Hvor er livmoren deres nå? :)

Eeek, jeg blir litt smånervøs, jeg. Er 11+4, men jeg merker ikke noe livmorkant. Kjenner det er litt ømt om jeg stryker med hånda, men det har jeg gjort siden uke 6 eller noe. Jeg har bakovervendt livmor da, veit ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Den kommer vel når den kommer, er førstegangs, så tenker litt for mye på ting :P

Eeek, jeg blir litt smånervøs, jeg. Er 11+4, men jeg merker ikke noe livmorkant. Kjenner det er litt ømt om jeg stryker med hånda, men det har jeg gjort siden uke 6 eller noe. Jeg har bakovervendt livmor da, veit ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Den kommer vel når den kommer, er førstegangs, så tenker litt for mye på ting :P
Jordmor kan hjelpe deg å kjenne etter, alle kropper forandrer seg forskjellig og i forskjellig tempo :)

Jenter! Her filmet gyn rett mellom beina, jeg er 15 uker på vei. Noen som klarer å se kjønn?? ImageUploadedByBV Forum1402491362.770388.jpg

Lykkelig gravid ❤️

Jenter! Her filmet gyn rett mellom beina, jeg er 15 uker på vei. Noen som klarer å se kjønn?? Vis vedlegget 64859

Lykkelig gravid ❤️
Jeg hadde tippa jente der, da vi så enda tydeligere noe lengere på min ul tidligere en deg, men jeg har jo dog ingen anelse egentlig da :p

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Litt over navlen, 14+1 og andregangs. Har bakoverliggende livmor, men den kommer raskt opp likevel.

Den leker gjemsel. Kjente den tydelig i uke 9-10 forsvant fort. måtte på do hvær natt da. Nå sover jeg hele natta.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg fant den istad :D og da var det rett fram med doppleren jeg ikke får lov til å bruke :P Hørte et lite lokomotiv nede i magen, men det var ikke særlig høyt volum selv om den stod på maks, så den gjemmer seg godt den lille:Heartred

Jeg er 16 uker på fredag, og når jeg var hos kontrollen hos legen (11uker) lå den rett ved navlen. Jeg klarer ikke kjenne den selv, men var ute å gikk i går og da fikk jeg min første kynner, så skyntet meg å kjenne etter. Da føltes det som den lå rett over navlen.

Men skal sies: jeg stod, jeg har ekstremt kort overkropp og livmoren min ligger en måned foran i tid(vokser fort), men trenger heller ikke være det var den. Gleder meg til måling 19.juni :p spent på hvor langt over skjema jeg ligger denne gang :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Jeg tror jeg kjenner min nå :D for første gang i dag! Midt mellom navlen og skambenet.. Kan det stemme i uke 14? :) skal til jm i morgen igjen, så håper hun både kjenner etter nå, ooog vil høre hjertelyden <3

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Også er jeg førstegangs :)

Jeg fikk papirene fra forrige svangerskap i posten i dag. (ba om kopi fra sykehuset).

Der ser jeg at sist (førstegangs) hadde jeg i 16+0 et SF mål på 14 cm.
Da jeg målte selv nylig var det bare på 11 cm og det har kun flyttet seg ca 0.5 cm opp siden da.
Egenmåling riktignok, men jeg kjenner livmoren godt og jeg målte 2 ganger med samme resultat.

Jeg har altså mindre mage nå enn sist :O

Edit: rettet skrivefeil på mål.

Last edited:
Hvordan vett dere at dere har bakovervendt livmor?

Sent from my iPhone using BV Forum

For å vite det sikkert tror jeg man må ta tidlig UL. Livmoren retter seg opp, og "bekker frem" i løpet av svangerskapet. Nå i uke 13 står min rett opp - så den kan ha vært bøyd bakover tidligere, eller ikke :)

Har vært på innvendig UL på grunn av kraftige menssmerter for noen år siden, konstantert at min livmor var bakovervendt og jobbet ekstra hardt for å få ut mensturasjonen. Har også hatt hormonspiral, men vet enda ikke hvordan en bakovervendt livmor ser ut i forhold til en "vanlig" livmor.

Regner med den er rettet ut nå, får se på UL i morgen. :)

Har ikke kjent livmorkanten tidligere. Men har begynt å få kynnere. Så i dag kjente jeg toppen av livmoren ca 5cm under navelen. Legen fant hjertlyden til den lille ca 1 til 2 cm under det igjen :)

Er det vanlig å ikke kjenne livmor når man snart er i uke 15?? Kan selvsagt være at jeg ikke vet hva jeg skal kjenne etter, men tror ikke jeg kjenner noe som ikke bruker å være der :p Får høre med jm på mandag, kanskje hun kan kjenne :)

Back
Topp