Hvor involvert er barnefar?

TrilleTrall

Blir kjent med forumet
Hei!
Førstegangs gravid her. Alltid nysgjerrig på nye ting, nå er det Barnefar sin rolle. Er nysgjerrig på hvor mye barnefar er med på kontroller hos dere?
Er han med på ingen, noen få eller alle?
Er han med på TUL og OUL?
Vi diskuterte det litt her hjemme. Men interessant å høre forskjellige erfaringer:)

Han her vil være med på alle kontrollene ettersom vi har mistet 5 ganger. Så han er med på UL hver uke og kommer nok til å være med til jordmor og eventuelle kurs :-)

Tror pappaen her ser på det som nesten like naturlig at han er med på kontroll som at jeg er det!:-) høres i alle fall absolutt ut som at han planlegger å bli med på det som er å være med på!

Han ble med på t.ul og vil bli med på o.ul. Men andre kontroller har verken jeg eller han behov for at han blir med på. Da blir han heller oppdatert underveis :)

Hei!
Førstegangs gravid her. Alltid nysgjerrig på nye ting, nå er det Barnefar sin rolle. Er nysgjerrig på hvor mye barnefar er med på kontroller hos dere?
Er han med på ingen, noen få eller alle?
Er han med på TUL og OUL?
Vi diskuterte det litt her hjemme. Men interessant å høre forskjellige erfaringer:)
Her skal han være med på TUL og OUL, men andre ordinære kontroller drar jeg på alene :-) hvis det skulle være noe ekstraordinært så bli han nok med, tenker jeg..

Dette er nr 3, så det har vi ikke pratet om. Han var med på tul, men regner ikke med at han skal være med på ordinære kontrollerHan blir seff med på oul

Jeg drar til jordmor alene, men han er med på ordinær ultralyd og den tidlige ultralyden:)

Er så deilig å sitte å small-talke med jordmor uten at mannen sitter å klør seg i huet;)

De to forrige gangene har far vært med på en kontroll mot slutten for å hilse på jordmor og på UL. Regner med det blir det samme nå, teit om han ska ta fri et par timer fra jobb hver gang jeg skal på kontroll......

Forrige gang var han bare med på OUL, blir antakelig det samme denne gangen + muligens tidlig UL om to uker.

Jeg drar til jordmor alene, men han er med på ordinær ultralyd og den tidlige ultralyden:)

Er så deilig å sitte å small-talke med jordmor uten at mannen sitter å klør seg i huet;)
Samme føler jeg! Det er jo en del detaljer og spørsmål som jeg kanskje vil snakke om som kanskje han verken trenger eller vil vite om:p

I de to første svangerskapene var far med på TUL og ordinær UL.
Denne gangen blir det kun ordinær UL :)
Jeg går helst alene på jordmorkontroller ;)

Så spennende å se alle de forskjellige svarene:)
Vi skal på første legetime i morgen. Da skal barnefar være med. Syns det er trygghet i at han får informasjon sammen med meg. Men usikker på resten. Men vil nok ha han med på OUL iallefall.

Her blir nok mannen med på OUL ellers går jeg selv, skulle det bli noe ekstraordinært stiller han opp:-) og vil han være med er han velkommen, dette er tredjemann, så viss huleboeren er lik sine søsken så går svangerskapet av seg selv og far får oppdateringer fra meg :-)

Dette er sambo's første og han har gitt uttrykk for at han vil være med på det meste av kontroller. Så prøver å tilpasse tider etter jobben hans også så godt det lar seg gjøre. :)

Mannen er kun med på tidlig og ordinær UL. Jeg føler ikke behov for noe annet, og tror han også tenker på samme måte - at det er ultralydene som er viktigst:)

Han skal være med i dag på tidlig ul. Tipper han blir med på alle UL, og kanskje noen treff med jordmor etterhvert når det blir snakk om fødsel:) han blir nok med på at jeg sier han må være med på, og han er ganske engasjert. Legekontroller drar jeg alene på, føler ikke det er noe vits at han er med å hører på verdiene mine osv. Men han har vært gullegod å kjørt meg til kontrollene hittil, siden jeg har vært i så dårlig form <3

Back
Topp