Hvor flink er partner?

Kværuline

Forelsket i forumet
Etter en diskusjon på generell ang fedrekvote, og en del mødre som sier far viser liten interesse og forståelse når barna er spes baby (hjelper nesten ikke/ikke til) så lurer jeg på hvordan det er hjemme hos dere? Er partner flink å hjelpe til, eller er barna "deres ansvar"

Her jobber Pappan mest natt, men skriver ut fra når han er hjemme :)

Hvis vi sover er det oftest jeg som gir flaske om nattan. (Hender han legger seg sent pga snuing av døgn etc) Og oftest jeg som står opp med frkna om mårningen. Han sover tungt! Så for å få han opp må jeg oftest vekke han ;) Er litt slitsomt innimellom.

Men utenom det så er han veldig flink :) Og ikke minst synes han det er gøy og gleder seg til sin permisjon :)

❤25/2-13❤

Veeel... Jeg kan jo bruke gårsdagen som et eksempel, så skjønner man det fort:
Han tilbød seg å legge knøttet i går siden han ikke ville ta flasken når jeg prøvde.

Først måtte han skifte bæsjebleie. Lillesaken lå stille som en mus og så ut som han hadde sett et spøkelse. Er ikke så ofte han skifter, nei.
Så skulle han legge seg. Jeg rakk ikke gå inn på badet og tisse en gang før jeg hører et kjempevræl fra andre etasje. Etter et par minutter kommer de ned igjen; mininøtte hikster og snørr og tårer spruter. Det der var så absolutt ikke aktuelt!
Så da går jeg opp med ham, og han blir så fornøyd at han tar flasken og så sovner søtt i sin seng.. Der røyk liksom den planen om å kunne dra ut av huset innimellom.

Det har blitt mye bedre, altså. Tidligere ville han knapt ta i gutten, men nå plukker han ham opp på eget initiativ og bærer og koser med ham. Tror han syns det er lettere nå som han er større og tåler litt mer. Dessuten ser man jo at gutten lyser opp så fort han ser faren sin. :)
Han har for øvrig stått opp med guttene et par ganger også, selv om han gjerne kunne venta lengre enn en time før jeg blir henta. :p

Her er han flink når kommer hjem fra jobb når han ikke er så trøtt at han måååå hvile middag... Leker og koser med henne og syns det er mye kjekkere nå enn for noen mnd siden.

Har vært bortskjemt med en liten en som sover eller ligger i sengen og koser seg helt til jeg/vi står opp. :)

Han legger henne også de kveldene jeg er på trening, og det går kjempebra. :)

Her og er han mye flinkere nå, men før måtte jeg be han om ting. han tar bæsjebleier og legger han, sier ofte i helgene at han kan stå opp med han og. Men det er jeg som tar han om natten og hvis jeg vil han skal gjøre noe om natten så må jeg vekke faren:p

å han syns det er mye kjekkere nå når mini blir eldre:)

Tja, nå er jo det her nr tre, så her har vi begge hendene fulle fra morgen til kveld.. nå blir det ofte til at jeg tar minsta og pappaen tar storesøskene :) synes egentlig det er en helt ok fordeling jeg altså :)
Når eldste var baby tok jeg bortimot alt :) tror han synes det er litt skummelt, eller noe, når de er små. Han er derimot verdens beste når de blir større :)

Har forresten lest den tråden m perm.. her hadde nok ikke pappaen hatt så lang permisjon dersom det ikke var "lovpålagt".. arb.giver hans er ikke spesielt forståelsesfull når det kommer dithen... Vi fikk ikke lov å ta gradert permisjon, og syntes egentlig det var best at to av ukene hans ble lagt i juleferien.... ?? Synes det er en flott ordning vi har :)

Min gjør ingenting uten at jeg ber han om det.

Kan legge til at vi liker det sånn! God gammeldags tradisjonell fordeling.

Tja, nå er jo det her nr tre, så her har vi begge hendene fulle fra morgen til kveld.. nå blir det ofte til at jeg tar minsta og pappaen tar storesøskene :) synes egentlig det er en helt ok fordeling jeg altså :)
Når eldste var baby tok jeg bortimot alt :) tror han synes det er litt skummelt, eller noe, når de er små. Han er derimot verdens beste når de blir større :)
Samme her! Vi fikk nr to nå, og typen hjelper jo til innimellom, men det er med storebror han bruker det meste av tiden. De minste er jo ment å være med mor, og jeg tror det er vanskelig for fedre å finne sin plass der. Det blir jo litt sånn assistent-jobb nesten.
Veldig fornøyd med typen jeg! Skulle bare sett han var like flink med husarbeid som med storebror:-))

Her er mannen veldig flink! Han tar W når han kommer hjem fra jobb og da leker de og koser frem til kveldsmat . Er stortsett vært jeg som har lagt og stelt, men nå mater, steller og legger han W 2-3 ganger i uken da jeg nå endelig kan få litt alenetid. Han står også opp med W i helgene hvis jeg trenger mer søvn ( må ofte spørre om dette da). Ellers er det jeg som tar husarbeid ol og han tar alt ute ol. En fin fordeling syntes jeg:-)

Her er det mannen som er i permisjon, så han tar han om natten, står opp med han og bytter mesteparten av bleiene! :) jeg er utrolig heldig som har en mann som gidder så mye, og så er lillegutt like fornøyd, uansett hvem som gir mat eller legger han! :)

Back
Topp