Hvor er formen, damer?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
HVORDAN er formen? (beklager)

Nå er vel alle godt over halvveis og jeg bare ønsker en liten statusrapport :) Hvilke plager sliter dere med, hvordan går hverdagen og er dere fortsatt i full sving på jobb?

Last edited:
Hvor er den berømte glødende formen?? Her er d fremdeles 100% sykmeldt å d går vel til permisjon...ikke energi til å yte no på jobb iallefall,m orke å gjøre litt mere hjemme nå, sliter m rygg-men ikke bekken heldigvis!! Magen vokser så kjenner godt at kroppen blir tyngre, men ellers tipp-topp-tommel opp100 dager igjen❤️

Har vært 50% sykemeldt sidrn før jul og det kommer jeg til å vere resten også. Bekkenet mitt er blitt MYE bedre, ikke 100% enda, men har ikke gangvansker lenger :) Ellers er magen tung og stor syns jeg og føler meg høygravid :p

♧ Sendt fra app'en ♧

Her tusler og går det, er 50% sykmeldt grunnet bekkenet og synes det er veldig leit. Formen er så varierende for hver dag, noen timer er som normalt og andre ganger er alt vondt. Har ikke lært den nye kroppen å kjenne enda derfor er visse bevegelser eller stillinger intens vonde. Særlig etter en arbeidsdag har jeg mest lyst til å bli båret ut på båre, da går det meste i stå :( Synes det er et lite nederlag men vurderer samtidig å spørre legen om å redusere arb.tid litt mer. Jeg har ikke gangvansker, men det gjør vondt som bare rakkern ganske jevnt ut over dagene jeg jobber.

Ellers er det meste som før, merker ikke så mye til magen enda. Føler meg ikke tung men vagger grunnet bekkenet. (Prøver å ta meg sammen)

Her er det 100% jobb, og trives der, begynner å bli litt stressa av tanken på at jeg bare har elleve uker igjen til permisjon, prosjektet er langt fra ferdig og kompetanseoverføringen går tregt. Sliter med bekkenet, men går til kiropraktor og manuellterapeut, og har flink mann som rydder og vasker hjemme. Får ikke trent som anbefalt, så det bekymrer meg i forhold til fødsel og slikt da.

Her er formen veldig bra, og jeg er takknemlig for hver dag som dette :)
Alt går veldig bra heldigvis.
Dette er mitt første svangerskap så jeg var forberedt på alt.

Ikke kastet opp en eneste gang, bekkenet er som det skal. Og jeg føler meg bra.

Selvsagt er jeg litt mer sliten enn ellers, kjenner at det er noe som vokser seg større og større for hver dag som går, inni meg. Og i tillegg er hun ekstremt aktiv, veldig mye liv derfra.

Er fremdeles i 100% jobb og håper å være det frem til 3 uker før fødsel.

Jeg trener fremdeles, men har kuttet ut løpingen, da det ikke føles behagelig lenger.

Magen har vokst veldig den siste tiden.
Kjenner at den nesten begynner å bli litt "i veien" , men er jo bare herlig.
Kjenner at det strammer seg veldig i huden også.
Vekten stiger og hun følger kurven sin, og jeg føler at jeg har et veldig fint svangerskap hittil.

Håper siste trimester blir like bra :)

Formen er faktisk litt bedre, spyr ikke SÅ nye lenger, og tror det har en sammenheng med at jeg nå har gått ned i 50 % jobb. Jobber som sykepleier og de dagene jeg er på jobb er det bånn kjør, slik at jeg trenger virkelig de hviledagene jeg får.

Sliter MYE med bihulebetennelser, og har hatt 3 stykk siden desember, og går ellers rundt med trykk i skolten :p
Tenker at jeg sikkert kommer til å jobbe 50 % en god stund fremover.. For jeg koser meg virkelig på jobb, og det er så godt å ha noe å gjøre på i denne evige ventetiden ;-)
Ellers føler jeg kanskje at noe er på gang i bekkenet, men det plager meg ikke nevneverdig..

Ingen glød her heller! :eek: Jeg er fortsatt 100% sykemeldt pga høyrisikosvangerskap. I tillegg sliter jeg med migrene og bekkenløsning. Dårlig kombinasjon når jeg er alene om ungene til kjære kommer tilbake i april. I mellomtiden skal jeg pakke ned et hus, overta nytt hus og flytte. Alene. :eek:

Den er veldig dalende igjen
. Blodtrykket er ræva. Bekkenet har sett sine bedre dager. Og depresjonen sniker seg tilbake men holdes i sjakk.. ja. . Kunne vært mye bedre.

Er i 100% jobb. Trener for det meste styrke og svømming, litt jogging men kjenner det begynner å bli tyngre.
Slet litt med bekkenet for noen uker siden men nå er jeg helt fin igjen :)
Kroppen fungerer bedre når jeg trener og er i aktivitet, kjenner jeg "stivner" litt av hvis det går en uke uten.Planlegger å være med på 3 dagers skimarsj om ett par uker, dog uten pakning, blir spennende å se :P Må nesten lytte til kroppen der, blir det for tungt hopper jeg bare på en snøscooter :P

Formen min er mye bedre enn den var tidligere :) begynner å få litt vondt i ryggen og diverse andre plager med fordøyelse og sånn, ellers er jeg passelig trøtt.
Var 50% sykmeldt halve januar, og kjenner på kroppen at de dagene og timene på jobb er mer enn nok. Har ikke overskudd til 100% rett og slett :o syns dette er så merkelig da jeg ellers føler meg fin, men det tar vel litt energi å produsere baby :)
Jeg har ingen glød, jeg gleder meg masse til han kommer og han er ønsket, men jeg kan ikke si jeg trives med å være gravid. Det tar tid å bli kjent med en helt ny kropp! Vil aller helst bare få tilbake den "gode gamle" :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Er nå sykmeldt 80% og søker om svangerskapspenger. Orker veldig lite.

Har vært dårlig i magen hele helga, og tror det blir hardt å komme meg på gravid svømning i morra tidlig :

Men har egentlig ikke vondt eller noe sånt, bare sliiiiten

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jeg har hele tiden venter på gløden som aldri kommer :( hørte at andre trimester skulle være det beste trimesteret, så ser ikke frem til tredje trimester. Blir konstant tett i nasen, har vært det i hele svangerskapet, er tungpusten, er tungt å drasse på alt, knekt haleben som er vondt, veldig, veldig trøtt og sliten. Har halsbrann, men spyr heldigvis ikke lenger selv om jeg blir fremdeles kvalm med en gang jeg gjør for mye. Mye klaging her, men det er jo alt verdt det ;) Ser så frem til at hun skal komme ut :)

Er sliiiiten. Stoffskiftet er bedre, men har et pulskjør uten like innimellom alikevel. Laaavt blodtrykk, nedre rygg trøbler og betennelse i venstre hofte som ikke er noe godt. Generelt sett vondt i venstre ben i sin helhet. Veldig tung i pusten og mye halsbrann. :/ babyen/magen er høyt oppe og er midt inne i en vokseperiode så det stikker og verker rundt omkring. Med det samt to blodpropp-scares så er dette et tøft svangerskap, og man blir litt frynsete av det. Gleder meg mest til hun kommer ut.

Misunner dem som har lette svangerskap!

Fortsatt i 100% drift her. Fulltidstudent, mamma og mannen reiser på havet snart, så da blir jeg alene i 4 uker igjen! Skal ha perm i midten av april og gleder mej til det! Formen er bra men er usannsynlig trøtt hele tiden, litt travelt når studiene krever konsentrasjon!! Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten noe å gjort på, tiden går innmari seint selvom jeg er fullt opptatt.

60% sykemeldt pga blødninger. Formen er grei, men sliter med et vondt ribbein som er irriterende:-/

Jobber 100% ved siden av deltidsstudiet. Har hatt noen dager med vondt i halebenet om jeg blir sittende for lenge i ro. Så her går det i trening for å holde kroppen i gang. Spinning, svømming og gåturer:)

100% sykemeldt pga høyt blodtrykk. Synes mye er tungt nå,puster,peser og "vælver" meg rundt som en stranda hval. Konstant tett i nesa og intervallsoving.godt det ikke er lenge igjen!!

Jeg er fortsatt sykemeldt pga bekkenløsning. Det skal ikke mye bøy og tøy til før jeg kjenner det gjør vondt. De siste dagene har jeg også fått vondt i hælene, litt usikker på hva det kommer av..
Sover noe bedre nå enn for noen uker siden, men er litt irriterende noen dager med tett nese.
Ellers så er humøret oppe og kommer meg litt ut hver dag for å gå litt:)

Fortsatt i 100% drift her. Fulltidstudent, mamma og mannen reiser på havet snart, så da blir jeg alene i 4 uker igjen! Skal ha perm i midten av april og gleder mej til det! Formen er bra men er usannsynlig trøtt hele tiden, litt travelt når studiene krever konsentrasjon!! Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten noe å gjort på, tiden går innmari seint selvom jeg er fullt opptatt.
Du som er fulltidsstudent, hvordan kommer det til å fungere med når du går ut i permisjon i midten av April? Er i samme situasjon selv, bare at jeg ble sykemeldt i høst og skal prøve meg igjen på skole i år. Men er det egentlig vits i med at en er i permisjon og sitter med en nyfødt når det er eksamen?? Er usikker på hvordan det fungerer og hun som skal ha peiling på dette på skolen har sluttet og blitt erstattet av ei vikar som ikke har peiling.

Back
Topp