Hvor involvert er barnefar?

Min kar jobber 5 ukers turnus, så jeg vil planlegge og legge opp til at han får være med på mest mulig :)

Her blir pappan med på ul og hvis det er noe jeg ønsker,veldig godt å ha han med om det er noe ekstra:)

Jeg er ikke i et forhold med bf, han vil ha kontakt med barnet etterhvert, men akkurat nå synes han hele situasjonen er litt vanskelig. Forståelig nok, jeg beholdt det selvom han ville jeg skulle ta abort. Han har ikke vært med på noen kontroller/ultralyder enda. Jeg skal på ny UL på fredag og han skulle tenke på det, men jeg er ganske sikker på at han ikke blir med.. Jaja, det er han som går glipp av noe fint tenker jeg.

Han blir med på alt han kan bli med på, føles riktig og naturlig :) Men han får blant annet ikke vært med på TUL siden han er på sjøen da!

Store Vind er med på alt han har lyst til :) Foreløpig er det absolutt alt! ;)

Samboeren er med på det han har lyst til, eller om jeg gjerne ønsker han skal være med. Slik det ser ut nå blir han med på ultralyder og kurs, omvisning på sykehuset etc.
Kontroller hos lege/jordmor drar jeg på selv :) Men skulle jeg trenge at han er med, blir han så klart med :)

Svangerskapskontrollen går jeg fint på alene, men TUL og UL vil han veldig gjerne være med. Sist var han med til jordmor også, og blir nok med denne gangen her også vil jeg regne med ;)

Han blir nok med på det jeg vil ha han med på, men foreløpig tenker jeg at det blir nok bare OUL.

Her er mannen med på alle UL. Har en del ettersom jeg har diabetes, resten går jeg på alene.

Mannen blir med på TUL rundt 12 uker gjerne for da er det noe litt mer å se, de andre før det går jeg på alene. Ellers blir han med på OUL og evt 3dul og viss det er undersøkelser på sykehus som tilsier at han burde være med. Dette er vårt tredje barn så han har uansett vært med på det meste før og vanlige svangerskapskontroller har ikke vært noe særlig nyttig for verken han eller jeg at han var med på. Men alle er forskjellige.

Sist gang var han med på de fleste kontrollene, de som han hadde mulighet til, i tillegg var han med på svangerskapskurs og begge ultralydene :) Denne gangen blir han nok med på TUL og OUL, men kontrollene drar jeg på alene siden noen må ha ettåringen :)

Han stiller opp og syns det er kjempe kjekt :)
Var med på tidlig UL i går og skal være med på resten av undersøkelsene også i forbindelse med graviditeten.
Han er veldig dedikert og det setter jeg så stor pris på!

Jeg har to barn fra et tidligere forhold, og der var jeg stortsett alene om det meste rundt svangerskapet og tiden etter... Han var ikke så interessert i dette med ul timer og babystell, noe som selvfølgelig satte sine spor hos meg :sorry: Tungt og vanskelig.

Denne gangen har jeg en kommende pappa som er utrolig engasjert og vil få med seg det meste, er med på timer til jordmor og på ul :happy: Snakker mye om tiden fremover og når babyen kommer :Heartred:happy:

Hei!
Førstegangs gravid her. Alltid nysgjerrig på nye ting, nå er det Barnefar sin rolle. Er nysgjerrig på hvor mye barnefar er med på kontroller hos dere?
Er han med på ingen, noen få eller alle?
Er han med på TUL og OUL?
Vi diskuterte det litt her hjemme. Men interessant å høre forskjellige erfaringer:)

Min mann er veldig involvert, en ganske så fantastisk mann rett og slett så noe annet hadde vært rart. Men ser ingen grunn til at han er med på kontroller, så han har aldri vært det - en gang var ventet han på venterommet, fastlegen løp ut og hentet han så han fikk se på ultralyden. OUL med førstemann, ikke med andremann, vi får se nå. :)

Back
Topp