Hvor gammel ved dåp

Ca 2,5 mnd var jenta vår :-)

Første var 1 mnd, andre var 2 mnd. Blir nok rundt 2 mnd denne gangen. Fra gammelt av skulle de helst døpes før 3 mnd, men har inntrykk av at det er mer vanlig med 4-5-6 mnd nå. Vi gar bestilt kirken før barna har vært født :-)

Hadde navnefest og da er det ikke så mange lørdager i året å velge i mellom (3 seremonier nærområdet, men kun 1 på det stedet vi ville ha). Eldste var 5 mnd og yngste var 2 mnd. Med eldste hadde jeg ikke orket noe særlig tidligere, med yngste gikk alt litt lettere siden jeg hadde gjort det før så ble ikke så mye stress med forberedelser:)

Eldste var 5 mnd og yngste var 4 mnd. Vi har også en dåpskjole som går på rundgang hvor navn til alle dåpsbarna blir brodert inn i underskjørtet :)

Vesla var litt over 4 mnd da hun ble døpt.

Hu var 7 mnd, det var mange ting som gjorde at det ble slik. Satser på at lillemann blir døpt litt tidligere :)

Eldste var 3 mndr da hun ble døpt.
Minsten var 4 mndr. Han var lang og slank, så kjolen passet perfekt:D

Hun var nesten tre måneder. Jeg følte det var på grensen til sent, men egentlig er det jo ikke det. ;)

Tre mnd her. Men det er fordi vi har en dåpkjole som passer da. Min niese var nesten et år.

Mine har vært ca 1 mnd gamle, det er da de passer i dåpskjolen vår. Jeg ville bare planlagt ut fra hva som passer dere, og ikke tenkt på hva som er vanlig, det er så store forskjeller uansett. Jeg har vært i dåp til en baby som bare var noen timer gammel, og i dåp til en annen som var nesten 2 år før foreldrene fikk bestemt seg. Det er like koselig og høytidelig uansett. :)

Back
Topp