Hvor kjøper dere amme-BH?

Otermamma

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Brystene begynner å rømme fra bh-ene mine i alle mulige retninger, så tenkte å bare kjøpe amme-bh med det samme - så slipper jeg å kjøpe noe som uansett blir for stort etter endt amming.

Jeg vil helst handle i fysisk butikk, noen som har erfaring på hvor man kan kjøpe?
 
Brystene begynner å rømme fra bh-ene mine i alle mulige retninger, så tenkte å bare kjøpe amme-bh med det samme - så slipper jeg å kjøpe noe som uansett blir for stort etter endt amming.

Jeg vil helst handle i fysisk butikk, noen som har erfaring på hvor man kan kjøpe?
Jeg kjøpte på KappAhl sist og var fornøyd med de. Finnes også hos Lindex og div undertøysforretninget bla. Når du nærmer deg termin vil jeg anbefale å kjøpe en eller to i en større størrelse, da brystene blir gaanske mye større når melka kommer (jeg fikk helt sjokk). Så har du i hvert fall noe liggende som kan passe. Evt ha det i bakhodet og vær forberedt på å dra ut/sende mannen ut på oppdrag :)
 
Jeg kjøpte på KappAhl sist og var fornøyd med de. Finnes også hos Lindex og div undertøysforretninget bla. Når du nærmer deg termin vil jeg anbefale å kjøpe en eller to i en større størrelse, da brystene blir gaanske mye større når melka kommer (jeg fikk helt sjokk). Så har du i hvert fall noe liggende som kan passe. Evt ha det i bakhodet og vær forberedt på å dra ut/sende mannen ut på oppdrag :)
Enig i denne!
Sist kjøpte jeg amme-BH-er til det jeg trodde var mine store pupper mens jeg var gravid. Måtte 3 størrelser opp når melken kom og stakkars barnefar måtte ut på jakt etter giga-bh :laughing002
Denne gangen har jeg bare kjøpt vanlig større som passer nå, orker ikke bruke penger på dyrere amme-BH-er som kanskje ikke passer uansett.

Men syns KappAhl har gode spilefrie, finns både i amme og vanlig :) ikke så veldig dyre heller.
 
Enig i denne!
Sist kjøpte jeg amme-BH-er til det jeg trodde var mine store pupper mens jeg var gravid. Måtte 3 størrelser opp når melken kom og stakkars barnefar måtte ut på jakt etter giga-bh :laughing002
Denne gangen har jeg bare kjøpt vanlig større som passer nå, orker ikke bruke penger på dyrere amme-BH-er som kanskje ikke passer uansett.

Men syns KappAhl har gode spilefrie, finns både i amme og vanlig :) ikke så veldig dyre heller.
3 størrelser faktisk :wideyed:
Er definitivt planen å kjøpe noen mega-bher også, var min mor som tipset om å kjøpe amme-bh tidlig, for da passer de gjerne mot slutten av ammetiden - håper jeg, da! Aldri gjort dette før, så hvem vet.

Men tusen takk for gode tips! Blir nok noen spilefrie her i gården, ja.
 
3 størrelser faktisk :wideyed:
Er definitivt planen å kjøpe noen mega-bher også, var min mor som tipset om å kjøpe amme-bh tidlig, for da passer de gjerne mot slutten av ammetiden - håper jeg, da! Aldri gjort dette før, så hvem vet.

Men tusen takk for gode tips! Blir nok noen spilefrie her i gården, ja.
Ja det er sant, de passer nok etterhvert :)
Så er sikkert ikke unødvendig å kjøpe.
 
Tenkte å prøve fra Careless denne gangen. Brukte de fra KappAhl sist og var fornøyd, men vil prøve noen litt finere nå :happy:
Jeg kjøpte også tidligere Sist gang, og de ble mildt sagt for små til fødsel :p
 
3 størrelser faktisk :wideyed:
Er definitivt planen å kjøpe noen mega-bher også, var min mor som tipset om å kjøpe amme-bh tidlig, for da passer de gjerne mot slutten av ammetiden - håper jeg, da! Aldri gjort dette før, så hvem vet.

Men tusen takk for gode tips! Blir nok noen spilefrie her i gården, ja.

Det kan også være at de passer i begynnelsen av ammetiden, det er så forskjellig! Jeg kjøpte i svangerskapet og har brukt de gjennom hele ammetiden, 18 mnd så langt, haha.
 
Tenkte å prøve fra Careless denne gangen. Brukte de fra KappAhl sist og var fornøyd, men vil prøve noen litt finere nå :happy:
Jeg kjøpte også tidligere Sist gang, og de ble mildt sagt for små til fødsel :p
Har du erfaring med careless bh? Har lest at størrelsene er helt merkelige. Har også lyst å bestille en derfra, men usikker pga vet ikke hvordan de er på størrelse.
 
Kjøpt en fra careless i L, som er alt for stor foreløpig, men som jeg regner med passer når melken kommer. Hadde nok brukt M nå, og fortsatt vært plass til litt ekstra «fyll».
Kjøpt to fra KappAhl på 50% i L også, som kan brukes nå men som også er litt romslige. Glad i at det ikke strammer for tiden.
 
Har du erfaring med careless bh? Har lest at størrelsene er helt merkelige. Har også lyst å bestille en derfra, men usikker pga vet ikke hvordan de er på størrelse.
Har en bikini overdel bare. De har jo tabeller med mål, så er bare å måle :) De nyeste modellene skulle vissnok være bedre tilpasset så vidt jeg forstod. Men tror ikke jeg kommer til å bestille før etter nyttår, er jo greit at de passer etter fødsel og :p
 
Denne ammebhen fra KappAhl syntes jeg er den beste! Bruker denne typen til daglig nå.
 

Vedlegg

  • IMG_7765.png
    IMG_7765.png
    1,1 MB · Visninger: 37
Har saumfart alt av vanlige butikker for ammebh, men aldri særlig nøgd. Har faktisk enda opp med å kjøpe vanlige bh-er som kan dras til siden. Eg veit ikkje om eg ville kjøpt så mykje større enn vanlig størrelse med det første. Eg har alltid brukt samme størrelse, og mange av mine venninner har også det, så ikkje alle som går opp fleire størrelser :)
Veldig nøgd med sømløse og spileløse bh'er ala disse:Screenshot_20230924_234042_Chrome.jpg
Eg har dogg heller aldri lekt noko særlig morsmelk og har kunnet sove uten bh om nettene mens eg amma liksom. Dei fleste er nok heller meir avhengig av ein bh som holder innlegg etc på plass. Apropos innlegg så må eg tipse om å bruke bambus innlegg, slike ein vasker, finnes ikkje bedre! Eller ull då, det er også bra når det er kaldt. Eg har brukt begge deler innimellom, spesielt når melka først kommer, mykje meir behagelige og gode enn engangs :)
 
3 størrelser faktisk :wideyed:
Er definitivt planen å kjøpe noen mega-bher også, var min mor som tipset om å kjøpe amme-bh tidlig, for da passer de gjerne mot slutten av ammetiden - håper jeg, da! Aldri gjort dette før, så hvem vet.

Men tusen takk for gode tips! Blir nok noen spilefrie her i gården, ja.
Ja, det er nok veldig individuelt som flere skriver. Jeg måtte opp en størrelse, men kunne gå ned etter hvert som ting stabiliserte seg. Noen går ikke opp noen størrelse og andre går opp flere. Er jo null problem å sende partner ut på shopping, så lenge man har en slik butikk i nærheten
 
Tenkte å prøve fra Careless denne gangen. Brukte de fra KappAhl sist og var fornøyd, men vil prøve noen litt finere nå :happy:
Jeg kjøpte også tidligere Sist gang, og de ble mildt sagt for små til fødsel :p
Jeg har kjøpt et par fra Careless. De er knallgode på. Og jeg er spent på om jeg har kjøpt store nok :hilarious:
 
H&M og Hunkemøller. Synes de fra H&M gnager litt men tror det handler om at jeg har lagt på meg og de egentlig allerede er litt for små
 
Sniker. Tips for å spare penger og slippe dyre bomkjøp: kjøpe amme-BHer brukt. Amme-BHer er dyre og brukes ikke lenge, og som det skrives over, det er vanskelig å vite størrelse på forhånd, men det er greit å ha tilgjengelig rett etter fødsel fordi da er det hvertfall stress å dra på BH-shopping.
 
Jeg har kjøpt et par fra Careless. De er knallgode på. Og jeg er spent på om jeg har kjøpt store nok :hilarious:
Jeg har prøvd bikini fra Careless men blir alltid så skuffa og misfornøyd. Lite hold og tyter overalt :p Vet du om bh'ene er bedre? Hadde vært deilig å finne noe som passer (alle fra H&M, Kappahl og Lindex er aaalt for små) ;)
 
Jeg har prøvd bikini fra Careless men blir alltid så skuffa og misfornøyd. Lite hold og tyter overalt :p Vet du om bh'ene er bedre? Hadde vært deilig å finne noe som passer (alle fra H&M, Kappahl og Lindex er aaalt for små) ;)
Jeg liker godt careless sålenge jeg finner rett størrelse! Men det ble litt prøving og feiling, for det er forskjell fra modellene også i størrelse :confused004
 
Back
Topp