Hvor gammel ved dåp

Kokkemamma

Andre møte med forumet
Hvor gammel var ditt/dine barn da de ble døpt?
Må snart booke kirke og lurer på hva som er "vanlig". :wideyed:

Vår er litt under 3 måneder. Vi har en dåpskjole i familien som er veldig liten, så vi må passe på at han ikke vokser ut av den :P

Åh, vi har også en dåpskjole som går på rundgang i familien. Må huske på spørre mamma hvor stor den er :D

Åh, vi har også en dåpskjole som går på rundgang i familien. Må huske på spørre mamma hvor stor den er :D
Ja, det er jo dumt hvis den ikke passer ;) Jeg var selv 5 måneder da jeg ble døpt, men jeg var liten av meg.

Det vanlige er ca tre mnd.

Eldste var 13 uker, yngste var rett over to mnd

Storesøster var 4 mnd og 1 uke.
Lillebror skal døpes idag. Han blir 4 mnder til tirsdag.

Vi har og en dåpskjole på rundgang. Svigermor har sydd den av noe brudestoff. Noen unger av gubbens fettere har brukt den 3 ganger,2 gangen vi låner den,men blir nok eneste barnebarnet som bruker den....

Mamma sydde dåpskjole til min eldste, første barnebarn. Siden er min datter og min niese også døpt i den.

6mndr var jentungen da vi døpte henne. :)

3 måneder er vel det som er vanlig.. Men man bestemmer vel selv.
Vesla var 3 måneder når hun ble døpt. syntes det var en bra alder å gjøre det på. :)

Eldste var 5 mnd, nestemann planlegger vi ved 3 mnd alder.

Her var poden 3 mnd. Synes det var en grei alder :)

3,5 måned ca :)

Brukte dåpskjolen som ble sydd til min søsters dåp. Den er brukt av flere barn i familien og så blir navn og dåpsdato brodert inn i kjolen.

Syns d er veldig koselig :)

Storesøster var 4 mnd og 1 uke.
Lillebror skal døpes idag. Han blir 4 mnder til tirsdag.

Vi har og en dåpskjole på rundgang. Svigermor har sydd den av noe brudestoff. Noen unger av gubbens fettere har brukt den 3 ganger,2 gangen vi låner den,men blir nok eneste barnebarnet som bruker den....

Gratulerer med dåpsbarn! :D

Hadde navnefest, han var nesten mnd.

Eldste var 6 uker, yngste 8 uker. Ble døpt i forbindelse med besøk av svigers som bor på andre siden av landet :)

Her blir gutten min 4mnd og 4 dager :) ble litt sånn pga påske og slektninger som reiser bort.

Han skal bruke samme dåpskjole som jeg hadde når jeg ble døpt :)

Eldste var 2mnd pga ville ha det gjort før sommerferien. Siden han fikk strikket dåpsdress da måtte lillebror også døpes når han var 2mnd :-) blir neste lillesøster skal hun få ny dåpskjole og venter nok da til 3mnd, litt avhengig av når hu blir født

Back
Topp