Hvor feirer dere jul?

Bollapinnsvin_83

Glad i forumet
Mailykke <3
Marsboerne2017
Er så i julemodus om dagen....:) er d vanskelige spørsmålet her i år...vi har alltid feiret hos hver vår familie, m nå i år skal vi jo selvsagt feire sammen...:) men da er spørsmålet hvor vi skal være....begge har jo lyst til å være hos sin familie....vi skal jo ha annethvert år såklart, m er jo noe spesielt med den første jula....
 
Her er det "heldigvis" ikke noe problem :-D Hans familie bor i Tyskland, og vi har aldri rå til å dra.. Hihi.....
 
Vi har invitert begge familiene til oss:)
Blir trangt, men koselig .
 
Jeg syns det var så koselig hos svigermor i fjor. Så blir med dem i år også.. Er ikke så begeistret å feire med min familie. Men regner med at vi inviterer alle til oss 1. eller 2. dag:)
 
Vi har invitert begge familiene til oss:)
Blir trangt, men koselig .


Samma her. Etter vi fikk barn så er det mye lettere for dem å komme til oss enn omvendt. Samt at vi ville starte egne tradisjoner i VÅRT hjem for barna. Vi har vært alene bare oss (den gang) fire to ganger. Kjempekoselig det også.

I år blir vi 14 stk.
 
Jeg har mest lyst til å dra bort, deilig å komme til ferdig dekket bord og dra ifra kaoset :p

Men vi blir hjemme i år.
I helga blir det vel førpremiere på sambos første hjemmelagde ribbe.

Vi inviterer både min og hans familie slik at vi blir 14 stk.
 
Veldig godt å dra bort til ferdig dekket og bare dra hjem når man vil....m etterhvert vil vi nok være hjemme å skape våre egne tradisjoner vi å....
 
I år har vi vært så heldige at foreldrene våre slår seg sammen på julaften så da kommer hans bror med dame å 2 av søstrene mine hjem til mine foreldre, gleeeder meg:D
 
I år har vi vært så heldige at foreldrene våre slår seg sammen på julaften så da kommer hans bror med dame å 2 av søstrene mine hjem til mine foreldre, gleeeder meg:D
Da er d jo enkelt og greit da, så slipper man å velge...:) j hadde nok ikke orket d m begge familiene samlet...
 
I år skal vi være hjemme. Mine foreldre kommer. Blir litt stress, men håper mamma hjelper litt til med matlaging.
 
Glemte å skrive at mamma lager kalkun hjemme og tar med og svigermor lager ribbe hos oss. Så jeg dekker bord og pynter.
 
Glemte å skrive at mamma lager kalkun hjemme og tar med og svigermor lager ribbe hos oss. Så jeg dekker bord og pynter.
D hørtes genialt ut!:) pynte og dekke bord er jo bare koselig!! Er den matlaginga som er værst..
Men kalkun på julekvelden? Er d vanlig tradisjon? Her er d ribbe, j spiser ikke d så d hørtes mye bedre ut med kalkun:)
 
D hørtes genialt ut!:) pynte og dekke bord er jo bare koselig!! Er den matlaginga som er værst..
Men kalkun på julekvelden? Er d vanlig tradisjon? Her er d ribbe, j spiser ikke d så d hørtes mye bedre ut med kalkun:)

I min familie er kalkun tradisjon. Alltid vært sånn, siden tidenes morgen ifølge oldemor. :p

Mens mannens familie spiser ribbe. Så vi tar begge deler siden vi er så mange. :) Jeg liker begge deler :-D

Ja, jeg kan ikke lage mat til 14 stk, ordne med barna, pynte, underholde og vaske. Det går bare ikke. Og vi er de eneste med plass til alle. Så da får alle bidra med noe :p
 
Vi har pleid å dra bort sammen annenhvert år til min familie og hans familie. I min familie var vi samlet hos mamma (mamma, meg, samboer, min søster og hennes mann), men nå har både jeg og min søster fått barn, og da er det ikke plass til alle, så nå vet vi ikke helt.
Vi drar ikke til mamma mer, men bytter på, med min søster, å ha henne hjemme hos oss.
I år skal vi til samboers familie på lille julaften (og late som det er julaften), fordi verten jobber på julaften. Så har vi rolig julefeiring hjemme alene på julaften.
 
Vi har egentlig annen hvert år med hver familie. Men jeg syntes det ble så stress å reise tvers over landet med små barn. Så de to siste årene har vi vært hos oss selv. Med svigers siden de bor her i nærheten.

Men i år kommer mine foreldre og feirer hos oss! Så da blir det oss på julaften, så inviterer vi svigers 1 dag.
 
Vi skal være hos mine foreldre på julaften, og sammen med hans familie på 1. juledag. Til neste år tror jeg vi inviterer begge familiene hjem til oss :)
 
Vi har siden vi fikk eget hus hadd begge familiene her hos oss. Vi blir hjemme i år også, men spiser middag hos mine foreldre. Så går vi hjem å åpner pakker :) Jeg jobber mest sannsynlig dag på julaften, så da er det greit å komme til dekket bord :)
 
I år så reiser vi til hun ene søsteren min og familien hennes :) Barnefar blir også med, siden vi har avtalt å feire jul og nyttårsaften sammen :)
 
Back
Topp