Hvor er livmoren deres nå? :)

Ønskegull

Glad i forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Lurer altså på hvor langt opp livmoren deres har kommet.. Her er det nok store individuelle forskjeller, men alikevel gøy å se :)

Tror ikke jeg kjenner min enda og jeg er 13+4 i dag og førstegangs, men har alltid fått høre at jeg har litt bakovervendt livmor, så den kan gjemme seg langt bak så jeg ikke kjenner den..? Andre med erfaringer her? :) har hørt hjertelyden med angelsound et par cm over skambenet da, så tenker jo at den må ha kommet over? :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Jeg har også bakovervendt livmor :-) har kjent den en gang , som en Stein hard tennis ball.. Det var rett etter jeg hadde spydd. Ikke kjent den siden, men jeg hører også lyden med angelsound litt over skambeinet <3

Lykkelig gravid ❤️

JM kunne fortelle at livmoren var rett oppunder navlen 11+5, nå 12+0 er den enda høyere opp, toppen er litt over navlen. Førstegangs og bakovervendt. :)

13+3 og kjenner ikke livmor :) Finner hjertelyd med angelsound rett over skambeinet, men når jeg prøver å kjenne etter livmor finner jeg den ikke :P Er førstegangs :)

Er 11+5 og kjenner livmorkanten ca 5 cm under navlen. Har lang rygg da:-)

Tror heller ikke jeg kjenner min enda.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kan ikke kjenne min, men jordmor fant den rett under navlen :) verker og strekker noe fryktelig i den fortiden. Så vokser tydeligvis ❤️

Desember 2014

Bruker App

Jordmor fant det rett under navelen. Da var jeg 12+5.
Strekker mye her også for tiden. Å aller helst når jeg skal ut av senga på natta eller om morgenen.

Fant den for 2 uker sia. Da var den en liren ball rett over skambenet. Er ikke helt sikker nå

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Oi så spennende dere! Gøy at det er fler med bakovervendt! Og gøy at livmorene virker til å være så langt oppe allerede :) jeg prøver fortsatt og kjenne nede ved skambenet, men kanskje den er lengere opp hos meg også da :D hvordan er det med mage størrelse på dere med bakovervendt nå? Jeg vil gjerne bli diger jeg, i steden for bitteliten :p haha

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Kjenner den ikke enda, skal til legen neste uke kansje han kjenne den? Sett miraklet på ultralyd så det er noe der;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Oi så spennende dere! Gøy at det er fler med bakovervendt! Og gøy at livmorene virker til å være så langt oppe allerede :) jeg prøver fortsatt og kjenne nede ved skambenet, men kanskje den er lengere opp hos meg også da :D hvordan er det med mage størrelse på dere med bakovervendt nå? Jeg vil gjerne bli diger jeg, i steden for bitteliten :p haha

Jeg blir diger, kort overkropp, livmora blir presset frem og bærer allerede utover. Har bilde på skjult og i "hvordan ser magen din ut nå", bakovervendt livmor vil begynne å forme seg slik som en vanlig livmor etterhvert i svangerskapet. Men husker ikke når i svangerskapet dette skjer. Tror for det meste at kroppsfasong og magemuskelatur er det som styrer om man bærer innover eller utover.

Mamma var også svær og vi har noe av det samme med kroppen. Er drøyt en halv cm mellom ribbein og hoftekam (slitsomt trangt). Svai rygg hjelper heller ikke, hehe :)

Man må være fornøyd med den magen man får, man lager tross alt et lite menneske ❤️

Min er rett v navlen..kjenner den nokså godt og senest i dag kjente jeg den lille snudde på seg:)Ingen tvil på hva d var da jeg satt m føttene oppi sofaen m føttene mot magen m ene handa på magen..

Kjenner den rett under navlen :) Er ikke alltid jeg finner den da...
Jeg bærer ungen(e) på fremsiden av magen og har allerede fått litt mage :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Toppen av livmoren er ca 1 cm under navlen og sf målet er 11 cm :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Jeg er 13+4 i dag, annenrangs og livmora ligger rett nedenfor navelen :) ligger flere uker foran skjema i forhold til forrige svangerskap :) på morgenen før jeg har vært på do ser jeg tydelig en kul på magen! Var sånn sist også :) den ligger visst rett på blæra eller no! Var forklaringen jeg fikk iallefall :)

Kjenner ikke min, kjente ikke sist gang heller, selv om det ikke er noe utenpå magen min:p ikke kjent etter så mye heller, ekkelt å klemme på magen.

Kjente det godt sist svangerskap, men kjenner ingenting nå. 11+3. Når pleier man begynne å kjenne?

Sent from my iPhone using BV Forum

15+0 i dag og livmoren min har krøpet opp til ca 0,5cm fra navlen :)

Back
Topp