Hvor gikk vannet?

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Til dere som har født før, eller er litt tidlig ute - hvor gikk vannet sist? Noen som har opplevd at det har gått på offentlig sted? Eller er det som de sier at det gjerne går i sengen eller blir tatt på sykehuset i fødselen? :-)

Mitt gikk ikke før like før pressriene startet. Ca en time før jenta kom. Husker jeg ønsket de skulle ta det for det var sånn trykk i magen, men det ville de ikke [emoji14]

Sist så hadde jeg lekket fostervann. Var tomt da jeg kom på kontroll på sykehuset 11 dager på overtid.

Vannet ble tatt litt før pressriene begge gangene.

Jeg trodde jeg tisset på meg ved siden av senga. Dette var riktignok da riene hadde startet, og jeg hadde vært på en sjekk på sykehuset rett før, og fått beskjed om å dra hjem og ta meg et bad. Så da jeg la meg for å prøve å sove, men ikke fikk det til, reiste jeg meg opp for å røre på meg igjen, og da silte det nedover beina, men var ikke så mye som jeg trodde det skulle være når vannet skulle gå (med første ble vannet tatt på sykehuset, og der var det helt sinnsyke mengder), så trodde rett og slett jeg bare tisset på meg. Men så ble riene sterkere, og jeg følte for å dra tilbake til sykehuset, og da spurte de meg om hvor lenge det var siden vannet hadde gått, og jeg bare hæ? Har det gått? :P haha

Jeg var nok hjemme med nr 1, men skjønte ikke at det var vannet som gikk. Hadde noe grønnfarget i truseinnlegget jeg ikke visste hva var. Dro på shopping til outlet'n i Vestby utenfor Oslo og da jeg reiste meg og gikk ut av bilen kjente jeg at det rant. Gikk på toalettet og kunne holde en hånd under og det rant i hånda mi. Men det fosset ikke fostervann og kom litt i ny og ne. Siden det var prematurt og misfarget fostervann måtte jeg innom nærmeste sykehus. Det ble Ullevål. De ville gjerne beholde meg og starte fødselen, men jeg ville føde på hjemsykehuset så vi fikk lov til det og tok turen hjem igjen. Fikk ikke rier på veien og ble satt igang med drypp samme kveld.

Denne gangen tok de vannet under fødselen pga høy hjertefrekvens hos barnet. De ville legge på en scalp (overvåking av barnets puls) på hodet og da måtte hun ta vannet. Hun tenkte også da at babyen kom til å roe seg litt (noe hun og gjorde før pulsen etterhvert tok seg opp igjen)

Gikk enten ene gangen eg var på do om natten før riene begynte eller i badekaret på sjukehuset... Aner egentlig ikkje....

Gikk utafor sykehuset, når jeg var på vei inn til føden... Utafor blomsterutsalget som var der da... Begynte bare å grine jeg, syns det var sååå flaut:oops: Både mamma og barnefar forlot meg for å hente rullestol:hilarious: Tror de var nervøse og måtte støtte hverandre i stedet for meg:facepalm: Ut kom de med sykehusseng og sykepleier fra akutten...:eek: 2 timer senere var snupp født:D

på sykehuset, var avtalt at vannet skulle taes. Men fikk overtalt ti å kunne få spise litt hadde tross alt ikke spist siden lunsj den dagen (i 12 tiden) og vannet gikk av seg selv i 8 halv 9 tiden om kvelden.... og rett etter at jeg var ferdig med å spise opp og drikke det jeg ville ha så gikk vannet helt spontant... ;-)

Vannet mitt gikk av seg selv på sykehuset mens jeg satt i fellesstua og spiste, barnet var ikke ute før 9-10 timer senere.

Vannet gikk første gangen på vei ut av taxien utenfor sykehuset.

Denne gangen lakk jeg fostervann så da rant det jo hele tiden. Når jeg begynte å presse så gikk resten av vannet

Vannet gikk midt på natta når jeg satt meg opp i senga for å gå på do.. var ganske mye som plutselig fosset ut.. godt jeg hadde lagt engangs kladd i senga som tok imot alt :D

Første gang tok de vannet på sykehuset. Andre gang måtte jeg bare tisse, gikk på do og hadde rosa tiss [emoji14] det var da altså fostervann... hehe. Riene begynte ca 4 timer senere :)

Vannet gikk av seg selv da jeg var på do på sykehuset. Ganske greit :P Etter det var fødselen i gang

Vannet mitt gikk en søndagsmorgen når jeg reiste meg opp fra sengen . Hadde akkurat kommet meg inn på badet da det plutselig begynte å renne vann.... Kort tid etterpå kom riene :)

Dette var i 2014 - med mitt første barn.
Spent på denne gangen !

I badet. Til den dag idag skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke gikk en halv meter tilbake for å sette meg i toalettet enn å stå å vente på at vannet skulle rene ferdig. :meh:

Vamnet mitt ble tatt da jeg hadde hat 10cm åpning i 1 time og presserier i 2 timer. De håpte at vannet skulle gå av seg selv, noe det ikke gjorde [emoji14]

Oi.. så først nå at jeg var på feil termingruppe [emoji14] #ammetåka

Last edited:
Det ble tatt på sykehuset med begge to.

Back
Topp