Hvor kjøper dere stoff til hjemmelagede voksiposer/vognposer osv?

Melliott

Elsker forumet
Har aldri sydd noe før, men tenkte jeg skulle prøve meg [:)]

Hvor kjøper dere stoff og tilbehør til å lage voksiposer, vognposer og alt det andre fine dere lager? [:)]

Aner ikke hvor jeg skal finne slikt jeg.. [:o] Jeg bor i Trondheim, og aner liksom ikke hvor man får tak i sånt.

Noen som vil fortelle? :)

Nå er ikke jeg noe syerske. Men var på Stoff og stil i Trondheim forrige uke. Er sikker på at du finner det du trenger der! En suuuper butikk :)

Takk! Hvor ligger det? :)

Hva er vanlig meterpris på stoff? Eller varierer det veldig kanskje. Er det noe spesielt stoff som anbefales til laging av voksiposer?

Se www.stoffogstil.no for priser og div.
Her er adr til butikken i Trondheim: http://www.stoffogstil.no/Information/Om_Stof_Og_Stil/Butikker.aspx

Da jeg ikke har sydd vognpose før kan jeg ikke uttale meg om hvilket stoff du bør bruke. Men det er sikkert noen andre her som kan svare deg på det. Viss ikke kan du jo høre med de i butikken [;)]

Lykke til med vognposeprosjektet [:)][:)]

Jeg ville kanskje sydd inn en fin kant og brukt en lang borrelås? :) kjempesmart, så kan det jo vaskes også, om det blir nødvendig! Har jeg ikke tenkt på [:)]

Hvor fikk dere tak i dyne? Så de hadde dyner på kid nå, til 200 kr. Helårsdyne.

Forresten, til vinteren kommer gutten til å være 4 mnd i oktober, så når vi er i mars så vil han være 9 mnd. Regner med dem begynner å sitte i sportsdelen når de er rundt 6 mnd? Hvor stor burde jeg evt lage voksiposen? Kan jeg bare bruke den til han er rundt 6 mnd?

Huff, er helt blank [:)]

Jeg kjøpte stoff på stoff og stil. Kjøpte på nettet jeg da, men du som bor i Trondheim bør ta deg en titt på stoff og stil på Tiller (samme bygget som Jysk).
Jeg brukte poplin utapå og bomull på insida (jeg kjøpte feil, og kjøpte bomull interlock, som er et elastisk stoff. Det er nok mye lettere å bruke vanlig bomull). Dyne kjøpte jeg på ikea, men brukte ikke den billigste, men en til ca. 200,-.
Jeg sydde også den som er på side 5 på voksiposetråden på hobbyforumet, som passer til vognbag. Den kan jeg nesten bruke på snuppa mi på 1,5 år, bare at den da blir litt knapp i bena. Kan bruke den, men da må jeg dra ned den dyna over bena såpass mye for å få den lang nok, at den ikke dekker så langt oppover beina. Men det fikser jeg ved å bruke et teppe i tillegg. Så jeg har brukt den et par ganger på snuppa mi i vinter.

Jeg valgte forresten å lage en skjult glidelås i bunne, der jeg har åpning for å ta dyna ut og inn. Så etter et dynetrekk.

Back
Topp