Hvor høy feber

jeg setter ikke før hun har 39 i feber..

Hun har aldri hatt så høy da, men ved 40 grader hadde jeg gitt uansett tror jeg. Ellers hadde jeg sett mer på almenntilstanden. Er ungen veldig plaget av feberen hadde jeg gitt ved bare litt feber.

På dagtid, HØY. Altså godt over 39, litt avhengig av almentilstanden.

Har han 38.5 på kvelden så får han, fordi han sover bedre da! Også måler jeg utover natta hvis jeg VET han har hatt feber på dagen liksom... Jeg har veldig mye lavere terske for å gi på kvelden/natta, for da har jeg ikke kontroll over han på samme måte som jeg har på dagtid[:)]

gir paracet ved 39 grader hvis ungen virker plaget. Er ikke ungen plaget gir jeg ikke før den er 40.

nå får gullet mitt veldig høy feber fort og pillene bruker lang tid på å virke, så jeg pleier å gi han det ganske tidlig, rundt 38.5, for da er gjerne feberen oppe i 41 før den begynner å virke...
men jeg syntes det er bedre å se ann almenntilstaden.. hvis han er veldig slapp og har 38, så hadde jeg gitt han det, men hvis formen er fin så hadde jeg venta...     når den går oppi 40 så hadde jeg gitt uansett

for tobias hadde 39.7 nå.. sovna etter en halv flaske melk, så jeg vekker han ikke for å gi han en nå...

men kan måle igjen når jeg legger meg og evt sette en da...

hmm.. [:-]

ORIGINAL: Dollface™

for tobias hadde 39.7 nå.. sovna etter en halv flaske melk, så jeg vekker han ikke for å gi han en nå...

jeg hadde fulgt med litt utover kvelden for å se om den blir høyere, men det viktigste er jo søvn da, så jeg hadde nok ikke vekt han....    men hadde nok gitt han en før jeg tar natta.....    søvn kan gjøre underverker.. og hvis han hadde vært virkelig plaget så hadde du nok merka det på søvnen hans, min blir iallefall veldig urolig i søvnen

Jeg og hadde fulgt med utover kvelden da, og gitt hvis den ikke hadde sunket. Er litt ekkelt om den plutselig stiger og du ikke får det med deg..

God bedring til lillegutt forresten[:)]

ORIGINAL: McMor

Jeg og hadde fulgt med utover kvelden da, og gitt hvis den ikke hadde sunket. Er litt ekkelt om den plutselig stiger og du ikke får det med deg..

jeg legger meg jo om noen timer bare, så måler da - eller om han våkner før det..

Ser ann allmenntilstanden jeg, måler ikke feber før han er tydelig plaget heller jeg da. Og har han feber på kvelden og er trøtt så legger jeg han uten å gi paraset også ser jeg ann hvordan det går før jeg legger meg. liker ikke å gi for mye paraset heller jeg, ikke når jeg ikke synes det er nødvendig.

jeg gir ikke ut fra temperatur men fra allmentilstand.... hun har lav normaltemperatur så jeg gir kanskje ved lavere temperatur enn mange andre gjør?

jeg gir ut i fra allmenntilstanden hennes.. hun har ofte høy feber.. men ikke alltid hun får noe tablett for det.. men når den er over 39,5 er jeg mer obs... sjekker denoftere.. og om hun er plaget av den.. eller tydlieg redusert og ikke orker noenting.. så får hun en paracet.. [:)]

god bedring til Tobias![:)]

Jeg spurte legen min om det og han sa:

under 39,5 kan man gi (særlig ved 39,0 eller høyere ved leggetid)
over 39,5 bør man gi
over 40 "skal" man gi

God bedring! [:)]

mao så BØR jeg gi tobias febernedsettende nå da.. siden han hadde 39,7...

Ser faktisk ann formen litt først
Er jo en grunn til feberen og da syns jeg den kan "ordne opp" selv
Ellers gir jeg gjerne på kvelden før leggetid ihvertfall, så kanskje vi får en rolig natt

Måler heller skjeldent feberen å, kun om den varer lenge og barnet er VELDIG varmt

Jeg gir febernedsettende etter formen på ungen. Er feberen over 39,5 så gir jeg uansett

39 e grænsa her, men har di ondt så gjer vi då å.

Back
Topp