger aaalltid den grønne eller blå bodyen fra nøstebarn [:)] De har holdt utrolig lenge og, er godt over 1 år siden de ble kjøpt og han er overalt og griser mye [8D]


Sign!!
Vi har ullpysj fra nøstebarn til storesøster og har hatt den siden hun var 1 år, hun er 3 nå og kan bruke den enda. Kan telle på en hånd hvor mange ganger den er vasket. Ser fremdeles ny ut! Lillebror får ullpysj av mormor til jul og storesøs får ullnattkjole. Ellers har vi ullfleesedress til minsten fra nøstebarn, den har gått i arv og det er 4 som har brukt den, og den holder seg like fint, og storesøster har ribbestrikkbukse, ullfleese jakke, ullfleese bukse, luer, hals, votter, strømper, genser og masse mer. Vi ELSKER nøstebarn! Har også lammeskinnet derfra, som jeg mener er det beste du kan få! Der får du full garanti, det ER varmeregulerende(mange andre skinn som skal være det men det har ikke jeg opplevd enda[8|]) og er ubehandlet. Storesøs sitt skinn er vasket EN gang på 3 år!! Vi tørket bare av eventuelle uhell med en klut. Lillebror sitt er enda ikke vasket.

Syns refleks sitt ull er rart. Eller bodyene er så himla slimfit! Simon får panikk når vi tar det på.
 
jeg kjøper nameit og janus til mine. har noen andre merker også , men går mest i janus og nameit
 
Masse god ull rundt omkring… Jeg har kjøpt masse fra Nøstebarn, men synes det blir dyrt, også klarer jeg alltid å ødelegge det i vaskemaskina:/ Nå bruker jeg en del fra CeLaVi som jeg er veldig fornøyd med da det er et tynt bomullslag innerst og resten er 100% merinoull…Da klør det garantert ikke=).Polarn og Pyret har også en del god ull syns jeg!
 
Back
Topp