Hvor gammel *overnatting*

Papillon

Elsker forumet
...var nurket når de overnattet borte fra dere første gang? Eller hvis de ikke har skjedd ennå, når ser dere for dere at dere er klare for det? Jeg leste nettopp et innlegg på juli 2010 om ei som skulle sende ungen sin på helgetur med besteforeldrene til Sverige fordi "vi trenger litt tid til bare oss nå".... Stussa litt jeg. Nå aner jeg selvsagt ikke hvorfor de trengte tid for seg selv, men ungen er vel 2-3 mnd og jeg syns det var litt tidlig.. Hva syns dere?

Folk er klare for ting forskjellige, så syns sånt er helt opp til dem selv. MEN, jeg kjenner noen som dro på fyllehyttetur da ungen var to-tre uker, det syns jeg faktisk er for tidlig.

Han sov hos besteforeldrene sine for første gang da han var 7,5 mnd. Det var ikke så ille, siden besteforeldrene har vært så mye med han og passet han før. Vi bodde en periode hos dem, og da kunne de passe han om kvelden så jeg og samboeren min fikk dratt ut, men vi kom hjem igjen og sov på samme rom som han - selv om vi sto opp om morningen med han etter å ha vært på fylla så ville faren min absolutt ta han så vi fikk sove. Så fikk gjort det noen ganger, med at vi var der selv om de passet han før de hadde han helt selv og det funket for oss.

Hvis jeg ikke hadde fått sove sammenhengende mer enn et par timer i flere måneder, hadde nok jeg også vært klar for å ha han på overnatting etter 2-3 måneder. Vi har heldige sånn sett og hadde en gutt som sov natta gjennom fra han var 6 uker (frem til han var 51/2 måned.. da ga han seg, og har fortsatt gitt seg..[&o]). Husker ikke den første overnattingen jeg, men tror han var ca 6 måneder.. Har hatt 2 overnattinger til nå, og jeg gleder meg veldig til noen vil ha han en hel helg [;)] Her har vi mer "problemer" med at det ikke er så mange som vil ha han på overnattingsbesøk [8|]

Vi hadde ei lita ei som ikke sov en eneste natt de første månedene, og vi var totalt utslitt, så vi hadde vell litja til overnatting hos mine foreldre ganske tidlig, mener hun var 3 uker eller noe sånt. For oss var dette null problem, litja storkoser seg alltid når hun er hos mine foreldre, og jeg har aldri hatt noe imot å la henne sove borte :) Men, det er veldig sjeldent vi setter henne bort da, jeg får så dårlig samvittighet overnfor mine foreldre. Det er jo vårt barn, ikke deres, og jeg ser så utrolig mange unge på min alder med barn som lar besteforeldrene ta ungene hver eneste helg, -og det er helt uaktuellt for oss!
   Det er jo vi som skal oppdra barnet, ikke de. Men av og til er selvfølgelig bare bra, litja har godt av å være litt borte fra foreldrene sine og [:)]

Her vil alle besteforeldrene ha Kasper på overnatting, i tillegg til BF. Første gangen var han vel ca. 3 mnd. Fordi jeg var alene og var veldig sliten, var det utrolig deilig å kunne sove sammenhengende en natt uten å måtte opp ca 6 ganger. [:)]

her var minsten 8 uker eller noe når han sov borte første gangen. det var bare en natt da.. første gangen var han 7mnd og det var første gangen eldste mann på 3år sov borte en hel helg også... 

ca 4 mndr tror jeg.. 

Ho minsta har ikkje vore vekke frå oss endo .... blir nok ikkje at da skjer før me e ferdig å amma om eit par mnd ... ho her lika ikkje nan... ikkje e eg klar for å låna ho vekk endo ... [:)]

Ho eldsta var 9 mnd når me var vekke frå ho første gongen ... men ho tok flaska ... [:)] ...

Kortid folk låner vekk babyane til besteforeldre eller tanter eller andre personer som dei stoler på .. er heilt opptil ein sjølve ...

Snuppa vår var 4 uker når hun sov borte første gang ( pga vi sleit med ammingen hadde ingen av oss sovet noe på 3 dager da, fant ut at jeg ikke hadde næring i melka så mme ble tatt i bruk og svigermor ville ta snuppa i en natt så vi kunne komme oss litt tilbake til normalen og ikke gå rundt som zombier)

Lille gutt var borte første gang når han var 6mnd.

Her  har han ikke sovet borte enda, men det er ganske enkelt fordi vi ikke har familie her, så barnepass har vi bare når vi har besøk av slekt, eller er hjemme hos foreldra våre [:)] Har vært flere turer på byen der han har sovet inne hos besteforeldra sine, og siden vi sover til langt på dag når vi kan, så har han jo da på en måte "sovet borte" i samme hus som oss [;)] 

Ella har ikkje sove vekke enda, og reknar med det blir leeenge til enda. 

ORIGINAL: Villemoen

Ho har ikkje overnatta vekke enda. Vi har ikkje hatt behov for det.

Samma her !

Han overnatta hos mine foreldre for første gang denne uka, og det gikk supert! Har ikke følt for det før nå, og alt gikk strålende, med både mor, barn og besteforeldre[:)] Han er jo snart 10 mnd[:)] Syns det var greit å prøve det nå, for de kommer til å ha han endel når vi skal flytte, og da var det greit å teste[:D]

Første gangen han sov borte var for 4 uker siden.......så 9 måneder var han da han sov borte føste gang.
Siden jeg er alene,og vi hadde hatt en hælvetes uke med tenner og 2 timer søvn på 48 timer,trengte jeg det....
Og nå skal han jammen sove borte inatt også[8D]
Han ble hentet for 1 time siden,og jeg sitter her aner ikke hva jeg skal finnne på nå......[8D]

ORIGINAL: Villemoen

Ho har ikkje overnatta vekke enda. Vi har ikkje hatt behov for det.

Samme her, bare han da.

Mamma og pappa fikk mast hull i hodet på meg og hadde han fra lørdag til søndag for noen helger siden.
Så ca 8 1/2 mnd.

Neste helg skal de ha han igjen siden sambo skal jobbe og jeg skulle vært på RK-kurs, men det blir ikke av.
Men det var visst ikke snakk om å avlyse overnattinga, nei. Det fikk jeg ikke lov til.

Folk får jo gjøre som de vil, ja, men 2 mnd og borte over helga hadde ikke vært aktuelt her.

ORIGINAL: Alexandra82

Mamma og pappa fikk mast hull i hodet på meg og hadde han fra lørdag til søndag for noen helger siden.
Så ca 8 1/2 mnd.

Neste helg skal de ha han igjen siden sambo skal jobbe og jeg skulle vært på RK-kurs, men det blir ikke av.
Men det var visst ikke snakk om å avlyse overnattinga, nei. Det fikk jeg ikke lov til.

Folk får jo gjøre som de vil, ja, men 2 mnd og borte over helga hadde ikke vært aktuelt her.

Signerer den jeg[:)]

Back
Topp