hvor går grensen deres?

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Når dere kjører ombord i ferga (blir vel mest vestlendinger som kan svare her[:D]), kan dere ha barnet løst i bilen da?
Eller må dere stroppe fast barnet, selv om dere har ventet 15 min i fergekøa, hvor barnet har vært fram i på fanget deres, og skal fram til dere igjen under fergeturen..

Og for dere som aldri tar ferge- bilene ruller saaaakte 100 meter, og parkerer.

Da mini var helt liten, og vi ofte kjørte 5 timer på besøk til foreldrene våre, kunne jeg finne på å amme junior i fergekøa.. og ombord på ferga. Jeg tok meg ikke "bryet" å avslutte ammingen, mens sambo rullet de 100 meterne.

Da jeg fortalte det til ei venninne, ble hun HEEEELT fra seg! Hun ble rasende.
Og jeg KAN forstå det. Jeg er også litt sånn.. men både sambo og jeg har vært trygge på at det ikke kan skje noe på den lille stunden. Ikke noe som ikke uansett hadde skadet ham, om han hadde sittet i setet sitt heller..

Vi som barn måtte alltid sitte oss i setet og ta på belte.. Men, jeg har ikke vært igjennom det som mamma selv da.. hmm

Jeg vet ikke, vanskelig å svare på.... [&:]

Jeg fikk prøve på glattkjøringsbanen å "kræsje" i 15 km/t. Merka det GODT!

mia satt i fanget mitt hvertfall. jeg anser det tryggere å ha hun på fanget enn stroppet fast bak i bilen. hvis det skal skje noe og man i verste tilfelle ender opp med å falle mellom ferge og land så er det mye bedre å slippe å måtte bak i bilen for å løsne barnet for å komme seg ut av bilen.

trodde ikke man skulle ha belte på når man kjører ombord jeg? tro hvor jeg har hørt det....hmm....

Jeg har egentlig alltid hørt at man ikke skal ha beltet på ved ombordkjøring i ferje.. [8|] Aner ikke hvorfor da, men..

ORIGINAL: Labambie

Ja, jeg har også vært med på en kollisjon i 15/20 kmt.
Men vi snakker om fart som knapt registreres på speedometeret!

Folk GÅR fortere liksom.

ORIGINAL: soltørka tomat

Jeg har egentlig alltid hørt at man ikke skal ha beltet på ved ombordkjøring i ferje.. [8|] Aner ikke hvorfor da, men..

Det er vel når ferga går...?

Dere kan kjøre sakte og være så forsiktig som helst, men har dere kontroll på alle andre i køen?!

ORIGINAL: Gollemor

Ja, jeg har også vært med på en kollisjon i 15/20 kmt.
Men vi snakker om fart som knapt registreres på speedometeret!

Folk GÅR fortere liksom.

Da hadde jeg faktisk ikke brydd meg. [:D]

Hmm.. der sier du noe[:-]
Begynner å demre noe slikt for meg også..

Det er vel når ferga går...?
ja kansje det? må nesten google å se om jeg finner noe om det...

ORIGINAL: cathrine24

Dere kan kjøre sakte og være så forsiktig som helst, men har dere kontroll på alle andre i køen?!

Har man det noen sinne..?
Og de eneste som KAN kollidere inn i deg, er de bak.. og da er det jo ikke så heldig å sitte bakovervendt heller, så jeg vet ikke hva som er verst, jeg..

på noen ferger er det ikke lov å ha belte på når en kjører ombord
har og vært borti de hvor det ikke engang er lov å ha passasjerer i bilen mens man kjører ombord

ORIGINAL: nemi.marselia

på noen ferger er det ikke lov å ha belte på når en kjører ombord
har og vært borti de hvor det ikke engang er lov å ha passasjerer i bilen mens man kjører ombord

Så jeg KAN slå i bordet med det neste gang hun freaker ut..?

Har også hørt at man helst ikke skal ha belte på når man kjører om bord, så vi løsner faktisk ungene konsekvent før vi kjører om bord.

finner ikke noe om det jeg, verken i den ene eller andre retningen. hmm.....

Min onkel som er kaptein på ferge ringte meg nettopp, og da måtte jeg bare spørre om dette, og han svarte at man oppfordres til å ikke ha belte på under ombordstigning, særlig barn som er så små at de ikke kan løsne beltet selv om noe skulle skje. det beste var faktisk å gå ombord om man hadde muligheten til det.

på strømstad ferja og horten moss, har vi hatt han på fanget mitt mens sambo kjører inn.. Adrian synes det er skummelt.. også fordi at hvis det skulle skje noe da.. som Kamel nevnte[;)]

Back
Topp