Hvor finner jeg slike planter/blomster?

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Som er levende men som varer lenge og ikke trenger mye stell?

Jeg er ikke flink med slikt, men syns det er fint å ha litt farger og planter i huset... what to do??

Er det teit med masse fake planter?

jeg har noen fake planter.. men det er pga ingen planter liker meg...alle bare dør uansett hva jeg gjør og ikke gjør
Prøver meg alltid engang i blant på ekte planter da i håp om å finne en som liker meg
Så i mitt tilfelle tenker jeg at det er bedre med noen fake enn med ingen planter i det hele tatt

Henger meg på denne.. Tror jeg må være den mest håpløse i hele verden når det kommer til planter. Og ja, jeg vurdere fake, men de må se fine ut da, ikke sånne du ser i vinduskarmen til bestemor

Sjakkruta skrev:
Henger meg på denne.. Tror jeg må være den mest håpløse i hele verden når det kommer til planter. Og ja, jeg vurdere fake, men de må se fine ut da, ikke sånne du ser i vinduskarmen til bestemor

ja ikke sant.. sånn illtopper er jo greie og de varer en stund, men lyst på noe skikkelig grønt å

Og hvor finner man fiine grønne fake planter

Kjøpte noen i hvite potter på jysk jeg...
Vil heller ikke ha slike bestemors blomster

Jeg er håpløs på blomster derfor kjøper jeg kun orkider de skal ikke ha vann hver dag, annen hver uke holder lenge ( de skal ikke stå i vann, dvs at du vanner i vasker og la vannet renne av ellers råtner røttene.)

Jeg har null tegn på grønne fingre, så her er det et par fake planter...
MEN.. jeg har en orkide - som i juni har bodd her i 1 år.. og den blomstret av i høst.. og nå står den i full blomst igjen..
Så om du finner akkurat riktig sted for orkideen, lar den stå i fred og vanner den sånn av og til - så kan du være heldig :D

http://nummertretten.blogspot.com/2012/03/evig-liv.html

de falske er forresten kjøpt på plantasjen.. :) De koster jo litt, men når man regner på det så blir det billigere enn å kjøpe nye ekte til stadighet :P

Ellers så har du mange grønnplanter som står enn del. Jeg dreper orkideer, men jeg har en grønnplante som jeg fikk i innflyttningsgave av min mor da jeg var 19, jeg fyller 29 om litt:pDen lever enda, får vann sånn en gang i halvåret eller noe, og til jul fikk jeg blomster på den, svimet nesten av jeg. Hihi Trodde ikke det var mulig. Dette er enn klatreplante med store tykke blader, vet desverre ikke hva den heter, men de har den på plantasjen:)

Kjøpte noen grønne planter på Ikea, vanner de når de blir litt slappe

Og jeg har ikke grønne fingre overhodet! Men begynner å bli flinkere

REMA 1000 har også billige planter, har hatt den ene i mangen måneder nå. Men orkider er jeg desverre dårlig til å holde.

orkideer og eføy, la de stå på skål (jeg har brukt alle som vi har til kaffekoppene), vann skåla full 1 gang pr uke. fikk 14 orkideer og 9 eføy når vi gifta oss for snart et år siden.. alle lever ennå... faktisk...:)
men husk at orkideer ikke skal stå i vinduer som vender mot sør, det kan fort bli for varmt for de.

Back
Topp