hvor går grensen deres?

Det har jeg ingen problemer med. Jeg har ikke gjort det når hun var baby, men det var kun fordi det ikke var behov for det.

Men i sommer satt hun på fanget mitt når vi kjørte på bilferger og fergen fra Sandefjord til Strømstad. [:)]

Pleier alltid å sette han fast i setet, men så er jeg jo stort sett alene i bilen med han også..[:)] Om jeg ser noen som ammer mens noen andre kjører bilen ombord på ferja, så stopper jeg ikke køa og går ut og skjenner av den grunn akkurat..[8D]

ORIGINAL: Kamel

Min onkel som er kaptein på ferge ringte meg nettopp, og da måtte jeg bare spørre om dette, og han svarte at man oppfordres til å ikke ha belte på under ombordstigning, særlig barn som er så små at de ikke kan løsne beltet selv om noe skulle skje. det beste var faktisk å gå ombord om man hadde muligheten til det.

Takk, da vet jeg det til neste gang vi skal over fjorden[;)]

Jeg pleier ikke å feste guttungen når vi ruller ombord i ferga, når vi kjører inn i ferga så holder jeg jo foten på bremsa og ikke gassen, så bilen ruller jo faktisk bare noen få meter i veldig lav hastighet. Da synes jeg at det er helt ok at han sitter på fanget til den som ikke kjører. Hvis vi er alene i bilen, så setter jeg han fast...

Vil også legge til at den ferga vi pleier å reise med er så stor og over så lang strekning at det er ikke lov til å sitte på bildekket under reisen, så vi sitter ikke i bilen når vi kommer ombord og han får alltid være løs mens vi venter på ferga for den er som regel 10-15 minutter for sen!!

Kjører ferie rett som det er og det ble mye i ferien til trøndelag i år også.

Da får snuppa være løs forran og sitte i fanget til pappa når han kjører inn på feria. ser ikke noe galt i det, men for mange her inne er det horibelt....ja det er vel det riktige ordet[8D]
Også stroppes hun fast bak før vi kjører av.

Setter han alltid fast før vi kjører ombord..[:)]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Vi som barn måtte alltid sitte oss i setet og ta på belte.. Men, jeg har ikke vært igjennom det som mamma selv da.. hmm

Nina får sitte på fanget, og til og med hjelpe til å styre bilen når vi kjører ombord på ferje..
Og jeg er relativt "hysterisk" når det kommer til bilsikkerhet ifølge mine venner...[8D]

ORIGINAL: småsmurf

Om vi blir stående såpass lenge, att han blir tatt utav setet sitt, så tar jeg han på fanget når vi kjører ombord på ferja.[;)]

Samme her.

hehehe ;) Har ikkje tatt ferge med han endå, men eg kunne vert truandes til å amme gullet mitt også :P

Vi kjører en del hjem til Bergen fra sørlandet. VI har mini på fanget når vi kjører ombord. Har ikke sjans til å la en ettåring sitte fastspent bak mens vi står i ro. Jeg ser ikke problemet med det.. [:)]

Back
Topp