Hvor fort EL og gravid etter kjemisk?

Ebs24

Flørter med forumet
Begynte å blø 4+2, og har blødd i 9 dager. Regner dette som kjemisk ettersom graviditetstestene ble veldig svake de siste dagene. Men LH testene er like positive og sterke hver dag, og alt er jo bare surr.

Så dere med erfaring rundt dette, hvor lenge blødde dere, når kom faktisk EL etterpå og når ble dere evt gravid igjen?

Har ikke hatt noen store blødninger som jeg hadde ved SA i uke 8. Men blør litt jevnt hver dag. Det kan jo ikke være riktig at jeg har EL heller midt i blødningene og positiv test over flere dager, så vil tro det bare er LH testen som reagerer så lenge det er HCG igjen i urinen?

Frustrerende opplegg dette her :banghead:

Beklager at du opplevde dette :grumpy: Begynte å blø 4+6, blødde i 5 dager, og EL kom på CD 16 med skikkelig kraftige symptomer. Hadde negativ HCG test da jeg sjekket dagen etter siste blødningsdag (CD 6).
Dette var i juli, ikke blitt gravid igjen ennå.

Jeg har blitt gravid første runde etter mine to kjemiske. Men mine skjedde sånn type 3+6 og 4+2. Og testene ble aldri mer enn svake streker så de var negative omtrent på dagen. Hadde jeg ikke testet så hadde jeg ikke visst at jeg var gravid. Eggløsning kom sånn ca. Som normalt. Håper du bli klok på hva som skjer med kroppen. Er frustrerende å gå slik.

Hadde SA i februar (6+2). Blødde i 8 dager, ikke mye, men siste dagen kom det masse ut. Hadde eggløsning 19 dager etter. Ikke blitt gravid igjen etter det. Har startet på behandling med Ivf nå, så håper det ordner seg.

Hvis du fortsatt har Hcg i kroppen vil den slå ut på Lh testene også. :bag:

Fikk eggløsning 2-3 dager senere etter første kjemisk og 2 dager tidligere ved neste kjemisk! Men gikk på cyclogest og Letrozol, Letrozol kan jo hjelpe på eggløsning.

Her hadde jeg kjemisk før jul, begynte blø 4+2, men blødde ikke mer enn vanlig mens /5 dager. Men tok tid før jeg var i syklus igjen, først en eviglang syklus uten sikker el på 35 dager, så en veldig kort en på totalt 17 dager uten el, så en ganske normal en før jeg ble gravid neste syklus ❤️ mistet desverre i MA da men det var ikke syklus sin feil ❤️ håper du får raskt normal syklus. El testene mine bare surret etter MAen til hcg var helt ute ( 2 mnd)

Fikk eggløsning 2-3 dager senere etter første kjemisk og 2 dager tidligere ved neste kjemisk! Men gikk på cyclogest og Letrozol, Letrozol kan jo hjelpe på eggløsning.
Brukte du Letrozol som vanlig, ved blødning etter kjemisk? Jeg tror kanskje jeg har en kjemisk på gang, pga tester som er svake, men har ikke begynt å blø ennå. Lurer på om jeg kan begynne med Letrozol igjen med en gang, på dag 3, hvis jeg begynner å blø.

For meg ble det ingen endring i syklus i det hele tatt egentlig. Mensen kom noen dager for sent, og varte 1 dag lenger enn vanlig - men hadde jeg ikke tatt tester tidlig, ville jeg nok aldri visst at jeg var gravid. EL kom ca. likt som Flo hadde lagt inn før jeg la inn noe graviditet, og neste mensen 2 uker etter det :)

LH testene reagerer nok på HCGen ja, men fortsett å teste for å sjekke nedgang/eventuelt ring legen! For vil ikke skremme, og det er myyyyyye mer sannsynlig at dette er en kjemisk som fikser seg selv enn noe annet, men ved EXU opplevde jeg vedvarende blødning som startet 4+2 - og HCG sank og økte om hverandre. Greit å få sjekket det om HCG ikke forsvinner av seg selv snart :Heartpink

Jeg fikk EL cd17 etter kjemisk, litt senere enn vanlig. 1 dpo i dag, så gjenstår å se om det klaffet. Veldig frustrerende å vente på negativ g test.. el testene blir jo positive med hcg i kroppen, så de er ikke gyldige. Jeg fikk raskt negativ g test denne gangen. Men etter senabort hadde jeg måneder med positiv test.. Er nok lurest å spare el testene til g testen er helt neg, selvom tiden går forferdelig sakte.. håper det klaffer fort for deg :Heartred de sier man er ekstra fruktbar etter sa/abort/kjemisk, jeg håper på det.

Jeg mistet i kjemisk 20/5/23 og fikk positiv EL-strimmel 31/5/23. Menstermin 27/2/24 og ble justert til 20/2/24 på OTUL så for meg gikk det veldig fort og i følge justert termin betyr det egentlig EL på CD4 24/5 men da blødde jeg fortsatt etter den kjemiske. Baby er født 22/2/24. Jeg pleier å blø lite men blødde mye til å være meg (mye i to dager også mindre i to dager til) i fire dager. Dvs. pleier å blø mye første dagen også litt i to dager til. Blør sjeldent i mer enn 3-4 dager. Legger ved grafer fra FF av de to syklusene. (Jeg var ikke nøye med når jeg tempet den gang da så derav veldig opp og ned graf)

Vedlegg

• IMG_3894.jpeg
    IMG_3894.jpeg
    352,3 KB · Visninger: 13
  • IMG_3896.jpeg
    IMG_3896.jpeg
    334,3 KB · Visninger: 12
Jeg hadde SA 28/8 og blødde røflig 3-5 dager maks. Ble gravid igjen 11/9, men mistet dessverre den også til SA 5/10.
Tok blodprøve og gyn.sjekk etter forrige og derfor prøvde jeg igjen allerede 11/9 da den satt med en gang.
Den siste SA tok jeg kun blodprøve som viste nedgang i HCG fra fredag til mandag. Har ikke sjekket EL denne gang, men er nysgjerrig. Hadde kort blødning sist SA også.

Back
Topp