hvor farlig?

Sunshine1983

Elsker forumet
Odin veier 600 gram for lite for den nye bilstolen vi har kjøpt. Er det farlig å bruke det? Skjønner jo at de skriver fra 9kg fordi stolen skal brukes fra 9kg. Men finnes det ingen slingringsmonn? Vi har ikke tatt stolen i bruk altså, bare lurer! Er jo SÅ fristende å bruke det!!

skulle ikke tro at det har noe å si om han er 600g "for lite"...tror jeg da.

Det spørs jo litt hvordan han sitter i stole(ne) og da.. Jeg måtte skifte stol da skuldrene til snuppa ble for brede for babystolen...

Han virker mer misfornøyd i babystolen og sitter veldig fint i det nye.

Hva er hastverket? Og ja, 9 kg er 9 kg. Dette har med sikkerhet og forskjellen på liv og død å gjøre. Så lenge babysetet passer, er det ingen grunn til å stresse med å bytte det ut. 

Da ville jeg ikke nølt med å skifte.... Er ikke moro å kjøre bil med en skrikende og sutrende unge i baksetet!!!![8D]

Tror ikke eg hadde tatt sjansen heller eg. Er jo en grunn til at de setter disse grensene. Finnes jo seter som går fra 0-18 kilo hvis man må bytte før de fyller 9 kg. Er jo dumt nå som du har kjøpt et annet sete men eg hadde ihvertfall valgt et slikt sete hadde eg måttet bytte før[8|]

Må jo strengt tatt ikke bytte enda, men han virker mindre fornøyd i bilen for tida. Men kan være andre årsaker til sutringa. kjøpte britax multi-tech pga det var kampanje og er det vi vil ha! 

När vi köpte ny stol för ett tag sen så vägde Oliver ca 8.5 kg, alltså 0.5 kg för lite än vad som är rekomenderat, vi hade detsamma problemet med att han helt enkelt var missnöjd i babyskyddet..Vilket inte var så kul eftersom vi ofta åker till mina föräldrar o det är ca 5-6 timmars körande..Så när vi köpte ny stol så frågade jag om det var farligt o sätta honom i den nya stolen när han vägde 0.5 kg mindre o dom sa att det behövde jag inte oroa mig för, han sa att ett halvt kilo har inte så stor betydelse så vi började använda den nya stolen direkt o jag märkte snabbt skillnad på Oliver. Har aldrig haft en grinig unge i bilen efter det!

Jeg ville nok ventet til jeg var sikker på at barnet veide 9 kg. Hadde det vært et sete som gikk fra 0-25 kg hadde jeg byttet. Når dere er to så kan jo en sette seg bak med ham for å prøve å blidgjøre ham litt. Har dere tatt ut alt av spedbarnsinnlegg i setet deres? Hvis det er trangt for ham mener jeg :)

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg ville nok ventet til jeg var sikker på at barnet veide 9 kg. Hadde det vært et sete som gikk fra 0-25 kg hadde jeg byttet. Når dere er to så kan jo en sette seg bak med ham for å prøve å blidgjøre ham litt. Har dere tatt ut alt av spedbarnsinnlegg i setet deres? Hvis det er trangt for ham mener jeg :)

Ja, alt spedbarnsinnlegg er ute. Jeg har sendt mail til trygg trafikk for å spørre. Så blir spennende å se hva de sier.

TUSEN TAKK FOR ALLE RÅD!

..

Ring eller skriv en mail til produsenten. Hvis man har et skrikende barn i baksetet, så er jo ikke det så trygt heller...

ORIGINAL: Marianne_87

Jeg ville ventet. Ikke fordi jeg tror det har noe å si, men fordi HVIS det skulle skje noe så vet jeg at jeg aldri hadde klart å la være å tenke på at det skjedde fordi jeg byttet sete for tidlig.. [&:]Men det er meg da...

Sånn tenker jeg også. Men er spent på hva Trygg Trafikk sier[:)]

jeg hadde ikke byttet,600g er jo faktisk 600g for lite. :) så om han passer i babysetet enda hadde jeg ventet! :):):)

Back
Topp