Hvor er det varmt i februar?!

Tarlica

Gift med forumet
Ja, jeg er håpløs.. hvor sjekker man årstemperaturer på steder? Aner ikke hvilke steder jeg skal google på, først og fremst..

Jeg har planer om å dra til varmere strøk i februar, første gangen siden jeg var liten.. Jeg setter en viss lit til at det da skal være VARMT, siden denne sommeren ser ut til å bli like dårlig som den ifjor.. Er det noen steder som kan anbefales? Ikke altfor dyrt, barnevennlig, all inclusive, og en laaaaang strand!!!

thailand?

Puerto Rico på Gran Canaria da kanskje:) Der kan det fort være 30+ i februar på dagen, men man kan vel aldri garantere været;)

Jafseslafsaslappfis skrev:
thailand?

HAHA!!! Det var det budsjettet da... Hvis ikke hadde det garantert vært målet!!!!!

MissVixen skrev:
Puerto Rico på Gran Canaria da kanskje:) Der kan det fort være 30+ i februar på dagen, men man kan vel aldri garantere været;)

Nei, skal da ikke klage på 20+ i febuar heller altså.. Men det står på den ene siden jeg fant at det er ca 17 på Puerto Rico da.. Er det jeg som fant feil side? Var visst veldig viktig den varmen..

Dubai!!! Ikke dyrt å reise dit, du kan finne rimelige hotellet som er bra og det er alltid varmt og sol der. Ikke er det like langt som til Thailand heller.

Vi var i puerto rico i januar og var kjempefornøyde med temperaturen! Deilig, men ikke stekende varmt, noe som var spesielt greit for 3-åringen å slippe!

Vi var i Gran Canaria i januar, og syns det var litt kaldt (Puerto Rico) :p 
Været var bra, men det var kald vind. Hotellet vårt lå øverst i fjellsiden, så det kan ha noe med det å gjøre..

Vurderer å prøve Egypt neste gang vi reiser på vinterstid:)

Hvis dere velger Gran Canaria så ville jeg heller dratt til Puerto Mogan enn til Puerto Rico iallefall. MYE finere der, syns jeg:)

Hvis du er ute etter varme og lange dager på stranden, må du nok lenger vekk enn disse typiske reisemålene som hellas, spania osv.. Det er ikke garantert varme på slike steder på den tiden.. Min søster har reist to ganger til gran canaria utenfor sommersesongen, med håp om varme begge gangene. Hun var der sist i april. Hun synes det ble for kaldt for å tilbringe dagene på stranden..

Du skal til egypt!! :-) reiste 1 februar i år, sharm el sheik, all inclusive å heeerlig temperatur!

Vi var i Egypt i februar og da hadde vi 25 grader. Anbefales;)

Janneb90 skrev:
Du skal til egypt!! :-) reiste 1 februar i år, sharm el sheik, all inclusive å heeerlig temperatur!

Haha, GREIT!!! ;) Var det dyrt da? Egypt er nå virkelig fristende!!! :D

Norge! Kaldt om sommeren, varmt om vinteren

Ellers må vel Thailand være bankers?

:-D neida, tror vi betalte mellom 9 - 10 000 for en uke med all inclusive. Da valgte vi ikke det billigste hotellet, siden vi ville ha en grei standard da vi tross alt skulle være der med tanke på all inclusive :)

Tenerife er også ganske godt og varmt.... Og ikke så dyrt :)

Vi var i Puerto Rico på Gran Canaria i slutten av januar i år, og for oss var det helt perfekt - 18-20 grader midt på dagen, hvilket betyr at det var mye varmere i solen.
Men dersom været hadde slått feil kunne det fort blitt for kaldt, når solen forsvant var det ikke akkurat strandvær, for å si det sånn.

For en som ikke tåler varme (meg) var det helt perfekt - litt sånn "god norsk sommer", og en temperaturforskjell på nesten 30 grader hjem til Norge gjorde jo absolutt sitt.
Vi skal tilbake i januar neste år. :)

Back
Topp